După ce Selene a pus la încercare îndemânarea jucătorilor pe PlayStation 5, Housemarque și Sony Interactive Entertainment aduc Returnal și pe PC, făcând PC Master Racerii fericiți și oferindu-le șansa de a se bucura de Unreal Engine 4.

Jocul multi-premiat (Best Game la British Academy Games Awards în 2022 și Best Action Game la The Game Awards în 2021) s-a bucurat de o recepție bine-primită de către posesorii de PS5, la lansarea sa din 30 aprilie 2021, în martie 2022 primind un update gratuit, Ascension, care a introdus în joc un mod cooperativ multiplayer si un Endless Mode numit Tower of Sisyphus.

Selene, White Shadow și Atropos (Povestea)

În joc Selene Vassos – o exploratoare a ASTRA Corporation, aterizează pe Atropos pentru a investiga un fel de semnal, denumit de ea “White Shadow”, la aterizare, nava sa, Helios, fiind defectată rămânând practiv blocată acolo fără a avea cum să comunice cu “baza”. Imediat după aterizare atât Selene cât și noi, jucătorii, învățăm despre motorul foarte interesant de joc în care, dacă Selene e ucisă, revine la navă și reia totul de la capăt… excepție făcând că lucrurile nu decurg întotdeauna la fel. Având ca țintă descoperirea acelui semnal și a planetei foarte ciudată și neprietenoasă, Atropos, Selene va apela la puterea de foc pentru a-și face drum spre centrul planetei. Pe drum va găsi 6 “Sunface Fragments” și într-un sfârșit se va întoarce la locul care promitea să-i aducă drumul spre casă, dar… lucrurile se vor dovedi mult mai complicate.

Returnal: The Tech and the Gameplay

Fiind un titlu exclusiv pentru PlayStation 5, Unreal Engine a fost folosit la putere maximă incluzând și tehnologii precum particle systems și volumetric rendering, rezultatul fiind un gameplay plăcut și fluent cu o grafică excelentă. Controlul, mulțumită DualSense contribuie și el la plăcerea de joc, Selene fiind controlată din perspectiva persoanei a 3-a, jocul în sine fiind categorisit ca făcând parte din genul psychological horror. În spatele lui Selene, se află actrița britanică Jane Perry, pe care am “întâlnit-o” și în seria Hitman (Diana Burnwood) așadar avem o interpretare bună, luptele fiind și ele intense și diversificate cu posibilitate de luptă de aproape sau cu un arsenal din care face parte și Electropylon Driver – o armă… electrizantă. Inamicii – extratereștrii foarte ciudați care amintesc parcă de acele caracatițe din seria Crysis sunt destul de periculoși și e nevoie de strategie de luptă pentru a fi doborâți, mulți dintre cei care au jucat precizând că uneori luptele sunt grele, iar acel time-loop poate da o stare ciudată și repetitivă dacă inamicul te răpune.

Returnal pe PC

În decembrie, în cadrul The Game Awards 2022 am primit vestea că Returnal va sosi și pe PC, după succesul avut cu portările altor titluri exclusive (God of War, Uncharted, Marvel’s Spider-Man, Marvel’s Spider-Man Miles Morales și urmează să vină și The Last of Us Part I luna aceasta) era oarecum natural ca jocul să sosească și pe PC.

Pentru a putea fi jucat pe PC, Climax Studios – responsabilii cu portarea, au emis și specificațiile tehnice PC necesare pentru a putea rula Returnal, de la cea mai mică – Minimum și până la cea mai “pretențioasă” – Ray Tracing.

Dacă este să facem o comparație cu celelalte titluri, cum au decurs portările din punct de vedere al optimizării suntem foarte optimiști pentru că acestea au fost făcute bine, putând să se bucure de fostele exclusivități PS și jucătorii cu PC-uri mai puțin puternice, însă deliciul (vizual) merge către posesorii de plăci cu RTX, seriile 30 și 40 incluzând tehnologii mai noi dar oferind și o putere de procesare mai mare + acel DLSS care ajută foarte mult la un framerate mai mare.

