“Filmul ăsta ia conceptul de Sands Of Time şi zice „Ţine-mi berea” şi transformă totul într-o lume.”
Gen: Acțiune, Aventură
Lansare: 10 august 2023
Studio: Focus Entertainment, Deck 13
Distribuitor: Netzah Game
Platforme: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X și PC (Steam, Epic Games)
Clasificare: 16+
Sinopsis:
Ridică-te din țărână și eliberează omenirea de sub asuprirea zeilor corupți.
Alunecă pe nisipurile unui tărâm atemporal, plin de pericole străvechi, mistere și fragmente din trecut. Vânează monștri legendari, folosind arme puternice, care își schimbă forma și abilități devastatoare alimentate de nisip în lupte spectaculoase, cu super-putere.
Țintiți și adunați esența dușmanilor pentru a vă modela propriul stil de joc personalizat, făurind o nouă era pentru umanitate într-o campanie de poveste complet cooperativă sau solo.
Ridică-te din țărână. Dezlănțuie furtună.
- Stăpânește nisipurile pentru a explora o lume fantastică unică, plină de secrete, locuri și pericole
- Vânează creaturi legendare singur sau cu un prieten în lupte eroice, cu superputeri
- Dezlănțuie-ți puterea de a crea arme mortale care își schimbă formă
- Ridică-te că campion suprem cu abilități și aptitudini personalizate unice
Recenzie:
Am avut ocazia să încerc Atlas Fallen acum câteva luni într-un fel de beta/preview şi deşi nu eram complet convins de el înainte să îl joc după parcă mă prinsese cumva. Un pic „off” totuşi pentru că nu ştiam la ce să mă aştept de la produsul final până la urmă am aflat. În mare parte voi încerca să vorbesc de alte aspecte ce nu au fost menţionate în preview ca să evit să mă repet dar jocul a rămas cam acelaşi la bază doar că acum s-a deschis tot.
Ambiţie Narativă
Povestea din Atlas Fallen se simte că ceva epic. O lume High Fantasy care pretinde să spună o poveste impresionante despre zei şi oameni şi să ne prezinte personaje uşor de recunoscut, uşor de plăcut sau uşor de urât. Problema cu ambiţiile astea de a crea ceva atât de complex este că trebuie să le susţii cu foarte multe elemente. O idee bună, o poveste bună în scris este una, alta este când trebuie să o joci. Atlas Fallen în naraţiunea sa, unde tu eşti un nimeni care ajunge la mijlocul unui fel de profeţie sau luptă între două zeităţi, cea din mănuşă şi cea care e pe cer are nevoie să fie susţinută nu doar de conceptul propriu zis ci şi de personaje şi de dialog şi de voice acting etc. Şi când zbori prea aproape de soare s-ar putea să ţi se topească aripile. Da, povestea este mare în scop, însă voice acting-ul de exemplu o trage în jos. Alegerile tale nu prea fac mult iar mânuşa care vorbeşte şi de care este legat un zeu „mort” nu tace din gură. Totul este constant şi câteodată calitate nu este tocmai cea mai premium.
Lumea din Atlas Fallen
Unde străluceşte mai mult este în design-ul lumii în care joci. Este un open-world cu patru zone spectaculos de frumoase în ciuda nisipului care încă încerc să îl dau jos că simt că mi-a intrat peste tot. Nu doar sunt locaţii care arată bine care parcă au o poveste în şapte ci sunt, de obicei pline de monştrii. Aceşti monştrii şi ei la rândul lor sunt făcuţi din nisip la fel ca şi armele tale şi cam tot. Filmul ăsta ia conceptul de Sands Of Time şi zice „Ţine-mi berea” şi transformă totul într-o lume. Este un joc care se simte că mai multe jocuri, din nou un alt punct ambiţios pe care îl au dezvoltatorii. Vrea să fie un hack and slash cu o lume deschisă care să semene cu Monster Hunter dar să evoce o mecanică de luptă un pic mai complexă decât ceea ce era God Of War la început.
