Gen: Acțiune, Shooter

Lansare: 25 martie 2022

Studio: Gearbox Software, Stray Kite Studios

Distribuitor: 2K Games

Platforme: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox One X|XS, Microsoft Windows PC (Steam/Epic Games)

Clasificare: 18+

Pornește într-o aventură epică, plină de fantezie, experiențe uluitoare și arme de mare putere! Gloanțele, magia și catanele se întâlnesc în acest univers fantastic haotic, adus la viață de imprevizibila Tiny Tina, care stabilește regulile, schimbă lumea din mers și ghidează jucătorii în călătoria lor.

Ce urmează să spun, în ciuda faptului că este o preferinţă personală, o să sune a ceva de genul “e-blasfemie”, dar mie nu prea mi-au plăcut jocurile Borderlands. Cel puţin cele din seria principală nu au intrat. Nici cu chef, nici cu încurajare, cu nimic. Le-am jucat şi efectiv nu au avut nici un fel de impact pentru mine. Tales From The Borderlands este altă discuţie, că este un joc Tell Tale care funcţionează pe alt principiu şi nu prea se pune. DLC-ul care a devenit propriul său stand-alone Tiny Tina Assault on Dragon Keep a fost totuşi o experienţă mai interesantă. Dar tot nu am fost complet convins. Wonderlands în schimb este altceva.

Zarurile destinului

Jocul are loc după Assault on Dragon Keep şi este o campanie în lumea unui joc de masă de rol numit Bunkers & Badasses unde Tiny Tina este Dungeon Master-ul şi face schimbări în joc cum consideră. Cel puţin asta este ce Wikipedia zice şi cam ce e la prima vedere. Însă Wonderlands este mai mult. Este un looter shooter bogat în personaje şi poveste cu singură precizare că e totul ridiculizat la un alt nivel. Plină de umor povestea urmăreşte personajul creat de tine, cel care joacă, care este un fatemaker, ceva super special şi deosebit şi a cărei misiune este să îl oprească pe Dragon Lord, ce mai diabolic răufăcător şi creator de locuri de muncă din The Wonderlands şi zonele aferente.

Lovitura critică

Deşi nu se abate de la shooterele din seria principală, Wonderlands face o modificare care mie personal îmi place foarte mult. Nu că aş avea o problemă cu elemente din spaţiul cosmic sau viitorul, dar povestea asta într-o lume de fantezie cu dragoni, schelete şi Paladin Mike parcă îmi place infinit mai mult. Dacă ai jucat cel puţin un Borderlands e clar că ştii despre ce e vorba, doar că de data asta loot-ul sunt arme mai medievale/fantasy şi schimbi unele chestii pe altele mai fantastice. Lupta melee e şi ea prezentă şi se simte extrem de bine la înghesuială. Este, per total, o parodie a jocurilor precum Skyrim foarte bine concepută, vizual, umoristic şi funcţional pe partea de gameplay.

Partea de RPG în schimb, spre binele jocului, nu este foarte complexă. Armele diferă şi asta se vede clar din descrierile lor. Eroul are două grupe de abilităţi, una fiind skill-uri şi altă fiind caracteristicile eroului, vechiul STATS. În una din ele, skill-uri, dobândeşti noi abilitaţi care să îţi permită să faci anumite chestii cum ar fi să îngheţi sau să arzi inamici, iar cealaltă îţi creşti punctele pe trăsături precum Strength, Dexterity şi aşa mai departe. Nu e o povară ca în alte jocuri şi se simte mai mult ca o chestie care să ofere drumuri diferite celor care joacă.

Cum povestim o aventură

E clar că nici vizual nu o să se abată prea mult de la stilul cu care a pornit seria şi care îl face atât de plăcut, cel de cel-shading. Merge perfect stilul ăsta pe un joc de fantezie cum este Wonderlands în special când este super colorat şi contrastat vizual. Parcă totul este îmbunătăţit datorită cel-shading-ului. Fluid din toate punctele de vedere pe PS5 a fost o mare plăcere atât pe partea de gameplay cât şi pe partea grafică să îl joc, deşi cu o mică problemă. Am avut senzaţia că Field Of View este cam îngust. Acum că stau să mă gândesc nu cred că am văzut nici un fel de setare pe treaba asta şi doar mă întreb dacă există şi pe PC unde nu l-am încercat încă. Pe lângă poveste şi gameplay pot spune că trece cu brio şi de testul grafic. Este exact ce te-ai aştepta de la un joc Bordelands dacă ar fi Fantasy.

Ce spun vocile

Sonor este un joc destul de puternic. Cred că nici Destiny 2 nu a pus aşa de mult accent pe partea de sunet la arme cum o face Tiny Tina. Armele deşi, cum am zis mai sus, sunt medievale au sunete câteodată de laser sau mitraliere. Săgeţi care îngheaţă sau gloanţe dintr-o mitralieră care sună mai bine ca ceva de genul P90 din Counter Strike, complementează foarte bine gameplay-ul şi povestea care sunt destul de bombastice şi exagerate. La fel sunt şi vocile din joc. În timp ce tu îţi poţi alege vocea, cele standard precum Valentine care este interpretat de Andy Samberg sau Frette de Amanda Sykes sunt foarte uşor de recunoscut şi suficient de „cartoonish” cât să fie distractive. Celelalte personaje care ies în evidenţă clar sunt Dragon Lord care este interpretat absolut fantastic de Will Arnett, dar şi Tiny Tina care este din toate punctele de vedere unul din cele mai memorabile personaje din serie. Vocea, tonul, umorul, tot, o fac să fie unul din cele mai simpatice personaje, iar Ashly Burch, care este o foarte cunoscută şi îndrăgită actriţă pe partea de voce din jocuri precum Horizon Zero Dawn unde e Alloy, din Dota 2 unde e Dark Willow şi chiar şi Viper din Valorant, face o treabă excepţională cu acest personaj.

Crezi că eşti un adevărat aventurier?

Jocul este fantastic din toate punctele de vedere. Este concluzia pentru cine nu vrea să stea să citească mai mult şi vine direct la verdict. Singura şi adevărata mea problemă cu el este că în continuare, luni mai târziu de la lansare, o vară de fapt mai târziu de la lansare, este un joc excepţional de scump, nu atât pe console cât pe PC. Fie că îl iei pe Steam sau pe Epic Games jocul este la preţ întreg iar varianta cu Season Pass şi toate DLC-urile este şi mai scumpă. Pe consolă, în afară de comoditatea de a te juca pe un PS5 fără să îţi mai baţi capul dacă calculatorul tău duce aşa ceva, se găseşte la un preţ decent şi este o recomandare sigură. Dar ca cineva care deja îl deţine pe PlayStation aş fi vrut să îl încerc şi pe PC doar că preţul este piperat. Cu astea spuse, Wonderlands mi-a plăcut atât de mult că iau serios în calcul să îi dau o şansă seriei principală, mai serioasă ca până acum.

Tiny Tina’s Wonderlands îl găsiți din 25 martie pe PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox One X|XS, Microsoft Windows PC (Steam/Epic Games).