Informații despre producție
După un accident devastator pe o planetă necunoscută, pilotul Mills (Adam Driver) descoperă rapid că a rămas blocat pe Pământ … cu 65 de milioane de ani în urmă. Acum, cu o singură șansă de salvare, Mills și singurul alt supraviețuitor, Koa (Ariana Greenblatt), trebuie să-și croiască drum pe un teren necunoscut plin de creature preistorice periculoase într-o luptă epică pentru supraviețuire. De la scenariștii filmului A Quiet Place și de la producătorul Sam Raimi vine filmul 65, un thriller sci-fi care-I are în distribuție pe Adam Driver, Ariana Greenblatt, și Chloe Coleman. Scris și regizat de Scott Beck și Bryan Woods și produs de Sam Raimi, Deborah Liebling, și Zainab Azizi. Produs de asemenea de Scott Beck și Bryan Woods.
Columbia Pictures prezintă în asociere cu BRON Creative o producție Raimi | Beck/Woods, 65. În rolurile principale Adam Driver și Ariana Greenblatt. Regizat de Scott Beck și Bryan Woods. Produs de Sam Raimi, Deborah Liebling, p.g.a., Zainab Azizi, p.g.a., Scott Beck, p.g.a., și Bryan Woods, p.g.a. Producători executivi sunt Maryann Brandon, Doug Merrifield, Jason Cloth, și Aaron L. Gilbert. Director de imagine este Salvatore Totino, ASC, AIC. Designerul producției este Kevin Ishioka. Editori sunt Jane Tones și Josh Schaeffer, ACE. Costumier este Michael Kaplan. Muzica de Chris Bacon.
Exclusiv în cinematografe din 17 Martie 2023
DESPRE FILM
“Ne plac filmele de gen – să mergem vineri seara la un cinematograf plin de public și să vedem un film care ne cântă ca un pian,” spune Scott Beck, care, cu partenerul Bryan Woods, scrie și regizează noul film 65. “Horor, suspans, acțiune, aventură – asta este combinația care ne place. Și ceea ce ne place și mai mult este să combinăm genul cu emoția – personaje pe care chiar le iubești.”
“Poveștile care ne plac sunt întotdeauna cinematografice,” adaugă Woods. “Este vorba despre experiența pe care o adduce un film – elementele vizuale, interpretările, muzica, combinarea tuturor acestor capacități diferite.”
Beck și Woods au triumfat anterior ca parte a echipei care a scris A Quiet Place, care a impresionat publicul în 2018. Cu 65, ei trec la cârmă pentru prima dată și de asemenea îl produc împreună cu Sam Raimi, Deborah Liebling, și Zainab Azizi (care conduce Raimi Productions).
“Ceea ce m-a captivat cel mai mult la 65 este ideea centrală a filmului, și aceasta este relația de tip tată-fiică dintre Mills și Koa,” spune Raimi. “Koa este o tânără inteligentă care-l provoacă pe Mills. Împreună, ei se protejează și luptă unul pentru celălalt. Chiar dacă, la început, Mills o salvează pe Koa, de fapt Koa este cea care-l salvează pe el. Este o poveste într-adevăr frumoasă.”
În 65, Adam Driver interpretează rolul lui Mills, un pilot interstellar care transportă un grup mare de pasageri prin spațiu, când un accident omoară toți pasagerii în afară de unul – o tânără pe nume Koa, interpretată de Ariana Greenblatt.
Ceea ce nu știu Mills și Koa este că planeta pe care au aterizat este chiar Pământul – cu 65 de milioane de ani în urmă. În timp ce își încep călătoria epică spre singurele mijloace de scăpare, ei sunt vânați de turme vicioase de dinozauri care-I urmăresc printr-un peisaj periculos.
“Adolescenții de 12 ani din noi au vrut întotdeauna să scrie un film cu dinozauri,” spune Beck. “Adevăratele emoții umane trec prin ecran în cel mai puternic mod prin intermediul acestor piese de decor.”
