Înainte de a vorbi de această peliculă, semnată de David Leitch, simt nevoie să spun că se pare că reacția împotriva dependenței excesive a Hollywood-ului de CGI a ajuns în sfârșit la final.
Mai întâi au venit eșecurile de profil înalt ale mai multor continuări fără caracter, îmbibate de digital, precum Aquaman and the Lost Kingdom și Indiana Jones și Cadranul Destinului. Apoi au urmat grevele SAG-AFTRA, în care actorii au ripostat împotriva utilizării inteligenței artificiale pentru a le reproduce imaginea, în timp ce mai multe știri au ieșit la iveală cu privire la condițiile de muncă explozive ale artiștilor VFX.
Și, acum, brusc, pare să fie la modă ca regizori precum Tim Burton să se laude cu lipsa CGI în filmele lor. Să fie oare posibil ca filmările bune, de modă veche, practice, să fie în sfârșit din nou la modă?
The Fall Guy/”Cascadorul” al lui David Leitch este, așadar, la momentul ideal. Este un spectacol îmbibat de sudoare care celebrează uniunea armonioasă dintre cascadoriile care îți taie răsuflarea și starurile carismatice din filme. Ryan Gosling își îmbrățișează abilitatea stranie de a fi atât cel mai tare, cât și cel mai caraghios tip din cameră, aducând puțină energie nebună în rolul cascadorului experimentat Colt Seavers, în timp ce încearcă să recâștige inima regizoarei sale, Jody Moreno (Emily Blunt).
Omul de bază al lui Jody, Tom Ryder (Aaron Taylor-Johnson), lipsește. El este în Australia, unde filmează filmul de debut al lui Jody, Metalstorm, o epopee științifico-fantastică care se situează exact la jumătatea distanței dintre Dune și Aventurile lui Buckaroo Banzai în a opta dimensiune. Producătoarea Gail Meyer (Hannah Waddingham pe care am văzut-o Ted Lasso) îl trimite pe Colt să dea de urma lui.
Din punct de vedere ideologic, The Fall Guy este un film care opune măiestria artizanală celor avizi de faimă și bani, Colt este scanat de camere de 360 de grade pentru ca fața lui să poată fi înlocuită digital cu cea a lui Tom, totul pentru ca mai târziu să se poată lăuda în interviuri că își face singur cascadoriile. Dacă filmul are ca rezultat faptul că și cascadorii câștigă ceva mai mult respect din partea publicului, acesta este idealul. Dacă doar le amintește cât de simpatic este Gosling, e bine și asta.
Presărat cu ingeniozitate discretă, gol, bubuitură verbală, pirotehnie coregrafică și romantism neîmbibat, filmul se sprijină, totuși, pe farmecul insurmontabil al duo-ului principal, dar și prin talentul individual și chimia împărtășită.
Astfel că, Ryan Gosling se consacră ca star al momentului într-un omagiu genial adus dublei de acțiune destinate să devină o comedie cult care, nu numai că preia acea intrigă noir pentru a se plimba în lumea hollywoodiană care a relansat cariera lui Robert Downey Jr. în Kiss Kiss Kiss, Bang Bang, dar recuperează aceeași epică a eroilor de acțiune din Ultimii mari eroi și dualitatea criminalului care decide să-și suprime puterea de dragul memoriei letale, ca să nu mai vorbim de faptul că Ryan Gosling își canalizează energia din comedia de acțiune The Good Guys.
Dar nu numai atât, există și o mică reflectare a cinismului crud de la Hollywood cu umorul nebunesc din Tropic Thunder și mult mai mult, astfel încât noua producție a lui David Leitch care poate fi cea mai bună lucrare a sa.
Să nu uităm să vorbim puțin despre muzică, sunet, costume, imagine. DIn punctul subsemnatului, toate sunt ok… de fapt, nu ai prea multe așteptări de la el.. adică totul este previzibil și ceea ce era nevoie să fie adus în prim-plan într-un astfel de film. Ca și regie, nu este cea mai bună peliculă a lui David Leitch, dar nici cea mai slabă.. e undeva la mijloc.
Diferența dintre filmele sale anterioare este capacitatea de a elimina partea sa cea mai ticăloasă și versiunea popcorn a lui „Guy Ritchie” pentru a îmbrățișa comedia romantică pură de umor alb în stil ’40-’50, cu dialoguri rapide și doi actori în stare de grație precum Gosling și Emily Blunt.
Adevărul este că genul nu mai ocupă un loc important în box office ca acum 20 de ani și se pare că noul film al lui Universal Pictures vrea să fie un cal troian într-o panoramă înțepenită de blockbusterele cu supereroi și science-fiction.
Dacă v-am convins, mergeți în cinematografe și convingeți-vă și singuri. E un film care merită din plin, și vorba unui coleg de breaslă, este un film așteptat de mai bine de 15 ani!
The Fall Guy/”Cascadorul” din 26 aprilie la cinema, distribuit în România de ROIMAGE.
Regizor: David Leitch
Scenariu: Drew Pearce
Lansare: 26.04.2024
Durata: 2 ore 6 minute
Studio: Universal Pictures
Clasificare: AP-12 – Acordul Părinților 12
Distribuitor: ROIMAGE
Actori:
Ryan Gosling … Colt Seavers
Emily Blunt … Jody Moreno
Aaron Taylor-Johnson … Tom Ryder
Teresa Palmer … Iggy Starr
Hannah Waddingham … Gail Meyer
Sinopsis: „Este cascador și este aruncat în aer, împușcat și aruncat de la cea mai mare înălțime, totul pentru distracția noastră. Iar acum, proaspăt accidentat după un incident care aproape că i-a pus capăt carierei, acest erou al clasei muncitoare trebuie să dea de urma unei vedete de cinema dispărute, să rezolve o conspirație și să încerce să-și recâștige iubirea vieții sale, în timp ce își face în continuare meseria. Ce ar putea merge bine? De la cascadorul din viața reală și regizorul David Leitch, regizorul blockbusterelor Bullet Train, Deadpool 2, Atomic Blonde și Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw și producătorul lui John Wick, Nobody și Violent Night, vine cel mai personal film al său de până acum. Un nou thriller hilar, dur, cu vedete de top și ca o declarație de dragoste pentru filmele de acțiune și pentru echipa de oameni muncitori și subapreciați care le realizează: CASCADORUL. Ryan Gosling, nominalizat la Oscar® (Barbie, La La Land, Drive) joacă rolul lui Colt Seavers, un cascador marcat de munca sa dură care, după ce a părăsit meseria cu un an mai devreme pentru a se concentra atât pe sănătatea sa fizică, cât și pe cea mintală, este chemat înapoi în serviciu atunci când vedeta unui film de studio cu megabuget și care este regizat de fosta sa iubită, Jody Moreno, interpretată de câștigătoarea Globului de Aur Emily Blunt (Oppenheimer, A Quiet Place, Sicario) – este dată dispărută. În timp ce nemiloasa producătoare a filmului (Hannah Waddingham, câștigătoare a premiului Emmy; Ted Lasso), face manevre pentru a păstra secretă dispariția starului Tom Ryder (Aaron Taylor-Johnson, câștigător al Globului de Aur; Bullet Train) față de studio și de mass-media, Colt execută cele mai scandaloase cascadorii ale filmului în timp ce încearcă (cu un succes limitat) să-și croiască drum înapoi în grațiile lui Jody. Dar, pe măsură ce misterul din jurul starului dispărut se adâncește, Colt se va trezi prins într-un complot sinistru și criminal care îl va împinge pe marginea unei căderi mai periculoase decât orice cascadorie. ” – ROIMAGE