“Ştiu că tot spun că este un joc frumos, dar este primul lucru care se observă şi nu are nici un fel de intenţie rea faţă de jucător să se transforme vreodată în altceva.”
Gen: ARPG
Lansare: 24 martie
Studio: KOEI TECMO GAMES
Distribuitor: CD Media
Platforme: Nintendo Switch
Clasificare: 10+
Sinopsis:
O vastă aventură în lume deschisă! – Lumea conține multe hărți interconectate în mod natural. Bucură-te de această aventură într-o lume vastă și “vie”, una dintre cele mai mari din seria Atelier.
Poți face atât de multe cu cheile! Colectează diverse chei pe care le poți folosi când explorezi, sintetizezi sau chiar te lupți. Fiecare cheie are un efect diferit, așa că folosește-le pentru a profita la maxim de aventură!
Un total de 11 membri ai echipei! Reunește-te cu personaje din jocurile anterioare și întâlnește altele noi, esențiale pentru intriga jocului. Joacă-te cu membrii tăi favoriți și bucură-te de aventură!
Recenzie:
Încă un an încă un nou joc Atelier. De data asta avem Atelier Ryza 3: Alchemist of the End & the Secret Key şi ceea ce pare să fie finalul seriei Ryza. Nu pot spune că am fost cel mai fan al seriei însă este una din cele mai cunoscute şi pentru faptul că are o anumită continuitate recomandarea este direct să jucaţi şi celelalte două înainte de a intra în 3 sau în această recenzie, deşi întotdeauna evit pe cât posibil spoilere. Să închei o trilogie nu este un lucru uşor dar pot spune că Ryza reuşeşte cumva acest lucru.
Povestea până acum
Am zis mai sus ca recomandat este să joci şi celelalte două jocuri Ryza pentru a avea continuitate, dar în cazul în care nu se poate, jocul oferă de la bun început un fel de recapitulare, un „the story so far”, care să te pună la curent cu evenimentele trecute. Atelier Ryza 3 are loc un an după evenimentele din jocul precedent, în timp ce Ryza și prietenii pornesc într-o aventură în care descoperă misterioasele insule Kark. Aceste insule apărute de nicăieri, amenință stabilitatea orașului natal al lui Ryza de pe Insula Kurken. În timp ce Ryza investighează Insulele Kark, ea găsește o ruină cu o poartă mare. Când se apropie de poartă, vocile încep să răsune în mintea ei, dezvăluind că ea trebuie să caute aşa numitul „Cod al Universului”. Fără să ştie prea multe, Ryza și prietenii ei încep să dezvăluie misterul iar călătoria lor îi duce în locuri atât noi dar și vechi.
O aventură în ritmul tău
Aventură este una destul de lentă dacă stai să explorezi întreaga lume. Căutatul de indicii despre „Codul Universului” devine un pic secundar făcând loc altor mici povestioare despre personaje, pentru a simpatiza mai mult şi a cunoaşte mai bine celelalte personaje, lucru care nu a fost suficient de bine explorat de exemplu în Ryza 2 conform multor recenzii. Poveste principală pare să ia un loc mult mai secundar decât te-ai aştepta într-un asemenea joc şi elimină urgența acea de a ajunge la final lăsând mai mult loc pentru a explora şi pentru a căuta fiecare colţişor de pe hartă transformând aventură într-una mai lentă și relaxată. Şi deşi finalul nu este cel mai spectaculos este foarte potrivit pentru serie, dar acolo îţi dai seama de un lucru important despre Atelier Ryza în general, că mai importantă a fost călătoria decât finalul.
Accent pe explorare
Mai mult decât altceva jocul vrea să explorezi, iar pentru un fel de open world este destul de mare. Un jucător care urmează pur și simplu povestea principală din Atelier Ryza 3 poate rata porţiuni uriaşe din lume, lucru care poate îi oferi jocului şi un fel de valoare pentru a-l rejuca mai târziu. Cine alege să facă misiunile secundare va vedea cam tot ce are de oferit jocul. Iar clar, cel ce va explora fiecare crăpătură va descoperi o lume foarte foarte mare. Sunt multe de găsit, multe de dezvăluit şi faptul că jocul are un ritm lent îţi oferă toată experienţa aia manga/anime a unui sezon întreg.
Petreci considerabil de mult timp în joc dacă decizi să te pierzi în tot ce are de oferit jocul. De la mers către o misiune principală vezi altceva pe hartă şi te îndrepţi şi întotdeauna ajungi să te abaţi măcar puţin de la drum. Chestia asta vine şi cu avantajul că vei debloca anumite puncte dacă pur şi simplu le vizitezi şi vei putea face fast travel acolo dacă vreodată vrei să te întorci, dar majoritatea timpului exploratul se face la pas şi la ritm de luptă.