“Scenele sunt intense și terifiante,” spune Liebling. “Tensiunea crește dureros, chinuitor. În aceste momente glorioase, răsplata o constituie bucuria emoțională pură a legăturii pe care aceste personaje o crează unul cu celălalt. Este o cursă într-adevăr amuzantă, un rollercoaster.”
Producătorul Zainab Azizi este de acord. “Cui nu-i place un film grozav cu dinozauri?” spune ea. “Scott și Bryan au găsit o cale să aducă pe ecran acest fel de distracție într-un mod pe care nu l-am văzut înainte.”
Pentru Adam Driver, a fost imposibil să reziste șansei de a interpreta un personaj a cărui luptă fizică pentru supraviețuire oglindește lupta sa emoțională. “Fiecare etapă a realizării a unui film mă interesează și nicio experiență în realizarea filmului nu este la fel. Mai ales acest film, 65, a părut ca un leagăn mare, unic, deoarece erau dinozauri, deci scara era mare, dar a fost loc pentru personaje complete și teme globale mari, fiind în același timp extreme de distractiv. Atunci când familiile merg în grup să vadă același film la un cinematograf, este ceva special să faci parte din aceasta.“
Jucând împreună cu Driver, în rolul Koa, se află Ariana Greenblatt. “Koa este o fată drăguță, inocentă, curajoasă și curioasă,” spune ea. “Crește mult pe durata filmului – începe sălbatică, speriată, ca o pisică, săritoare – și către sfârșit își găsește curajul.”
Cu 65, Greenblatt își asumă cel mai mare rol de până acum – și asta împreună cu un nominalizat de două ori la Oscar. “Am fost într-adevăr nervoasă când am intrat în acest proiect. Am simțit multă presiune pentru că el este incredibil – și am fost doar noi doi,” spune ea. “Este atât de talentat și inspirant. Îl respect pe Adam foarte mult și de asemenea îi respect munca. Atunci când am testat cu el prin Zoom, a avut impact chiar prin ecran – chiar poți simți tot ceea ce-ți dă.”
Dar Greenblatt spune de asemenea că n-a lăsat intimidarea să pună stăpânire pe ea. Pentru început, ea știa ce să facă: “M-am asigurat că am fost incredibil de bine pregătită în fiecare zi și că am intrat complet în personaj,” spune ea. “Dar de asemenea mi-am spus că pot să fac asta. Nu contează cât de tânăr ești, de unde ești, poți să faci orice îți pui în minte să realizezi. Ca tânără actriță latino, a fost important pentru mine să fac cel mai incredibil rol din acesta și din această oportunitate – pentru mine însămi și pentru celelalte fete latino din domeniu.”
65 i-a dat de asemenea tinerei actrițe oportunitatea de a-și face propriile cascadorii, cum ar fi să se agate cu capul în jos de un cardan pentru mai mult de un minut. “Chiar mi-a plăcut să-mi fac propriile cascadorii! A fost minunat, ca și cum aș fi mers la un carnaval,” spune ea. “Dar bineînțeles, sunt atât de multe de pregătit. Am avut cei mai buni coordonatori de cascadorii, care m-au învățat să fac lucrurile în siguranță și de asemenea m-au învățat trucurile meseriei, ceea ce a fost foarte tare.”
DESPRE ECHIPA PENTRU REALIZAREA FILMULUI ȘI DESPRE PRODUCȚIE
Woods și Beck se potrivesc ideal ca echipă, spune Azizi. “Au fost cei mai buni prieteni din clasa a șasea din Iowa,” spune ea. “Îi interpretez ca și cum Scott ar fi creierul stâng și Bryan ar fi creierul drept. Se uită unul la altul și nu trebuie să spună nimic – știu exact ce gândește celălalt. Lucrează strălucit împreună și se echilibrează unul pe celălalt.”
“Pentru noi, a scrie scenarii și a regiza este același lucru – totul înseamnă spunerea unei povești,” spune Woods.
În mod paradoxal, spune Beck, pentru că atât scriu cât și regizează, ei sunt mai puțin legați de propriul scenariu. “Ca regizor, te poți deschide la orice idee bună din scenă, fie că este de la DP sau de la Supervizorul VFX sau de la unul din actori,” spune Beck. “Poți să le amesteci în ultimul moment, chiar când ești gata să spui ‘acțiune.’”
