“Cine n-ar fi știut ar fi zis că e plot-ul unui comics Marvel cu Thor însă nu, este un nou joc în serie Valkyrie.”

Gen: ARPG

Lansare: 29 septembrie 2022

Studio: Square Enix

Platforme: PlayStation 5, PlayStation 4, Microsoft Windows PC (Steam)

Clasificare: 18+

Valkyrie Elysium este un RPG de acțiune care încorporează sistemele Einherjar și combo caracteristice seriei, permițând jucătorilor să se bucure de lupte rapide și tridimensionale. Stilul artistic unic al jocului înfățișează minunat o lume care se prăbușește în timp ce Ragnarok se apropie, iar veteranul seriei Motoi Sakuraba se întoarce pentru a îmbogăți titlul cu o coloană sonoră de neuitat.

Cine ar fi crezut că în anul domnului Odin Atotputernicul şi Atotvăzătorul o să mai avem încă un joc din seria Valkyrie Profile. Ţin minte că mi-au strălucit ochii mai ceva ca soarele când am văzut prima dată la un State Of Play ca urma să apară acest joc. Şi a apărut. Şi e diferit. Punem accent pe diferit.

De la Profile la Elysium

Cu lumea în pragul distrugerii, Odin, Atot-Părintele, duce o luptă împotriva monștrilor care decimează lumea și oamenii ei. Pentru a încerca să salveze situația, te crează pe tine, o nouă Valchirie cu puterea de a ajuta salvarea sufletelor nevinovaților și de a învinge monștri. Așa că coboram în Midgard pentru a lupta cu niște demoni și sperăm să găsim niște războinici puternici care să ne ajute pe parcurs. Cam la asta se rezumă povestea pentru Valkyrie Elysium. Simplu şi eficient. Cine n-ar fi știut ar fi zis că e plot-ul unui comics Marvel cu Thor însă nu, este un nou joc în serie Valkyrie. Intriga generală a poveștii este scurtă și previzibilă de la bun început, deoarece este foarte clar că plot-ul lui Odin este învăluit în jumătate de adevăr. Prin caracterizarea puternică a Einherjarului și relațiile forjate ale Valkyriei cu ei, narațiunea are o anume greutate emoțională. Discuţiile sau conversaţiile dintre personaje sunt un punct forte, deoarece relațiile sunt credibile.

Ce s-a schimbat între timp

Spre deosebire de jocurile mai vechi din serie, Valkyrie Elysium pune acțiunea în ACTION RPG. Luptă este, în esență, cea a unui joc de acțiune cu o mulțime de combo-uri, atacuri ușoare și grele și manevre aeriene pentru a te dezlănțui asupra tuturor inamicilor de care dai. De asemenea ai și capacitatea de a eschiva, de a ţine garda și, în cele din urmă, de a contraataca atunci când monștrii intră în ofensivă, așa că nu te aștepta la o simplă aventură cu nişte hack and slash.

Valkyrie Elysium pune acțiunea în ACTION RPG

Sistemul de luptă devine mai adânc. Fiecare inamic are o slăbiciune elementară specifică și, cu o gamă de vrăji echipate, poți profita pentru a-l distruge. Umplerea contorului de distrugere sau „CRUSH” ceea ce se traduce prin „zdrobrie”, aruncând cu suficiente fulgere sau bile de foc către un inamic, îi va face să înghețe complet și îţi va permite să dai lovituri gratuite.

Nu ar fi un joc Valkyrie Profile fără Einherjars, pe care i-am menţionat mai sus, și, din fericire, începi să îi aduni destul de repede. Pentru cei care nu au jucat jocurile înainte, un Einherjar este un războinic puternic care este înrolat după ce moare să lupte alături de o Valkyrie, iar în Valkyrie Elysium funcționează în esență ca o invocare. Pentru un pic preţ, poți scoate un Einherjar care să lupte alături de tine timp de până la șaizeci de secunde și, în timp ce fac echipă cu tine, îți oferă, de asemenea, un avantaj pentru atacurile și vrăjile tale. Odată ce ai câțiva dintre acești aliați la îndemână pe care îi poți dezlănțui imediat, jocul devine cu adevărat EPIC.