Sistemul de luptă
Ceva interesant la aceste jocuri este faptul că sistemul de luptă cam de fiecare dată este unul reuşit. Sistemul de luptă a fost rafinat de la jocurile anterioare. Lupta are trei personaje pe ecran, dar poţi controla numai unul activ în timp ce ceilalți atacă automat dacă nu schimbi tu activ pe altul. Alte două personaje sunt într-un sistem de rezervă, care pot fi chemate în mijlocul bătăliei. Pe măsură ce personajele își acumulează punctele de acțiune, ele pot să-și unească abilitățile până când aceste puncte sunt epuizate. În timpul luptei, personajele controlate de AI vor cere jucătorului să-și îndeplinească anumite abilități, ceea ce sporește combo-ul jucătorului și, de asemenea, ajută la creșterea nivelului tacticilor. Odată ce nivelul tacticilor a atins maximul, personajele pot dezlănțui un aşa numit „Fatal Drive” care este o abilitate finală, care este destul de puternică în termeni de hit points. Dacă un personaj este învins sau nu este la fel de util în luptă, jucătorii îl pot schimba pentru cineva din rezervă oricând.
elementele de luptă compun un sistem de luptă rapid şi spectaculos
Sistemul devine mai complex cu noul „key-creation” şi Core Items/Core Charge. Key-Creation sau crearea cheilor permite unui personaj să folosească fie o cheie, literalmente, pe care o combină cu o putere de la un inamic. Există şi capacitatea de a modifica o cheie în timpul luptei, care adaugă buff-uri unice pentru o perioadă limitată de timp. Aceste modificări variază de la a permite atacurilor normale să fie transformate într-un şir nelimitat de combo-uri până anularea mai rapidă a unui stun. Este ceva ce amplifica orice luptă ajutând personajele să fie din ce în ce mai puternice. Pe cealaltă parte avem Core Items şi Core Charge. Personajele pot avea până la patru Core Items, iar CC este consumat atunci când un element este selectat. Menținerea și utilizarea CC este o parte foarte importantă a luptelor deoarece utilizarea elementelor, ca şi a cheilor, poate fi un pas important într-o luptă. Toate elementele de luptă din Atelier Ryza 3 compun un sistem de luptă destul de rapid şi spectaculos și în timp ce este greu să înțelegi toate părțile din acest sistem, chiar şi acum probabil în timp ce citeşti, odată ce intri în ritmul jocului îţi dai seama cât de esenţiale sunt toate aceste lucruri pentru sistemul de luptă.
Calitate vizuală
Nesurprinzător este un joc anime frumos din punct de vedere vizual. Chiar şi pe Switch, unde l-am jucat, care devine o consolă oarecum veche, jocul reuşeşte să prezinte cel mai înalt nivel de calitate pe care seria Atelier o poate oferi. Peisaje frumoase, modelele de o calitate excepţională şi ocazionalele ilustraţii artistice sunt deosebit de impresionante pentru o lume atât de imensă. Cum am zis, multe zone de explorat care mai de care mai plăcută vizual. Atelier Ryza 3 este un joc frumos pe Nintendo Switch, dar are unele probleme de performanță. Cu locațiile care încearcă să fie cât de open world posibil există o încetinire vizibilă atunci când există prea multe elemente sau dușmani care se încarcă în zonă. Există chiar și momente când personajele se vor opri necesitând o secundă sau două înainte de a începe acțiunea. Aceste momente nu se întâmplă des dar din păcate ies în evidenţă într-un joc care este superb, cu multe detalii în peisajele pe care le explorezi şi care sunt foarte frumos colorate.
Verdict Ryza
Ştiu că tot spun că este un joc frumos, dar este primul lucru care se observă şi nu are nici un fel de intenţie rea faţă de jucător să se transforme vreodată în altceva. Este un bun final pentru serie, cel puţin de moment, cine ştie ce se decide mai departe. Accentul pus pe explorat este ce iese cel mai mult în evidenţă şi este foarte bine complementat de un sistem de luptă stabil şi distractiv. Dacă mai pui şi chestiile simple care nu le-am menţionat, cu un voice acting interesant, o muzică de fundal perfectă pentru aventură şi nişte personaje foarte simpatice, ai reţeta perfectă pentru a obţine un rezultat alchimic fantastic.
Atelier Ryza 3: Alchemist of the End & the Secret Key este disponibil din din 24 martie pe Nintendo Switch.