Durata: 1h 40min

Studio: DreamWorks Animation

Clasificare: A.P.

Distribuitor:  Ro Image

Voci Originale: Antonio Banderas, Salma Hayek, Harvey Guillén, Florence Pugh, Ray Winstone, Olivia Colman.

Dublaj în limba română: Mircea Gheorghiu, Cătălina Chirțan, Răzvan Teodorescu, Ilinca Ivanov, Valentino Tiron.

Motanul Încălțat descoperă că pasiunea sa pentru aventură și-a pus amprenta: a consumat opt din cele nouă vieți pe care le avea. Motanul pornește într-o călătorie epică pentru a găsi legendara ultimă dorință și a-și reface cele nouă vieți.

Având în vedere mulțimea de filme scoase la intervale sigure de către neobosita fabrică de magie Disney, de fiecare dată cu surle și trâmbițe, cred că nu e prea deplasat să uiți de DreamWorks. Puss in Boots: The Last Wish/”Motanul Încălțat: Ultima Dorință”  ne aduce înapoi în lumea de basm a lui Shrek, o lume de care aproape că am uitat, dar de care aveam mare nevoie s-o revizitez fără să știu. Intervine ca o pauză de la animațiile care încep să mă obosească cu abordările „woke” uneori cam nepotrivite.

Formula folosită de noul Puss in Boots balansează o parte din umorul macabru din universul Shrek cu elemente duioase pisicești. Prin urmare, este mult mai potrivit pentru copii decât Shrek, dar va fi cu siguranță apreciat și de părinți. Chiar și stilul vizual se bucură de o cosmetizare modernizată care îmbină grafica 3D de la DreamWorks cu un strat frumos de acuarelă, prin care filmul va îmbătrâni garantat mult mai bine decât dacă era complet 3D.

Motănelul nostru preferat se află, prin neglijență și aroganță, la ultima dintre cele nouă vieți pisicești și acceptă cu greu să se retragă din aventuri dacă vrea să se bucure de o viață lungă. Speranța reapare prin oportunitatea de a fura harta către o stea căzătoare care mai are o singură dorință rămasă în ea – și cine nu și-ar dori un nou set de nouă vieți?

În această misiune se va reîntâlni cu Kitty Softpaws (Salma Hayek) și va lega o prietenie neașteptată cu un cățel abandonat numit Perro. Aventura, evident, nu este deloc simplă. Moartea îl caută pe Motan prin intermediul unui lup feroce. Goldilocks (Florence Pugh) și familia ei de urși îi face competiție în cursa către dorință. Însă antagonistul care îi întrece pe toți în răutate este Jack Horner, colecționarul de obiecte magice.

Personajele negative și secundare sunt suficiente cât să mențină acțiunea interesantă și toate beneficiază de scene separate care să le dezvolte punctul de vedere. În timp ce Motanul, Softpaws sau Goldilocks au motivații lesne de înțeles, Jack Horner este un răufăcător fără șanse de răscumpărare, dorind putere infinită. Un antagonist odios cum nu am mai văzut de ceva vreme.

Scenariul nu se ferește de la violența animațiillor de modă mai veche (dar nici nu exagerează), de pildă servitorii lui Horner pier pe capete fără ca el să le dea vreo valoare. O picătură de sânge undeva ne amintește de fragilitatea vieții. Frica de moarte este sesizabilă în anxietatea Motanului Încălțat. The Last Wish nu este o animație care te ține în puf roz pe tot drumul, ci îi învață pe copii și câteva lecții pe care noua generație de animații începe să le evite. Nu, copiii nu vor avea coșmaruri după acest film, promit, și îi apreciez foarte mult echilibrul de care dă dovadă.

Cu toții am visat cel puțin o dată la împlinirea magică a unei dorințe și The Last Wish se joacă neașteptat de creativ cu acest concept folosit de mii de ori în adaptările inspirate de basme. Pune la socoteală și ideea de aprecia și trăi la maxim viața pe care o ai deja, cu persoanele care contează cu adevărat pentru tine, și ai un film animat cu tâlc valabil oricând.

Pe lângă inconfundabilul Antonio Banderas, nimeni din distribuție nu se lasă cu mult mai prejos, fiecare personaj având o voce unică cu care te familiarizezi instant. Urșii lui Goldilocks au de pildă niște accente cu iz de provinciile Marii Britanii.

Scenele de acțiune nu reinventează nici o roată însă sunt savuroase prin stilul ales de producători și de unghiurile creative din care sunt ilustrate majoritatea luptelor.

Puss in Boots: The Last Wish este una dintre cele mai frumoase povești pe care le-am văzut anul acesta pe marele ecran, a cărei acțiune spectaculoasă este animată printr-o memorabilă paletă de culori vibrante.

Din 9 decembrie îl poți urmări și tu pe Motanul Încălțat căutându-și a noua viață în Puss in Boots: The Last Wish pe marile ecrane – distribuit în România de RoImage 2000 în formatele 2D și 3D, dublat sau subtitrat.