Shadow and Bone – Recenzie

"Totul pare atât de potrivit, personaje, locații și aventură că aș spune că este o adaptare destul de bună după carte, cel puțin acolo unde contează."

0
2363

Una din cele mai noi adaptări după o serie destul de populară de cărți semnata Netflix este Shadow And Bone. Bazat pe seria de cărți, prima având același nume, Regatul Umbrelor a fost traducerea în română, fac parte din așa numitul Grishaverse creat de Leigh Bardugo. Este vorba de o poveste ambițioasă care bifează cam toate căsuțele la categoria de YA.

SHADOW AND BONE (L to R) DAISY HEAD as GENYA SAFIN and JESSIE MEI LI as ALINA STARKOV in episode 105 of SHADOW AND BONE Cr. COURTESY OF NETFLIX © 2021

Alina Starkov este o tânără orfană care și-a pierdut părinții în falie – un zid de întuneric care separă continentul sau cel puțin două țări, nu cred ca este chiar atât de clară distanța deși parcă se menționează ceva de ocolit și cât ar dura. Alina intră în armată unde împreună cu prietenul ei din copilarie și prima lor misiune împreună cu cea de-a doua armată, este să traverseze falia. În aceasta traversare Alina descoperă că deține o putere despre care s-a vorbit numai în legende și de acolo mai multe plot-uri prind roade.

SHADOW AND BONE Cr. COURTESY OF NETFLIX © 2021

Cu genul ăsta de povești clar există un triunghi amoros sau cel puțin o dragoste de aceea care rupe bariere și deși nu este cel mai interesant element din Shadow and Bone, paralelele create vizual în serial sunt destul de mișto. Cel mai interesant totuși pe partea vizuală este atenția și bugetul care s-a băgat în costume, decoruri și locații. Strălucește bugetul Netflix și cu siguranță nu puteam avea așa ceva acum câțiva ani. Atenția la detalii a costumelor este impresionantă fiind vorba de un stil tradițional slavic adaptat la fanatsy. Efectele speciale sunt și ele OK nici cele mai credibile dar nici cele mai urâte având în vedere bugetul. Câteodată când sunt scurte acțiuni chiar se integrează bine în poveste.

SHADOW AND BONE (L to R) BEN BARNES as THE DARKLING / GENERAL KIRIGAN in episode 107 of SHADOW AND BONE Cr. COURTESY OF NETFLIX © 2021

Dar nici costumele nici efectele nu mișcă o poveste mai departe cum o fac personajele. Începe cu Alina care recunosc ca la început a fost destul de neinteresantă pe parcurs am început să cred în ea, dar și în relația ei cu Mal, trending #Malina. Kirigan interpretat de Ben Barnes pare a fi alegerea adultă și una care se dovedește corectă la fel pe parcursul serialului lăsând la o parte lipsa de chimie sau incomoditate produsă de scenele în care îi face avansuri Alinei și ea începe să îi ofere reciprocitate. Este foarte dubios. Cine cu adevărat reiese în evidență este așa numita “Bandă de Ciori” care vor fi 6 la un moment dat, dar de moment sunt doar 3 în timp ce într-un plot secundar alți 2, o grisha și un vânător de grisha, dezvoltă o dragoste cu năbădâi. Dar vorbim aici de cei 3 principali, Kaz Brekker, liderul găștii, interpretat fantastic de Freddy Carter, Jesper Fahey, un pistolar excepțional interpretat de Kit Young și Inej Ghafa, o tânără Suli, cu abilități acrobatice și de spion/asasin jucată de Amita Suman. Povestea acestor 3 personaje este legată de cea principală a Alinei și a lui Mal doar că pare mult, mult mai interesantă. Personajele sunt mai bine conturate de început deși pe parcurs învățăm câte ceva în plus despre fiecare însă de fiecare dată când cel puțin unul din cei 3 apare pe ecran cu siguranță se întâmplă ceva interesant.

SHADOW AND BONE (L to R) BEN BARNES as THE DARKLING / GENERAL KIRIGAN and JESSIE MEI LI as ALINA STARKOV in SHADOW AND BONE Cr. COURTESY OF NETFLIX © 2021

Primul sezon trece repede cu doar 8 episoade la număr, lăsându-ne cu chef de mai mult și curioși încotro se va îndrepta povestea dupa ultimul episod. Primele episoade, primele 3 aproximativ nu sunt cele mai ușor de urmărit datorită numărului de personaje, locații dar și plot-uri care merg în paralel unul cu celălalt până la un punct în care inevitabil se intersectează. Totul pare atât de potrivit, personaje, locații și aventură că aș spune că este o adaptare destul de bună după carte, cel puțin acolo unde contează. Ben Barnes aduce prezența, iar ceilalți fac munca și se vede în fiecare scenă. Ce pot să spun este că singurul lucru pe care serialul îl lasă de dorit, în afară de un sezon 2, este un alt serial spin-off Six Of Crows, pe care, probabil cândva în viitor, îl vom avea.

Shadow and Bone este disponibil acum pe Netflix.