În 1983, invincibilul și nemuritorul Apocalypse este eliberat, după ce a fost îngropat timp de mai multe milenii.  Furios că semenii săi nu mai sunt priviți ca niște zei, Apocalypse adună o echipă de mutanți puternici, inclusiv pe descurajatul Magneto, pentru a distruge lumea și a crea o nouă ordine mondială, peste care să domnească.

Regizor: Bryan Singer

Scenariu: Simon Kinberg

Gen: AcţiuneAventurăFantastic

Lansare: 20 mai

Durata: 144 minute

Studio: 20th Century Fox

Distribuitor: Odeon Cineplex

Clasificare: N.12

James McAvoy … Charles Xavier
Michael Fassbender … Erik Lehnsherr / Magneto
Jennifer Lawrence … Raven / Mystique
Oscar Isaac … En Sabah Nur / Apocalypse

Pentru a pune capăt drumului către distrugere al lui Apocalypse, Raven și Profesorul X conduc o echipă de tineri X-Men într-o bătălie memorabilă cu un inamic aparent de neoprit.

Apocalipsa 1:1 după Bryan Singer

De când e lumea au existat conflicte între bine și rău și conform acelorași mituri binele a triumfat întotdeauna. Plecând de la această premiză putem începe să vorbim despre cel mai nou episod din franciza celor de la Marvel, X-Men, ”X-Men: Apocalypse”.x-men-apocalypse-599467lBryan Singer ne poartă de această dată, magistral aș adăuga eu, prin universul supereroilor X-Men mai profund, mai adânc și poate mai dur și mai violent ca până acum. Niciun ochi avizat nu o să spună că filmul este numai lapte și miere, dar o să mulțumească fanii vechi ai francizei și, cu siguranță, v-a câștiga unii noi de-acum în colo, pentru că, eu unul nu cred că cei de la FOX se vor opri aici cu această serie și mai cred că Singer o să revină și la cârma următorului film.

Scenaristul filmului, Simon Kinberg, ne propune în filmul de față anii ’80 ca spațiu-timp al acțiunii, dar nu înainte de a ne purta în trecut cu câteva milenii mai precis în 616 înainte de Hristos, pentru a ne face cunoștință cu principalul antagonist al echipei X-Men codusă de Charles Xavier, interpretat și de această dată foarte bine de același James McAvoy. Prima dată antagonistul din filmul nostru, în universul benzilor desenate de la Marvel, apare în ”X-Factor #5” în iunie 1986, volum ce ne spune originea lui En Sabah Nur (tradus ca ”Întâiul”). Originea reală a lui Apocalypse nu a fost niciodată elucidată, cert este că de-a lungul mileniilor devine unul din cei mai puternici mutanți din universul Marvel, asta până face cunoștință cu Jean Grey (cel puțin în filmul de față).

x-men-apocalypse-608112lRevenind la film, Bryan Singer și scenaristul Simon Kinberg reușesc să ne întoarcă în istorie și să ne facă cunoștință, dacă mai era nevoie pentru fanii înrăiți, cu deja celebrele personaje din seria X-Men, dar la începuturi. O găsim pe Storm (interpretată de Alexandra Shipp), tânără, vulnerabilă, în Egipul anilor ’80, devenind primul ”Călăreț” al lui Apocalypse, o vedem pentru prima dată pe ecran pe Psylocke, interpretată de Olivia Munn, îl vedem și pe Angel, devenit și el unul din discipolii lui Apocalypse, Archangel, interpretat de tânărul Ben Hardy. Apar așadar personaje noi, dar și personaje vechi, exemplu ar fi Wolverine-ul lui Hugh Jackman care fură puțin din valoare prin scena în care apare, dar e o scenă intensă care te ține cu sufletul la gură.

X-Men-Apocalypse-MagnetoCeea ce este diferit în acest film, față de celelalte, este faptul că Bryan le dă timp personajelor, mai ales celor care apar altfel ca până acum, să-și dezvolte povestea. Fiecare personaj este dezvoltat în pași lenți, poate aici a cam plictisit puțin audiența la un moment dat, dar a făcut bine ceea ce a făcut Singer, pentru că astfel aflăm despre originile viitorilor X-Men, cei pe care îi știm în prezent. Magneto, unul din discipolii puternici ai lui Apocalypse, interpretat magistral de Michael Fassbender, apare vulnerabil, aproape uman, cu familie, iar tragedia ce avea să vină va fi determinantă pentru alegerile pe care le face ulterior, alegeri devastatoare, atât pentru el cât și pentru umanitate și foștii lui prieteni.

Tensiunea nu apare de la începutul filmului, ea crește odată cu evoluția fiecărui personaj, ceea ce duce la adevărate cataclisme în scenele de luptă propriuzise. Scenele de luptă dintre echipa X-Men și Apocalypse sunt foarte bine scenografiate, bine, aici trebuie să ținem cont că efectele speciale au avut un rol important în aceste scenografii, dar nu sunt exagerate absolut deloc în contextul filmului. Dacă aș încerca să fac o glumă, aș spune că acest nou film se desfășoară într-un univers paralel cu celelalte filme din franciză, mai puțin cu X-Men: Days of Future Past, pentru că cel din urmă și cu cel despre care discutăm acum au legătură directă.

Sunetul este impecabil, mai ales că este în format Dolby Atmos, și totul este atât cât trebuie, iar imersiunea în toate scenele de luptă este pe măsură. Nici muzica filmului nu este mai prejos și ne duce exact în perioada în care se desfășoară acțiunea filmului, în anii ’80.x-men-apocalypse-591393lMarvel nu se dezminte nici de această dată și face lucrurile cu cap și metodic punându-ne în fața unui alt film de boxoffice, după Captain America: Civil War, o capodoperă după mine și dacă aș duce lucrurile mai departe, aș spune că Bryan Singer de data asta a reușit să-și dovedească geniul regizoral și de scenarist.

Concluzia finală este că avem parte de un nou film din seria X-Men, pe care eu l-aș numi reboot of the franchise și care merită văzut, din plin, fie că ești sau nu fan al benzilor desenate sau al filmelor apărute până acum. Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit din 20 mai în cinematografe să vedeți ”X-Men: Apocalypse”, film adus în România de Odeon Film, în cinematograful din orașul tău, în format 3D.

x-men-apocalypse-938675l-1600x1200-n-de880614