Gen: Racing, Party, Acțiune

Lansare: 10 martie 2022

Studio: Square Enix

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 10+

Chocobo și prietenii săi pornesc în curse într-o varietate mare de wacky vehicles!

O nouă alternativă la Mario Kart a apărut pe Switch şi pare mai mult un DLC, Expansion sau Add-on al anterior menţionatului joc, decât o continuare a unui joc din ’99 de pe Playstation 1. Cu câteva lucruri bune dar şi câteva lucruri rele, Chocobo GP deja a stârnit discuţii pe internet şi a ridicat câteva sprâncene. Puţini au fost curioşi să îl încerce, însă noi am avut ocazia și ne-am și apucat de treabă, iar mai departe vedem despre ce este vorba cu adevărat în acest nou joc de tip racing, karting sau cu… o pasăre galbenă pe role?!

o pasăre galbenă pe role

De la momentul în care pornim jocul se întâmplă o chestie un pic ciudată. Primul lucru la care avem acces în meniu este un campionat GP şi nu Story Mode. Ca să nu faceţi ca mine, evitaţi să intraţi în 7 curse GP doar ca să descoperiţi, cu stupoare, că după prima cursă câştigată garantat pe a două o veţi pierde. Este inevitabil pentru că de la început sunt prea puţine personaje în roster valabile. Chocobo, deşi este vedeta acestui joc, este bun de practică dar pe parcurs se vor debloca noi şi mai rapide şi eficiente personaje. Aceste personaje se pot debloca în două forme. Prima, cea polemică, cu bani din buzunar, prin microtranzacţii, iar cea de-a doua, prin Story Mode şi grind. Story Mode, care este complet interpretat de actori şi subtitrat, scapă un pic din zona de ceva visual novel, cu mult text, mult citit, în altceva de o calitate mai mare.

Personajele sunt diverse, multe la număr, şi cu personalităţi foarte diferite lucru care se vede şi în vocile pe care le-au ales pentru fiecare. Povestea în schimb este episodică şi are şi ea la rândul ei două avantaje. Poţi să câştigi curse chiar dacă nu ieşi pe primul loc, ci doar dacă baţi X jucător, iar cea de-a doua este că faci puncte și dacă pierzi, ceea ce transformă jocul într-un oarecare grindfest destul de distractiv pentru a obține cât mai multe tichete cu care vei achiziţiona noile personaje. Partea negativă este dificultatea care nu are niciun sens. Deşi sunt două nivele de dificultate, Beginner şi Master, pe una din ele nu trebuie să faci absolut nici o greşeală în timp ce cealaltă, în tot haosul de care se bucură Chocobo GP, este neiertătoare. Da, dificultatea de beginner este un fel de normal spre hard în timp ce Master e cea… “Nici o greseală!”. AI-ul în cazul acesta este neiertător.

Este un joc haotic şi de multe ori aleator. Majoritatea curselor ţin atât de mult de abilitatea ta de a face drifturi cât şi de norocul tău ca anumite lucruri să se întâmple în aşa fel încât tu să poţi să te strecori înainte. Cred sincer că am pierdut câteva curse de mai multe ori, decât am murit la ceva boss prin Elden Ring, doar pentru că nu reuşeam să ies din ceva ce părea un dezastru atomic pe circuit.

Circuitele la rândul lor sunt foarte, foarte asemănătoarea cu cele din Mario Kart. Nu atât de lungi şi evident cu elemente din Final Fantasy, dar sunt pe acolo. Par circuite de practică pentru Mario Kart. Chocobo GP pare jocul la care te-ai antrena pentru Mario Kart şi la care ai dobândi mai multe abilităţi de “cheesing”. Sunt structurate în aşa fel unele circuite că parcă vor să te înghesui şi să faci anumite lucruri nebune care în orice alt joc de acest tip nu ai avea curaj pentru că ai juca precaut. Ce încerc să spun este că jocul te îndeamnă să joci mai mult aleator şi haotic, cu abilităţile şi cu pick-up-urile, decât în altele, precum Mario Kart, în care eşti un pic mai rezervat şi atent.

Abilităţile şi summon-urile sunt importante dar cea mai mare diferenţă o fac pick-up-urile de pe teren. Un summon te poate avansa mult iar o abilitate, de exemplu, specială unui personaj te poate avantaja mult mai mult faţă de alta a unui alt personaj. Depinde cu cine joci. Ce încerc să spun este că de multe ori pare neechilibrată toată treaba asta şi sincer, în ciuda faptului că o menţionez, nici nu cred că se simte atât de mult având în vedere că de multe ori mai au puţin şi se iau la bătaie toate personajele de zici că e GTA Online. Pick-up-urile de pe circuit în schimb sunt cele mai interesante. Portalul poate să fie cea mai mare salvare a ta dar şi cea mai mică greşeală cu el îţi poate distruge o cursă complet. Este genul de joc în care ori ai noroc ori nu şi de aia este foarte contra-intuitiv când te duce pe un drum spre haos în loc de ordine şi precauţie.

Muzica şi ea este complet haotică. De la melodia din meniul principal, care se repetă de fiecare dată când intri şi este foarte catchy şi enervantă în acelaşi timp, la piesele din curse care aduc mai mult spre Final Fantasy şi spre un soundtrack de curse, creează o discrepanţă între ele de la cer la pământ.

Nu este un joc de top top, dar timpul petrecut pe diferitele circuite cu evantaiul de diverse şi colorate personaje, interacţiunea dintre acestea dar şi plăcerea şi frustrarea de a mai face încă o cursă, fac Chocobo GP o alternativă distractivă la Mario Kart şi un nou teren de explorat atât pe partea de gameplay cât şi ca abilităţi. Poate înveţi ceva nou, poate dobândeşti ceva nou, poate pleci cu ceva interesant din Chocobo GP, asta dacă poţi să treci peste faptul că modelul acestui joc e unul cu microtransacții.

Chocobo GP s-a lansat din 10 martie pentru Nintendo Switch.