Gen: Sport

Lansare: 8 septembrie 2022

Studio: Visual Concepts

Distribuitor: 2K Games

Platforme: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox One X|XS, Microsoft Windows PC, Nintendo Switch

Clasificare: 3+

Concurează în rolul echipelor și vedetelor tale preferate din NBA și WNBA și experimentează un gameplay realist. Cu cea mai bună prezentare vizuală de până acum, AI îmbunătățit al jucătorilor, liste actualizate și echipe istorice, jocul nu a părut niciodată mai real și mai complet decât în NBA 2K. Simțiți energia mulțimii, intensitatea competiției și divertismentul nesfârșit al unuia dintre cele mai captivante produse sportive din jocurile de astăzi.

Nu sunt cel mai potrivit om pentru a comenta baschet şi nici cel mai aprig jucător de sport games, însă am avut ocazia, şi anul acesta, să încerc noul NBA 2K23 şi să vin cu o părere despre viitorul jocurilor sport. Înscrie aruncarea de 3 puncte să câştige sezonul ăsta NBA 2K23 sau rămâne încă în liga „păcănelelor” virtuale şi a altor controverse cu care s-a lovit seria în trecut?

Începe sezonul

Am simţit foarte mult din structură jocului WWE 2K22 în acest NBA. Nu are multe de a face wrestling-ul cu baschetul, dar da are de a face compania din spate jocurilor. Şi se pare că Visual Concepts şi 2K Games au pariat pe o structură sigură care să dea stabilitate jocului. Avem de exemplu Jordan Challenge care îţi permite să retrăieşti momente cheie din cariera lui Michael Jordan, la fel cum WWE avea momente cheie din cariera lui Rey Mysterio. Mai ai şi MyNBA ERAS care este un mod unde poţi să recreezi alte momente istorice din baschet. Mai mult de atât nu doar le recreezi ci poţi chiar să le trăieşti aşa cum vrei. Ai de ales dintre patru perioade istorice ale baschetului cu reguli diferite şi jucători diferiţi. Este clar o inovaţie în ceea ce ţine de gaming dar cel mai mult este un plus pe partea de moduri de joc.

Cel mai popular mod, MyCareer rămâne adevărata bază, într-un fel. La fel cum s-a întâmplat şi în WWE, o comparaţie pe care încă nu pot să o evit, este că modul acesta, deşi are foarte mult potenţial, este mai limitat decât ar trebuii şi în loc să îţi lase anumite libertăţi, să te simţi cu adevărat un e-baschetbalist, se simte mai mult ca un fir narativ care te duce la N la B la A. Sunt nişte aspecte de RPG cu care ai de lucrat şi sunt şi câteva lucruri îmbunătăţite, ca de exemplu hub-ul principal unde se găsesc majoritatea activităţilor, sau „misiunilor” cum se zice, numit The City.

Mai este şi modul de MyTeam care îţi dă de ales dacă vrei să joci solo sau dacă ai pe cineva cu care să te joci mulitplayer. Din păcate nu am avut ocazia să am pe altcineva cu jocul să cooperăm şi trebuie să fiu sincer că mai mult m-am jucat singur. Cu câteva excepţii de bătaie luată online.

Pe reguli noi

Visual Concepts, cei care au făcut jocul, în ciuda polemicii de pay-to-win, care cumva încă persistă, a reuşit să adauge atât de multe noi, mici şi mari, modificări ca jocul să se simte oarecum fresh. Nu am un punct de referinţă foarte vast în ceea ce constă NBA dar de la NBA 2K20 până în prezent ceva decizii au fost luate în beneficiul jucătorilor nu doar a companiei care este în spatele jocului. Îmbunătăţirile de anul acesta sunt shot meters şi stamina. Pe o parte shot meters sunt mult mai precise, mai greu de stăpânit dar cu răsplata garantată odată ce ai reuşit să te perfecţionezi. E greu şi recunosc, mi-a fost greu, eu sunt obişnuit cu jocuri mai de tip arcade nu simulatoare sportive însă, aprecierea obiectivă este că, sistemul funcţionează dacă şi tu eşti dispus să te perfecţionezi. Pe partea de stamina ai acum 3 bare de adrenalină care se consumă dacă se fac anumite mişcări sau se aleargă. Toate aceste modificări fac jocul mai aproape de simulare decât ce prefer eu, arcade.

Microtranzacţiile din păcate încă mai există şi grind-ul este şi el la ordinea zilei. Dacă nu vrei să cheltui bani adevăraţi trebuie totuşi să ai o răbdare de fier să obţii puncte şi tokens. Ai într-adevăr mai multe opţiuni cu o mulţime de sidequests să obţii ceea ce vrei şi se vede că fac tot posibilul să nu îţi împingă microctranzacţiile în faţă însă faptul că sunt acolo, undeva, în mintea tuturor celor care or să joace o să existe acel dubiu, acea supărare, că alţii au luat-o pe scurtătură. Şi e cumva frustrant.

Nu e nou

Vizual vorbind jocul arată bine dar nu încearcă să depăşească predecesorii în nici un fel. Sigur avem efectele de transpiraţie şi de maieuri care se mişcă, dar atenţia la detalii este în altă parte. Este în acel mod în care ai să îţi alegi din 4 perioade diferite care sunt tratate diferit şi din punct de vedere vizual. Te duce efectiv în altă parte realismul ăsta fotografic în combinaţie cu modul acela de joc.

Sunt multe chestii de comentat pe partea de jucători, unii mai bine făcuţi decât alţii, însă nimic nu este de speriat în special dacă nu te joci NBA 2K23 să cauţi nod în papură. Tot ce face bine, face la fel de bine cum te-ai aştepta. Toate problemele de până acum persista însă unele au fost adresate şi deşi nu au dispărut complet fac jocul mai păcut. Nu reinventează roata din punct de vedere grafic dar menţine fidelitatea la maxim.

Fluierul final

Nu sunt cel mai indicat în materie de baschet dacă se caută o recenzie profundă în acest aspect însă din punct de vedere a unui jucător casual, căruia i-au mai trecut prin mână şi alte jocuri de baschet şi alte jocuri sportive, pot să spun clar că există ceva îmbunătăţiri. Din toate punctele de vedere. Nu este produsul de aur, dar a mai trecut un an şi au mai scos încă un joc şi tot ce trebuie e să meargă perfect, să arate bine şi să mai ne atragă cu câteva ceva. Bifează toate căsuţele şi încă câteva.

NBA 2K23 îl găsiți din 8 septembrie pe PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox One X|XS, Microsoft Windows PC, Nintendo Switch.