Această dinamică este evidentă mai ales atunci când lucrezi cu un talent ca Adam Driver, spune Woods. “Are întotdeauna atât de multe idei grozave despre personajul său,” spune Woods. “Chiar ne-a provocat să ne gândim la scene din punctul de vedere al fiecăruia dintre personaje, și să filtrăm scenele prin aceste lentile.”
Liebling spune că așa cum au făcut cu A Quiet Place, abordarea lui Beck și Woods face echipa de producție a filmului unică – predând filme care se simt unice. Sensibilitățile lor le permite să avanseze capacitatea unică a filmelor artistice de a arăta fața expresivă a lui Driver, deoarece el exprimă o gamă de emoții care trece dincolo de cuvinte. “Este un mod de a spune povești diferit de cel pe care-l vedem de obicei pe marele ecran,” spune Liebling. “Există un dialog foarte limitat. În principal, există doi actori în film. Și totuși este un film foarte, foarte tensionat, cu atâtea care se întâmplă.”
“Este vorba despre toate lucrurile pe care cinematograful le face cel mai bine – elemente vizuale, sunet, muzică, interpretare. Am fost foarte inspirați prin realizarea silențioasă a filmului, și bazându-ne pe acele principia de bază ale cinematografiei – utilizând aceste instrumente minimaliste de a spune o poveste la cea mai epică scară posibil,” spune Woods.
Cealaltă lecție clasică de care beneficiază Beck și Woods este construirea suspansului. “Am avut o mantra: ‘este vorba despre ceea ce nu vezi,’” spune Beck. “Acest lucru a fost foarte instrumental în filmul A Quiet Place, așa cum a fost instrumental când creșteam cu filme ca Jaws. Întregul film a fost construit pe această mantra – ideea că există ceva periculos și misterios în acest mediu, cu care Mills și Koa vor trebui să aibă de-a face. Am utilizat proiectarea sunetului, am utilizat camera, am utilizat proiectarea producției pentru a sugera ce se află acolo, și vom uimi publicul doar la momentul potrivit.”
“Scott și Bryan au creat unele imagini minunate – filmări cu care n-am văzut niciun regizor să vină înainte,” spune Liebling. “Nu este modul în care te învață să faci asta la școala de film, cu acoperirea tradițională. Aceasta ne transport în experiența lor.”
Filmările au fost făcute în pădurile din Oregon, inclusiv la Golden Falls, oferindu-le producătorilor ca fundal o viziune epică, surprinsă de apreciatul director de imagine Salvatore Totino, a cărui activitate include filmele artistice Everest, Spider-Man™: Homecoming, Inferno, și Bird Box, printre multe alte filme.
“Există unele scene incredibile,” spune Totino. “A fost o provocare – unele dintre filmări au fost într-adevăr greu de făcut, și ne-am aflat în locații în care nu a fost ușor să lucrezi – încercând să aduci macaralele în pădure sau în mlaștină, dându-ne seama cum va trebui să luminăm această suprafață vastă astfel încât să o facem să pară interesantă, dar în același timp înfricoșătoare și necunoscută. Am venit cu o abordare într-adevăr bună, și am ajuns să spunem o poveste într-un mod foarte visual – așa cum n-o poți spune de obicei.”
“Sal este un magician,” spune Azizi. “Știe cum să filmeze în unghiul perfect. Vezi asta în scenele mari, dar adesea, momentele simple, emoționale te pot marca la fel de mult ca și filmările complexe.”
Urmând mantra “este ceea ce nu vezi,” Supervizorul VFX Chris Harvey spune că a lucrat cu Totino pentru a ascunde dinozaurii chiar până în momentul oportun. “Sal s-a jucat mult cu lumina, ascunzând în umbre, lumină și întuneric,” spune Harvey. “Ne-am jucat cu asta și în proiectarea creaturilor – cum animăm dinozaurii și cum se mișcă prin umbre.”
