“De menţionat de asemenea că jocul se menţine în top pe locul întâi la vânzări în multe ţări, inclusiv Japonia.“

Gen: Sport

Lansare: 29 aprilie 2022

Studio: Nintendo

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 7+

Fă mișcare jucând Fotbal, Volei, Bowling, Tenis, Badminton și Chambara (joc de spadă) folosind controllerele Joy-Con! Comenzile sunt intuitive, așa că poți intra pe teren (sau pe alei sau în arenă) să joci. Cu ajutorul mișcărilor controlate, puteți să mișcați mingea de bowling, să adăugați efect la o lovitură de tenis sau chiar să folosiți un Joy-Con pentru a lovi mingea cu piciorul în Soccer Shoot-Out. Familia și prietenii se pot alătură distracției pe același sistem sau online. În plus, un al șaptelea sport este planificat să fie adăugat prin intermediul unei actualizări gratuite în această toamnă; pregătește-te pentru Golf!

Recent, a fost lansat Nintendo Switch Sports, succesor al unuia dintre cele mai adorate jocuri din epoca Wii, fiind vorba aici de Wii Sports și mai târziu Wii Sports Resort. Sports a fost unul din pilonii care au susținut WII-ul și a contribuit la popularitatea şi vânzările peste așteptări a consolei. Wii Sports probabil a fost motivul principal pentru care toată lumea, copii, părinți sau bunici, la un moment sau altul și-au dorit sau au avut un Wii în sufragerie.

Din original păstrează tenisul, bowlingul şi respectiv chambara (duel cu săbii). În total sunt 6 moduri de joc, sau sporturi, dintre care cele 3 noi fiind volei, fotbal şi badminton. Spre sfârşitul anului deja a fost anunţat că golful va fi adăugat ca DLC gratuit. De menţionat de asemenea că jocul se menţine în top pe locul întâi la vânzări în multe ţări, inclusiv Japonia.

Pentru început, jocul oferă opţiunile de single player, multiplayer local, online şi friends. Trecând peste tutoriale şi încercând fiecare joc în parte devine relativ repede plictisitor, partea forte fiind bineînţeles multiplayerul. În mediul online, cu multă uşurinţă se pot găsi adversari indiferent de oră accesată, dar in ciuda aceste optiuni de online, jocul este mai distractiv ca activitate facută în familie sau grup de prieteni în confortul casei voastre.

Grafic vorbind, se prezintă cu 60 fps atât în dock cât şi pe modul mobil, fiind o îmbunătăţire clară faţă de Wii Sports. Mă refer aici la faptul că Wii ar fi fost capabil de mai mult, dar este de înţeles fiind un joc la lansare, iar Switch Sports, fiind lansat 5 ani mai târziu de la debutul Switch-ului. Totuşi, în modul split screen disponibil pentru tenis şi bowling, performanța scade la 30 fps. Nu îşi iese din zona aceea de confort grafic pe care aceste jocuri family friendly de Switch le au deci aşteptările nu erau oricum la ceva hiperealist.

Controlul, având în vedere că jocul este accesibil de la 7 ani plus, este cumva simplificat. S-ar dori să păstreze gesturile de la Wiimote şi Nunchuck, joy-con-urile având senzori de mişcare, dar din păcate nu este aceeaşi experienţă. Trebuie luat în considerare şi faptul că sunt mulţi copii care deţin consola, Nintendo optând pentru un learning curve foarte uşor. De menţionat este că la volei personajele se deplasează pe teren controlate de A.I., dacă nu foloseşti stick-ul. Fotbalul este puţin mai complex, oferind şi opţiunea de a folosi accesorii de la Ring Fit ceea ce face mai integra toată experienta sportivă pe Switch.

jocurile de la Nintendo nu ţin cont de timp, de ani, şi au tendinţa să fie nemuritoare

Nu sunt foarte multe lucruri de adăugat fiind una din cele mai “straight forward” experienţe pe Switch. Este acel “Ce vezi, aia primeşti”. Dacă ai jucat Wii Sports, dacă ai încercat probabil orice fel de joc de acest tip fie pe Playstion 3 sau pe Xbox 360 ştii la ce să te aştepţi. O experienţă complet family friendly, nu foarte complexă, dar competitivă. Ar fi putut să ofere mai multe moduri sau jocuri decât cele menţionate mai sus însă Nintendo este de obicei foarte conservator cu cantitatea şi încearcă să ofere de multe ori exclusiv calitate. Nintendo Switch Sports oferă exact calitatea optimă la care te-ai aştepta ca un joc de acest fel să vină, chiar dacă lansarea a fost 5 ani mai târziu. Dar cum ştim deja, jocurile de la Nintendo nu ţin cont de timp, de ani, şi au tendinţa să fie nemuritoare.

Nintendo Switch Sports e disponibil din 10 martie pe Nintendo Switch.