Sunt ferm convins că toți copiii vor fi super încântați, în special fetițele, de mult așteptatul Princess Peach, dar pentru fanii Mario, din păcate, instalatorul italian este în alt castel.

Nu a trecut bine anul Barbie, că prima prințesă din lumea jocurilor video, Peach, primește un joc stand-alone, după 20 de ani de așteptări, din partea fanelor. Imaginați-vă că o fetiță care avea în 2005 undeva la 6-7 ani, hai să zicem 10-11 ani, juca pe Nintendo DS Super Princess Peach. Azi are 30 de ani sau peste 30 de ani și posibil să-i recomande fetiței sau băiețelului acest joc, pentru că așteptarea ei s-a dus. Fiind un fan brutal al universului Mario, evident c-am încercat toate jocurile, de la Gameboy și până la Switch.

Sincer, nu m-a dat pe spate Princess Peach: Showtime, în comparație cu jocul de acum 19 ani, de pe DS, care chiar dacă nu avea o perspectivă updatată, era primul cu prințesa pe care Mario o salvează de fiecare dată.

Portretrizată de Anya Taylor-Joy, excelent, în filmul de anul trecut, The Super Mario Bros, în sfârșit, acum fanii lui Peach se pot bucura de o experiență adevărată și plină de mister. Premisa este simplă: ne aflăm cu prințesa Piersicuță sau Piersică, oricum am traduce, tot cu mesaj adult sună, așa că rămânem la Peach, într-un teatru, cu niște mogâldețe, pe post de spectatori, și o forță malefică oferă spectacole, din ce în ce mai întunecate.

Nu vă gândiți la semi-horror-ul din Luigi’s Mansion, chiar dacă avem și Spooky House. Pe fiecare scenă, Peach joacă un rol, fie că este doar prințesă, ninja, șerif, patinatoare artistică, dansatoare sau patiser. De fapt, dacă Mario e doar un instalator, care primește fel și fel de costumații și de roluri, chiar și elefant în Super Mario Bros. Wonder, Prințesa Peach îmbracă diferite costume și roluri, pe niște scene demne de film, nu de teatru, chiar dacă iapa, pe care călărește prințesa, este legată cu ațe și arată ca un căluț de lemn. Aproape toate decorurile amintesc cumva de Mario Paper, chiar dacă aici nu excelează la grafică.

Așa control nici că se putea

Comenzile sunt enervant de simple, la cum a început jocul am fost ferm convins că este destinat jucătorilor 5+ și nu vă mai băgați dacă ați depășit 12 ani. Lăsați copiii pe Switch, adulților! Există doar două butoane, unul sare, iar celălalt este arma, fie că vorbim de o panglică magică, sabie de muschetar sau pungă pentru ornatul torturilor.

E clar că Nintendo se gândește la toate vârstele, iar Showtime are un procentaj de 70% îndreptat către copii, chiar dacă pe final devine mai greu, însă se bazează pe tenacitatea și perseverența celor mici, odată ce au stăpânit ideea jocului.

Dacă ești un veteran al seriilor Mario nu vei găsi mare lucru și nu te va impresiona, mai ales că nivelurile sunt mai mult mini-jocuri, iar momentele de ornat prăjituri te vor duce la Mario Party. Totul este mecanic, simplu, așa că la capitolul comenzi simple veți simți și faptul că ești limitat și te duci spre zero inventivitate a jocului. Aș compara mai mult cu Kirby, iar nivelurile provocatoare vin odată cu apropierea de finalul jocului, așa cum era și la Mario vs Donkey Kong.

Diversificarea nu este foarte mare, pentru că se rezumă la câteva roluri ale prințesei, însă te vei lupta cu extratereștri, cu cowboy, vei doborî un tren ca-n vestul sălbatic, te vei lua la harță cu un cavaler al întunericului, vei avea grijă să nu fii împietrit de un șarpe imens, nu vă gândiți la Kundalini sau Jormungand, că știu că vă jucați God of War. Cu timpul, chiar dacă începutul jocului e greoi, vei descoperi că Peach are și rol strategic, nu doar fugărește inamici, ci transportă pitici neajutorați din punctul X în punctul Y, pe gheață te vei simți ca-ntr-un hoții și vardiștii. Asta arată că dezvoltatorii nu s-au zgârcit la detalii, au tras cât au putut de acest joc, performanțe uluitoare, sincer, cu spectacole pline de acțiune.

Mai există și rolul de detectiv, care te duce cu gândul la Pikachu, când Peach devine un Sherlock Holmes rudimentar, dar plină de viață.

Probleme de framerate

Cred că Switch e pe la final de epocă și asta se resimte din plin în Princess Peach: Showtime!, de exemplu, în timpul secvențelor de încarcare ai frame-drop mare și chiar lag, cum ziceam noi pe vremuri. Am crezut că mi-a îmbătrânit Switch Lite-ul, dar am trecut și pe Switch-ul de TV, tot probleme. Când cad cortinele la finalul sau începutul unui spectacol este frustrant să vezi stop-motion, ca-n perioada când PC-ul tău nu ducea. Înțelegem că Showtime a fost făcut pentru o consolă mai puternică? E mai degrabă un low tech, un downgrade, pentru că jocul nu excelează deloc din punct de vedere grafic, e mult sub remake-ul Super Mario RPG sau Mario vs Donkey Kong.

E clar un joc pentru copii, dar mai ales pentru fetițe

Showtime scoate la iveală 19 ani de dezinteres pentru prima prințesă din lumea jocurilor, dar vine cu o promisiune interesantă pentru franciza Peach. Nu știu dacă vom avea o continuitate sau a fost doar un proiect care să arate limitele consolei Switch și că este nevoie de un upgrade, însă oportunități ar fi și sincer m-am simțit în universul Mario. Și tot timpul vrei ca la finalul jocului să ai măcar speranța că nu ajung să vă scriu despre următorul Peach când voi avea 60 de ani sau chiar peste 65 de ani. Legătura asta substanțială a timpului nu iartă pe nimeni, așa că nu cred ca Nintendo să aibă planuri mari de a dezvolta franciza Peach. Dar, ca orice joc care afișează feminitate în centru scenei este de aplaudat. Showtime este un joc pentru toți copiii, în special pentru fetițele care țin cu Prințesa și îl așteaptă pe Mario peste ani și ani.

Princess Peach: Showtime! este disponibil din 22.03.2024 pe Nintendo Switch, iar un demo se poate încerca de aici.

Gen: Acțiune, Aventură

Lansare: 22.03.2024

Studio: Nintendo

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 10+

Sistem de testare: Nintendo Switch (și Lite)

Prințesă Peach trebuie să salveze ziua în timp ce este în centrul atenției în propriul ei joc.

Excursia prințesei Peach la Sparkle Theater iese din scenariu când maleficul Grape și Sour Bunch îi fură spectacolul! Asociază-te cu gardianul teatrului, Stella, pentru a trage cortina asupra acestei tragedii folosind o panglică puternică și preluând mai multe roluri de staruri – fiecare cu propriul aspect și abilități.

Transformă-te pentru a te potrivi rolului și folosește abilitățile de spectacol pentru a salva ziua

Înfruntă-i pe cei de la Sour Bunch cu un joc de spadă senzațional în calitate de luptător cu sabia… en garde! Într-un alt rol, Peach își pune pălăria de detectiv pentru a află cine este vinovatul într-un mister de muzeu. De la maestru kung fu la patiser, rolurile lui Peach îți oferă moduri distinct de puternice de a salva piesă!