Pentru a proiecta dinozaurii, Harvey l-a adus pe Neville Page, legendarul proiectant al cărui CV include Avatar, Star Trek, și francizele Tron. “Fiecare din personaje s-a bazat întrucâtva pe realitate, dar apoi a trecut la un sentiment de groază,” spune Harvey. “I-am conferit fiecăreia din proiectările sale o poveste de bază care ajută personajul. De exemplu, marele răufăcător este foarte epuizat; este o uzură mai veche, generate de bătăliile anterioare. Și asta continuă.”
DESPRE DISTRIBUȚIE
ADAM DRIVER (Mills) poate fi văzut actualmente în rolul principal din adaptarea lui Noah Baumbach a nuvelei lui Don DeLillo White Noise. A încheiat recent producția la Ferrari al lui Michael Mann și actualmente este în producția Megalopolis a lui Francis Ford Coppola.
Driver este absolvent Juilliard și este un fost militar de marina care a activat la 1/1 Weapons Company de la Camp Pendleton, CA. De asemenea, este cofondator al organizației non-profit Arts in the Armed Forces.
ARIANA GREENBLATT (Koa) s-a plasat ea însăși ca o vedetă tânără în ascensiune. Ultimele ei proiecte includ mult-așteptatul Barbie al lui Greta Gerwig, în care joacă împreună cu Margot Robbie. Anul trecut, Greenblatt a încheiat adaptarea Lionsgate a popularei francize de jocuri video Borderlands pentru regizorul Eli Roth, în care apare împreună cu Cate Blanchett, Kevin Hart, Jamie Lee Curtis, Edgar Ramirez, și Jack Black.
CHLOE COLEMAN (Nevine) este o tânără actriță americană născută în Los Angeles, California, care la vârsta de 10 ani a fost binecuvântată să lucreze împreună cu unele din cele mai mari talente de la Hollywood. De origine africană, est-europeană și engleză, Coleman a fost numită interpretul-copil care se îndreaptă spre celebritate pentru marele ecran pe Hollywood Reporter’s Young Hollywood List din 2019. Coleman aduce în interpretările sale o seriozitate inepuizabilă și capacități atletice, un spirit contagios de bun și o inteligență perceptivă ascuțită pentru vârsta ei.
Coleman este fiica cea mai mare a lui Stephen și Allison Coleman. Tatăl ei este un cameraman nominalizat la Emmy din Norristown, Pennsylvania, iar mama sa este o producătoare de televiziune câștigătoare de patru ani a premiului Emmy și membră a Director’s Guild of America. Coleman a crescut vizitând platourile de televiziune și de filmare și a dezvoltat o curiozitate uriașă și respect pentru proces în general și pentru personalul implicat.
DESPRE PRODUCĂTORI
Producătorii SCOTT BECK și BRYAN WOODS (Regizori / Scenariști / Producători) s-au lansat pe scena de la Hollywood cu filmul A Quiet Place al Paramount Pictures, pe baza scenariului lor original. Filmul aclamat de critică îi are în rolurile principale pe Emily Blunt împreună cu John Krasinski, care a făcut și regia. Certificat Proaspăt cu un scor de 96% la Rotten Tomatoes, filmul a câștigat peste 340M USD la casele de bilete internaționale și a fost nr. 1 la casele de bilete interne timp de 2 săptămâni. Beck și Woods au servit la Producători Executivi ai filmului, în plus față de scrierea scenariului împreună cu Krasinski.
Beck și Woods sunt de asemenea coproprietari al The Last Picture House, un cinematograf special și un lounge social cu capacități de 35mm. Cinematograful este situate în orașul lor natal Davenport, Iowa, și se va deschide în 2023.
Beck și Woods sunt membri ai Directors Guild of America și ai Writers Guild of America.
SAM RAIMI (Producător) este un regizor, scenarist și producător născut și crescut în Michigan. Este cel mai bine cunoscut pentru genul său care influențează serialul Evil Dead, precum și pentru trilogia Spider-Man avându-l în rolul principal pe Tobey Maguire.