Arată bine, cumva

Consolele de ultima generaţie precum Playstation 5 sau Xbox Series X încep să se bucure de jocuri noi şi de actualitate care arata ca de pe vremea Playstation 3 şi Xbox 360. Am avut Stranger Of Paradise şi acum avem Valkyrie Elysium. Nu este un lucru tocmai rău. Stilul „artistic” al jocului este ceva ce s-a observat încă de la prima dezvăluire. Jocul are un aspect foarte cețos, aproape spălat, aproape ca și cum ar fi ceva ruda al lui Stranger Of Paradise pe PlayStation 4/5. Cu toate acestea, modelele de personaje și mediile sunt destul de fidele, în ciuda ceței ușoară. S-ar putea crede că jocul are puțină culoare din cauza paletei de culori mai şterse, ca o alegere artistică, dar odată ce magia începe să zboare și sufletele izbucnesc din inamici, jocul strălucește cu adevărat, la nivel vizual. Fulgere de culoare violet luminează pământul atunci când aruncă Meteor Storm sau Thunder Bolţ, totul se luminează în timp ce Fire Lance țipă prin aer, iar izbucnirea de culoare care vine de la un inamic căzut adaugă o notă vibrantă unei lumi liniștite din punct de vedere vizual. După ce ai jucat o perioadă şi te-ai obişnuit cu ceea ce se întâmpla, stilul artistic începe să se simtă perfect potrivit.

Muzica e wow

Muzica din Valkyrie Elysium este, pot spune, destul de impresionantă. Compozitorul Motoi Sakuraba a creat piese duble. Ce înseamnă asta? Păi una pentru explorare și una pentru luptă. Aceste cântece împărtășesc aceleași motive, dar sunt cântate pe instrumente diferite, asigurând un ton pașnic atunci când explorezi lumea și un fundal interesant odată ce lupta începe. Modul în care muzica adaptivă este redată în joc asigură că fiecare piesă să se simte potrivită pentru ceea ce se întâmplă pe ecran. Acestea fiind spuse, în timp ce coloana sonoră este plăcută și are senzația unei coloană sonoră Valkyrie, nu multe melodii ies în evidență. Sakuraba are un stil foarte distinct, dar acel rock ciudat synthy-prog găsit în jocurile anterioare lipsește.

Verdict Valkyrie

Deși Valkyrie Elysium face multe lucruri corect, nu este lipsit de ceva greșeli. În timp ce lupta este în general grozavă, haotică și interesantă, devine obositoare. Asta se datorează supraabundenței de valuri inamice, care devine relativ obositoare în special spre sfârşit. Jocul are o mulțime de tipuri de inamici, fiecare cu mișcări unice și slăbiciuni elementare. De cele mai multe ori, acești inamici sunt slabi față de un element pe care nu îl ai pe bară sau de o armă pe care nu o ai echipată. Ca urmare, poate fi greoi să întrerupi jocul, să schimbi vrăji și arme și să reiei. Pentru mulți, Valkyrie Elysium poate fi în cel mai bun caz un joc mediu. Pentru mine, jocul este elevat peste o notă medie datorită faptului că sunt fan atât al mitologiei nordice, şi nu, nu din cauza lui God Of War, cât şi a seriei Valkyrie. Dezvoltatorul SoleiL a reușit să ia esenţa sau sufletul jocurilor Valkyrie și să o pună într-un nou corp. Poate arăta și funcţionează diferit, dar cu siguranță, la baza este un Valkyrie.

Valkyrie Elysium este disponibil acum pentru PlayStation 5, PlayStation 4, Microsoft Windows PC (Steam).