“Advance Wars pune accentul pe război”

Gen: Strategy, Turn-Based

Lansare: Disponibil

Studio: Nintendo

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 12+

Comandați o armată într-o luptă strategică în calitate de consilier tactic pentru Orange Star Army. Experiența dvs. este necesară pe măsură ce mutați unități terestre, aeriene și navale pe câmpul de luptă. Zdrobiți echipele inamice și capturați orașe și baze pentru a obține victoria și a păstra pacea. Fiți cu ochii pe terenul și vremea care schimbă jocul, în timp ce conduceți o varietate de unități pe mai multe hărți. Acest remake prezintă două campanii care acoperă evenimentele Advance Wars și Advance Wars 2: Black Hole Rising!

Lupta alături de ofițeri de comandă capabili

Apară-ți pământul cu ajutorul lui Andy, Max, Sami și alți ofițeri de comandă, fiecare cu propriile specialități și CO powers. Andy poate repara unități, în timp ce Sami poate spori abilitățile trupelor. Oponenții tăi își pot folosi propriile abilități de CO! Pe parcursul ambelor campanii, CO-urile pe care le întâlniți joacă un rol critic atât pe câmpul de luptă, cât și în poveste.

Recrutează câțiva prieteni și vezi cine este strategul superior

Când nu sunteți ocupat să păstrați pacea într-una dintre cele două povești de campanie, Versus Mode. Până la patru jucători pot lupta pe zeci de hărți. Fiecare jucător alege un CO din oricare dintre campanii și își poate folosi strategic CO powers pentru a învinge în bătălie. Personalizați-vă lupta cu opțiuni precum fonduri pe baza aliată și ceață de război.

Clasicele jocuri de pe Gameboy Advance au revenit recent pe Switch cu un nou look, strategie de tip turn based şi acelaşi farmec ca pe vremea când au fost lansate prima dată. Două jocuri, două campanii şi multă strategie garantează ore şi ore şi ore de momente pline de bucurie şi momente de frustrare absolută urmate de acel „hai să încercăm altfel”.

Nu e povestea, este acţiunea

Ce se întâmplă în poveste este destul de simplu sau previzibil. Armata Orange Star sunt cei buni care se confruntă cu atacuri din partea Blue Moon, dușmanii lor. Ca lucrurile să fie mult mai picante, Andy, un ofiţer din armată Orange Star, este acuzat că ar fi atacat fără știre alte două naţiuni, Yellow Comet şi Green Earth şi asta duce la un conflict pe o scară mult mai mare. Însă în spatele atacului este Armata Black Hole. Nu este nimic extraordinar, dar este suficientă informaţie încât jucătorii să aibă o motivaţie peste cea de tancuri, elicoptere şi soldaţi care fac pac-pac între ei.

E strategie, nu gameplay

Advance Wars este un joc de strategie turn based. Aduce aminte mult de Fire Emblem însă este mult mai direct. În timp ce Fire Emblem pune accentul pe personaje şi poveștile acestora, Advance Wars pune accentul pe război. Cu o gamă variată de unități, de teren, de aer sau de mare jocul oferă mai mult decât o simplă tablă de șah. În timp ce primele nivele funcționează ca un fel de tutorial pentru cei noi în lumea războiului din Advance Wars, foarte repede te lăsa singur să îţi atingi obiectivul, fie capturarea bazei inamicilor fie eliminarea a tuturor unităţilor de pe hartă. Ca orice joc de acest tip de obicei la final primești o notă pentru performanța de pe teren.

Advance Wars pune accentul pe război

Sistemul de luptă din jocurile originale se poate considera unul atât de bun încât nici măcar nu s-au deranjat, în acest remake, să îl modifice. Singurele două aporturi care jocul nu le avea sunt, o mecanică de a reîncerca o tură şi, ceva ce mi-a plăcut foarte mult, fast forward la bătălii. Da sunt grozave şi aşa cu ecranul care se împarte între ce unități se luptă, tancuri contra avioane, soldaţi contra soldaţi, etc, dar la un moment dat vrei să revii pe hartă să faci următoarea mişcare.

E animaţie 3D nu grafică de GBA

Una din schimbările clare a fost pe partea de aspect. Jocul a primit un upgrade vizual cu animație 3D. Tot consider că design-ul original de pe GameBoy Advance era mai unic însă nu îmi displace ceea ce au făcut cu el acum. Are chiar un vibe așa de soldăței din plastic sau plastilină. Rămâne desen animat pe partea visual novel, unde personajele conversează unele cu celelalte cu bonusul că acum unele linii de text/dialog sunt vorbite. Este totul mai 3D decât era înainte şi asta nu e neapărat un lucru rău. Dacă există ceva de care să mă iau în legătură cu jocul este că muzica nu e chiar pe măsură și nu au făcut un efort pe partea de soundtrack să îl „hype”-eze și potrivească la nivelul jocului.

Un joc bun nu, două jocuri bune

Vorbim de un pachet ce conține două jocuri. Dacă ai jucat jocuri de tip turn based știi cam cu ce se mănâncă Advance Wars şi dacă nu, jocul în sine este foarte intuitiv până la punctul în care este simplu. Nu este mult de dezvoltat pe partea de ce butoane merg şi cum, pentru că este un concept atât de banal că pare ireal. Partea unde lucrurile devin dificile este strategia. În ciuda aspectului de desen animat, poate a unor animaţii 3D mai ridicole şi a unor personaje exagerate sau stereotipice, jocul nu este unul simplu. Strategia cere mai multă atenţie din partea jucătorului decât la prima vedere. Acela este punctul forte cu care se laudă Advance Wars. Este un joc progresiv, din ce în ce mai greu, care îţi solicita complet atenţia şi puterea de procesare a informațiilor pe un câmp de luptă virtual. Atacurile directe nu sunt întotdeauna cea mai bună soluţie şi diferitele tipuri de unităţi din dotare în fiecare misiune îţi vor permite diferite abordări în fiecare scenariu. Şi mai are încă o chestie pe care o consider fantastică fiind genul de om care nu neapărat este într-un constant proces de multitasking ci vrea să aibă tot timpul ceva în background mergând. Poţi să ai muzică, televizor, audibook-uri sau conversaţii active pe Discord cu prietenii în timp ce te joci Advance Wars şi este fantastic. Pentru că dacă mai sus am zis că solicită mult de la tine, la fel de bine poţi să te distrezi încercând chestii fără să îl iei prea mult în serios şi tot să reușești să termini cu succes misiunea. Este genul de joc care ţine de jucător cum vrea să îl abordeze, dacă, casual cu nişte muzică Lo-Fi de fundal sau hardcore unde îţi pui pălăria de „EL CAPITAN” şi trăieşti momentul, fie pe televizor sau handheld.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp este disponibil acum pe Switch.