The Hunger Games : Mockingjay Part 2 – Recenzie

Josh Hutcherson     …     Peeta Mellark
Liam Hemsworth     …     Gale Hawthorne
Woody Harrelson     …     Haymitch Abernathy
Donald Sutherland     …     President Snow
Philip Seymour Hoffman     …     Plutarch Heavensbee
Julianne Moore     …     President Alma Coin

Cu întreaga națiune a Panem-ului angajată într-un război pe scară largă, Katniss se confruntă cu Președintele Snow (Donald Sutherland) într-o încleștare finală. Împreună cu cei mai apropiați prieteni ai ei – Gale (Liam Hemsworth), Finnick (Sam Claflin) și Peeta – Katniss pornește într-o a misiune extrem de riscantă, alături de luptătorii din Districtul 13.

Katniss trebuie să-și riște viața pentru a-i elibera de locuitorii Panem-ului și pentru a-l asasina pe Președintele Snow. Acesta a devenit între timp obsedat de ideea de a o distruge. Capcanele mortale, inamicii, precum și alegerile morale sfâșietoare ce o așteaptă pe Katniss, o vor testa mai dur decât orice provocare pe care a trebuit să o înfrunte în arenele din Jocurile Foamei.

“Ladies and gentleman, welcome to the 76th Hunger Games”

Dacă cei care au văzut “Mockingjay Part 1” au rămas şocaţi de turnura pe care au luat-o evenimentele, atunci la următorul, şi ultimul film al francizei, ar trebui să vină pregătiţi la cinema cu pachete de şerveţele. Chiar dacă ai citit sau nu cărţile scrise de Suzanne Collins, cel de-al patrulea film te va lăsa mască cu toate întâmplările ce o vor pune sub o presiune uriaşă pe protagonista filmului şi prietenii ei, culminând cu nişte scene explozive de luptă între civili şi Capitoliu, scene ce par a fi desprinse mai degrabă din “Saving Private Ryan” decât dintr-o franciză AP 12.

tumblr_nx1lm0PY431sofu3ho1_1280Şi totusi, aceste scene de o încărcătură emoțional importantă, legate de cea socio-politică a “Jocurilor Foamei”, par să ne amintească de criza refugiaţilor, momente ce ies dintr-un film, de altfel, palid, fiind construită din conversaţii faţă în faţă între Katniss şi Peeta care întruchipează două personaje foarte asemănătoare care dau o anumită greutate filmului.

Jennifer Lawrence, ca întotdeauna, reuşeşte să se autodepăşească şi să creeze un personaj memorabil care să depăşească un dictator malefic, în persoana lui President Snow.

Pornind de unde am rămas data trecută, când fostul partener al lui Katniss în “Jocurile Foamei” şi un fel de fost prieten, Peeta Mellark (Josh Hutcherson), cel care încercase  să o omoare pe Katniss Everdeen după ce a fost răpit şi “spălat pe creier” de preşedintele Snow (Donald Sutherland). Prima scenă a filmului, în care o vedem pe Katniss aflându-se într-un spital, dă tonul pentru restul filmului.

Faţa protagonistei arată multă modestie şi îndârjire, în timp ce restul personajelor se învârt în jurul ei, încercând să o ţină în viaţă, dându-i idei şi, în general, venerând-o la fiecare mişcare.

mockingay2

De la baza rebelilor din District 13, Katniss se îmbarcă într-o misiune secretă de asasinare a preşedintelui Snow care se află în Capitoliu. Noua sa trupă este formată din prieteni apropriaţi Finnick (Sam Claffin) şi Cressida (Natalie Dormer), cei doi comandanţi puternici Boggs (Mahershala Ali) şi Jackson (Michelle Forbes), si febleţea din copilărie și posibil viitor soţ, Gale (Liam Hemsworth). Împreună trebuie să treacă de o serie de provocări letale din partea preşedintelui Snow. Dar cu ce preţ?

Frica de moarte devine din ce în ce mai prezentă pe parcursul filmului. Într-una dintre scene, ce pare a fi desprinsă din “Alien” sau “The Descent”, o putem vedea pe Katniss şi echipa sa prinşi sub pământ alături de nişte creaturi hidoase cu dinţi ascuţiţi.

tumblr_nfi0tk5mK21rt6c71o1_1280“Mockingjay Part 2” are în componenţa sa multe scene de luptă spectaculoase şi efecte speciale ce se întretaie cu sentimente puternice formând astfel o combinaţie specială.

Dar prestaţia actriţei Jennifer Lawrence, liderul feminin inspiraţional, pare să depăşească toate aceste lucruri. Ea reprezintă punctul forte al acestui film, ce poate nu ar fi trebuit separat de “Mockingjay Part 1”. Jennifer Lawrence reuşeşte prin prestaţia sa să o eclipseze pe fabuloasa Julianne Moore, misteriosul President Snow şi pe regretatul Philip Seymour Hoffman.

Dar poate acesta era şi scopul, ca acest personaj feminin fermecător să iasă în faţă şi să fure toate privirile şi atenţia.

Ultimul cuvânt: Katniss în postura de eroină a unui film de acţiune a fost un fel de… anomalie.

„Jocurile foamei: Revolta – Partea a doua / The Hunger Games: Mockingjay – Part 2” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 20 noiembrie 2015, fiind distribuit în format 3D, IMAX 3D şi 4DX.

the-hunger-games-mockingjay-part-2-954607l