În primul rând, Returnal pe PC vine cu suport pentru rațiile de aspect Ultrawide (21:9) and Super Ultrawide (32:9) și asta în rezoluția 4K, reflexiile ray-traced și umbrele, dar și posibilități de a personaliza iluminarea, făcând acel deliciu vizual, de care vă spuneam. Bineînțeles, NVIDIA oferă suport și pentru DLSS și NIS, dar și AMD vine cu acel FSR menit să urce framerate-ul mai sus.

Controlul pe PC cu tastatura și mouse-ul se simte excelent, parcă având o mai mare acuratețe în lupte, mâna stângă fiind totuși mai solicitată când vine vorba de execuții de butoane adiționale, dar Returnal pentru PC are suport și pentru controller-ul DualSense la capacitatea sa maximă, astfel cei care preferă controller-ul se pot bucura de o experiență exact ca pe PS5.

Suportul audio 3D de pe PS5, cu căști dedicate, a fost păstrat și pentru varianta jocului de PC, astfel dacă ai căști 3D, te poți bucura de Dolby Atmos și pe PC.

Returnal poate fi descărcat de pe Steam sau Epic Games, unde are suport și pentru Achievements, iar jocul poate fi pesonalizat în detaliu când vine vorba de configurație tehnică – sunet, accesibilitate și control, la video având de ales între 5 preset-uri gata făcute, bineînțeles, putînd să modifici singur la fiecare element dorit.

RTX ON – Gameplay

Înainte să-ncepem testarea, am ales presetul cel mai “pretențios” – EPIC (RTX ON) cu Ray Tracing, în 4K și am dat rapid un test de benchmark, pe o placă video RTX 4080 și am obținut un maxim de 59 fps (cu FPS cap setat la maximul 60).

Prima dată când dai drumul la joc se inițiază o sesiune one-time de Precompiling la care trebuie să aștepți puțin, data următoare când intri în joc nemaifiind nevoie. Situația posibil însă, să se repete dacă se aplică vreun update/patch.

Controlul cu tastatura și mouse-ul se simte fluent și este responsive, dar am încercat și pe DualSense, chiar dacă acuratețea nu era la fel de exactă, acel haptic feedback și dynamic trigger aduc mai mult realism jocului.

Pe niște căști Sony INZONE H9 cu suport 3D și Dolby Atmos, jocul se aude la fel de bine, clar și tare ca și pe PS5, spațialitatea fiind elementul cel mai important aici.

Gameplay-ul în sine e fluent pe presetul grafic EPIC, în 4K și, mă repet, totul arată vizual superb, Unreal Engine 4 fiind motorul grafic pe care ni-l dorim peste tot, mai ales pentru că este și bine optimizat. Atropos arată incredibil și la suprafață și “în interior”, creând o stare de rece și întunecat, singurele culori puternice apărând în cadrul confruntărilor și acestea sunt destul de dese și intense.

Selene arată și ea incredibil de detaliată și cutscene-urile pur și simplu le savurezi și nici nu sunt enervante și/sau lungi, lucru pe care, uneori, după confruntări intense, să reiei totul de la capăt – acel time-loop – poate o să-ți scoată peri albi. Luptele se dau aici strategic și e nevoie de răbdare și foarte mare atenție la metodele de atac, al armelor și pe cât posibil, fentarea atacurilor inamicului.

Returnal e aici, pe PC

Așadar, Returnal e aici, pe PC și este la fel de bun ca și pe PS5 cu o Selene înarmată ca o adevărată Ellen Ripley și pusă pe cafteală într-o lume extraterestă superbă care prinde viață și datorită unui motor bine optimizat – Unreal Engine 4. Cu RTX-ul pe ON pe o placă video NVIDIA 30 sau 40, te bucuri la maxim de tot ce are de oferit Returnal pe PC și credeți-mă că are destule din punct de vedere tehnologic. Fie cu DualSense, fie cu tastatură și mouse, controlul Selenei va fi ușor și plăcut și ai libertatea de a-l juca pe ecrane mari, wide, cu HDR pornit, sunetul completând un gameplay și așa destul de bun.

Returnal PC poate fi descărcat de pe Steam sau Epic Games.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.