20 aprilie 2018 a fost ziua în care God of War avea să revină pe PlayStation, tot ca titlu exclusiv, PlayStation 4 și 4 Pro fiind platformele dedicate. Mulți fani GoW doreau revenirea lui Kratos pe consolă mai ales când știau că aveau să joace cu un Kratos bătrân, tată, într-o poveste excelentă, o mecanică de joc cum am fost obișnuiți din franciză, dar cu o grafică mult îmbunătățită și cam tot ce ține de partea tehnică.
God of War a fost desemnat ușor ca fiind jocul anului, fie din partea fanilor lui, fie din partea posesorilor de console PlayStation, dar și la festivaluri și evenimente de gaming mai mult sau mai puțin cunoscute/importante. Santa Monica Studio ne-au lovit din plin cu această aventură din perspectiva a 3-a, aducându-ne pe lângă un Kratos al cărui dor l-am dus cu toții și nu numai ori-și-cum ci unul cu mulți pixeli, bătrân dar mai înțelept și-l vedem din postura de tată pentru Atreus – un puști plin de viață și dornic să calce pe urmele tatălui său.
Față de titlurile anterioare, meniurile au fost mult îmbunătățite, elementele ușor RPG aduc și mai multă “greutate” jocului, luptele sunt mai intense și totul arată absolut spectaculos – fie vorba de locații, animații, atmosferă… tot.
3 ani mai târziu Santa Monica Studio și PlayStation Studios vin cu o veste excelentă pentru cei care nu dețin console și utilizează PC ca platformă de gaming. Este anunțat oficial că GoW va sosi și pe Steam și Epic Games ceea ce înseamnă că exclusivitatea francizei pentru PlayStation s-a încheiat. Hype-ul e uriaș, așteptările tuturor fanilor francizei și celor care și-l doreau pe PC, la fel și iată că pe 14 ianuarie, minunea s-a produs, iar God of War a sosit pe PC prin cele două magazine online precizate.
Kratos a sosit pe PC
Noi ne-am etalat deja aprecierea jocului original pentru PlayStation 4 Pro, într-o recenzie care sperăm să se înțeleagă cât de mult ne-a plăcut jocul, iar acum vrem să vă spunem câte ceva și despre versiunea de PC pe care am descărcat-o via Steam și al jucat-o pe sistemul acesta: Ryzen 5 3600X (@4Ghz) + cooler stock, HyperX Fury RGB 2x16GB (@3200MHz), SSD Corsair Force GS 120GB/ADATA Ultimate SU650 480GB/HDD Seagate 2TB/SSD Samsung 970 PRO 512GB/ADATA XPG GAMMIX S50 1T/Kingston NVMe PCIe SSD 1TB, Gigabyte GeForce RTX 2060, ASUS TUF GAMING B550M-PLUS (WI-FI), PSU Corsair GS800.
Specificații PC minime și recomandate
Specificațiile PC minime necesare pentru a putea rula GoW pe PC sunt: CPU Intel i5-2500k (4 core 3.3 GHz) sau AMD Ryzen 3 1200 (4 core 3.1 GHz), RAM 8 GB DDR, 70 GB HDD (recomandat SSD), GPU NVIDIA GTX 960 (4 GB) sau AMD R9 290X (4 GB) și Windows 10 64-bit, iar cele recomandate sunt: CPU Intel i5-6600k (4 core 3.5 GHz) sau AMD Ryzen 5 2400 G (4 core 3.6 GHz), RAM 8 GB DDR, 70 GB SSD și Windows 10 64-bit.
Ce aduce nou GoW pe PC
Rezoluția 4K revine și pe PC, cu framerate deblocat și opțiuni multiple de customizare a setărilor care includ opțiuni de umbre și reflexii la rezoluție mare, GTAO și SSDO, suport pentru NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) și Reflex – posibile pe plăcile video NVIDIA RTX. De asemenea avem suport și pentru rația 21:9 ultra-widescreen.
Controlul a fost adaptat pentru tastatură și mouse, dar are în continuare suport și pentru gamepads.
Despre GoW pe PC
Cum versiunea de PC nu aduce conținut în plus față de cea de PlayStation, ne-am concentrat mai mult pe cum se comportă pe platforma Microsoft, pe un PC cu o configurație nu tocmai performantă, dar care speram să fie îndeajuns încât să vedem cum stă treaba din punct de vedere tehnic.
Din meniul de început de joc am ales prima oară să rulăm GoW la rezoluția 4K, cu DLSS setat pe Balanced, HDR ON, fără limită la FPS cu Presetul de Graphics setat pe Orginal și puteți vedea din capturi de ecran și alte posibile opțiuni – sunet, photo mode, accesibility, HUD, gameplay, control etc, dar și nivelurile de dificultate dintre care puteți alege. Pe lângă acele capturi din meniuri am făcut și o înregistrare de aproape 30 de minute de la începutul jocului, cu tot cu cutscenes, pentru a ne face o idee cum “se mișcă” treaba, iar spre sfârșit am comutat Presetul de Graphics pe Ultra.
Se vede clar că pe Preset-ul Original, în 4K și cu DLSS pe Balanced și framerate nelimitat, nu avem framedrops și totul arată nemaipomenit dpdv grafic, dar în momentul în care comutăm Preset-ul pe Ultra, se observă o scădere a frame-urilor, dar în același timp arată și demențial de bine! Vorbim totuși de o portare și un motor grafic din 2018, pe PC, în acest moment, cu aceste setări grafice, GoW putând lejer să concureze cu orice titlu ieșit proaspăt, la capitolul vizual.
optimizare jos pălăria
Sunetul este exact ca și varianta de PlayStation, aici contând și performanțele plăcii de sunet și sistemul audio/căștile, iar controlul pe tastatură este impecabil, chiar peste cel de gamepad pentru ușurința de mișcare a perspectivei 3D mulțumită gadget-ului pereche, mouse-ul. E adevărat căci pe PS4 Pro respectiv PS5 ai parte de acel force feedback dar și a triggerelor sensibile (PS5), dar fluiditatea mișcărilor cu ajutorul mouse-ul compensează oarecum lipsa avantajelor aduse de Dual Shock.
Meniurile in-game sunt și ele mai ușor de folosit cu mouse-ul, iar HDR-ul transformă lumea lui Kratos într-una dinamică și plină de culori, cu o atmosferă de gameplay care te face să nu mai te ridici de pe scaunul de lângă RIG-ul tău.
GoW, pentru mine, este mai mult decât jocul anului 2018, se află în topul celor mai bune jocuri jucate în peste 30 de ani de gaming fie pe PC sau console, iar această versiune, cea pentru PC, aduce laude Santa Monica Studio și PlayStation Studios în primul rând pentru decizia de a renunța la exclusivitate apoi pentru o optimizare jos pălăria și pentru că au decis ca povestea lui Kratos și a lui Atreius să continue în sequel-ul Ragnarök clasat deja printre cele mai așteptate jocuri ale acestui an.
God of War a sosit pe PC din 14 ianuarie 2022 în toată lumea și poate fi cumpărat în format digital de pe Steam și Epic Games.