Sound Design
Pe partea de sunet jocul este spectaculos. Muzica este mai premium decât orice tine de acest joc şi cine a conceput partea de sunet din joc merită toţi banii pe care i-a primit. Nisipul are un sunet specific, monştrii fac furori când apar iar armele şi loviturile au un impact sonor parcă mai mare decât cel fizic. Este un joc impresionant pe partea de sunet, mai puţin pe partea de ce am menţionat mai sus în trecere, voice acting-ul. Jocul actoricesc pe voce nu este consistent. Unele linii de dialog par citite de pe canapea în timp ce altele se ridică la un nivel de premium, dar niciodată nu se menţine acest ton şi variază de la personaj la personaj. Nu dă bine să ai aşa ceva în jocul tău dar pe altă parte au reuşit să îl scoată funcţional.
Co-Op
Deşi nu am avut cu cine să îl joc, decât să încerc eu să mă joc şi de pe PC şi de pe PS5 în acelaşi timp, jocul are mod de Co-Op. Dacă pentru ceva o să fie ţinut minte sau jucat o să fie pentru posibilitatea de a te alătura unui prieten şi a traversa nisipurile lumii din Atlas Fallen împreună. Mi-am făcut cercetarea şi pot spune că acest mod este probabil ce mai mare highlight al acestui joc. Şi pot să confirm din experienţă că jocul are acel vibe din epoca Playstation 3 de care nu a auzit nimeni însă a devenit un fel de cult classic. Mă refer aici la jocuri precum Hunted The Demon’s Forge sau Enslaved Odyssey to The West. Atlas Fallen are exact acelaşi vibe.
PC sau PS5
L-am jucat şi pe PC (în varianta completă nu doar preview) şi l-am jucat şi pe PS5 şi aici ţine de preferinţele fiecăruia şi de configuraţia pe care o are la calculator. Dacă eşti din PC Master Race şi calculatorul îţi poate duce jocul în 60+ Frame-uri cu detalii la maxim, e clar că asta vei alege. Eu l-am jucat în 30-40 şi se simte că un joc din epoca PS3. Pe Playstation 5 în schimb este altceva. Jocul parcă este concept să fie jucat pe manetă, deşi recunosc, cu mouse şi tastatură merge impecabil. Ai opţiunea de alege între Perfomance sau Quality (nu mai ştiu exact cum este numit în setări, dar idea este ori să arate bine ori să se mişte bine) şi merge impecabil în 60 de frame-uri. Personal, prefer varianta de Playstation, fiind vorba de genul de joc pe care l-aş juca mai degrabă din canapea decât stând la calculator. În special că plusează pe factorul acela de aproape că e un platformer dar e mai mult hack and slash dar îmi aduce aminte de nu ştiu, Darksiders sau ceva de genul.
Nisip în pantofi
În ciuda faptului că este un joc ambiţios şi distractiv, prea multă ambiţie tinde să îl tragă în jos. Este o recomandare da, dar cu o avertizare. Nu este pentru toată lumea în special dacă te aştepţi la o poveste triple A. Ambiţia este de triple A pe toate fronturile însă nu toate studiourile sunt Santa Monica şi nu toate jocurile le bifează pe toate tot timpul. Atlas Fallen e un fel de 70/30. 70 fiind partea bună şi 30 partea rea. Şi de aia nota este undeva pe la un 7. Sunt mulţi monştri de vânat în Atlas Fallen sunt multe chestii de obţinut însă are un aer de repetitivitate care nu reuşesc să îl dau jos de pe mine de fiecare dată când mă gândesc la joc la fel cum îţi intră nisipul în slip dacă te tăvăleşti prea mult pe plajă. Unde străluceşte este în mecanică de joc şi în lumea creată dar nu poţi avea experienţa asta fără povestea care are tendinţa să tragă totul în jos fiind ambiţioasă în natură, dar săracă în execuţie.
Atlas Fallen a sosit pe pe PC, PlayStation 5 și Xbox Series X din 10 august 2023.