Ascultă acest articol


Vineri, 31 ianuarie 2020, de la ora 19, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române din Bucureşti (Str. Eforie nr. 2) găzduieşte cea de-a 27-a ediţie a Cineclubului FILM, prima din acest an. În cadrul acestei întâlniri, va fi prezentat UN FILM CU O FATĂ FERMECĂTOARE (1967), regizat de Lucian Bratu după un scenariu de Radu Cosaşu, avându-i în distribuţie pe Margareta Pâslaru, Ştefan Iordache, Emmerich Schäffer, Marin Moraru, Grigore Gonţa şi Ileana Stana Ionescu. Filmul va fi discutat, cu argumente pro şi contra, de către redactorii revistei FILM, publicaţie trimestrială editată de către Uniunea Cineaştilor din România. Evenimentul de la Cinemateca Eforie include și prezentarea celui mai recent număr al revistei (4 / 2019, al 26-lea din istoria publicaţiei).

Cineclubul FILM reprezintă o serie de evenimente (proiecţii speciale cu filme româneşti remarcabile, prezentate în copii noi sau restaurate şi însoţite de discuţii cu invitaţi) organizată de Arhiva Naţională de Filme – Cinemateca Română în colaborare cu revista FILM a Uniunii Cineaştilor din România (UCIN). Tariful unic de acces la aceste evenimente este de 5 lei.

Cineclubul FILM s-a deschis în luna ianuarie 2015, cu filmul O LACRIMĂ DE FATĂ (Iosif Demian, 1980). În cadrul următoarelor 25 de întâlniri de la Cinematecă au mai fost prezentate filmele româneşti S-A FURAT O BOMBĂ (Ion Popescu Gopo, 1962), MERE ROŞII (Alexandru Tatos, 1976), MOROMEŢII (Stere Gulea, 1987), RECONSTITUIREA (Lucian Pintilie, 1970), DIRECTORUL NOSTRU (Jean Georgescu, 1955), DOMNIŞOARA AURICA (Şerban Marinescu, 1986), IACOB (Mircea Daneliuc, 1988), NUNTA DE PIATRĂ (Mircea Veroiu şi Dan Piţa, 1971), TRECĂTOARELE IUBIRI (Malvina Urşianu, 1974), ANOTIMPURI (Savel Stiopul, 1964), SĂ MORI RĂNIT DIN DRAGOSTE DE VIAŢĂ (Mircea Veroiu, 1984), LA CAPĂTUL LINIEI (Dinu Tănase, 1983), SECVENŢE (Alexandru Tatos, 1982), ŢĂRMUL N-ARE SFÂRŞIT (Mircea Săucan, 1961), DINCOLO DE BARIERĂ (Francisc Munteanu, 1965), FAUST XX (Ion Popescu Gopo, 1966), FRUCTE DE PĂDURE (Alexandru Tatos, 1983), DINCOLO DE NISIPURI (Radu Gabrea, 1973), APA CA UN BIVOL NEGRU (lungmetraj documentar-eseu colectiv, 1970), 100 DE LEI / SUTA DE LEI (Mircea Săucan, 1973), ILUSTRATE CU FLORI DE CÂMP (Andrei Blaier, 1975), CASA DE PE STRADA NOASTRĂ (scurtmetraj documentar-eseu, Mircea Săucan, 1957), MEANDRE (Mircea Săucan, 1967), LOVIND O PASĂRE DE PRADĂ (Iosif Demian, 1983), DUMINICĂ LA ORA 6 (Lucian Pintilie, 1966) şi A FOST SAU N-A FOST? (Corneliu Porumboiu, 2006).

Printre invitaţii de până acum ai Cineclubului s-au numărat: regizorii Andrei Cătălin Băleanu, Laurenţiu Damian, Stere Gulea, Dan Piţa şi Dinu Tănase, directorii de imagine Vivi Drăgan Vasile şi Doru Mitran, monteurii Mircea Ciocâltei şi Melania Oproiu, cântăreața şi actriţa Marina Voica, actorii Dan Condurache, Ion Dichiseanu, Irina Ionescu, Dan Nuţu şi Dorel Vişan, criticii şi istoricii de film Ioan-Pavel Azap, Călin Căliman, Dana Duma, Marilena Ilieşiu, Magda Mihăilescu, Dinu-Ioan Nicula, Cristian Tudor Popescu, Călin Stănculescu şi Titus Vîjeu, scriitorul şi publicistul Bedros Horasangian, jurnalistul şi editorul Emil Stanciu, jurnaliştii George Canache şi Dinu Moraru.

Detalii despre filmul prezentat:
UN FILM CU O FATĂ FERMECĂTOARE
România, 1967, alb-negru, 97 min.
Comedie dramatică
Regia: Lucian Bratu
Scenariul: Radu Cosaşu
Cu: Margareta Pâslaru, Ştefan Iordache, Emmerich Schäffer, Marin Moraru, Grigore Gonţa, Ileana Stana Ionescu

„„Ruxandra este o tânără cinefilă înfocată, care arde de nerăbdare să devină vedetă. Ea se învârteşte mereu printre oameni care ar putea s-o lanseze pe platoul de filmare, reuşita părându-i-se o problemă de zile, idee care îi dă de altfel o anumită siguranţă de sine. Mare cunoscătoare de ficţiuni cinematografice, ea îşi croieşte un comportament de personaj neconformist şi încearcă să atragă atenţia asupra ei prin ţinuta spectaculoasă şi replicile teribiliste. Ruxi ar semăna puţin cu eroii lui Godard, nepăsători şi neliniştiţi totodată, dar este mult mai pragmatică decât ei. Ea aşteaptă să fie reperată urgent de oamenii de meserie şi distribuită într-un rol care să-i aducă succesul fulgerător. (…) Atracţia lumii cinematografului determină adesea pe tinerele aspirante la glorie să încerce pe orice cale pătrunderea în «uzina de vise». Cu ironie amară, autorii demonstrează eşecul unei asemenea tentative de ascensiune vedetistică şi precaritatea unui mit foarte îndrăgit, acela al Cenuşăresei.” (Dana Duma, „Autoportretele filmului”, 1983)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.