Apple a anunțat o cască de realitate augmentată numită Apple Vision Pro care “îmbină fără sudură” lumea reală și cea digitală. “Este primul produs Apple prin care te uiți, nu la el“, a spus CEO-ul Tim Cook despre dispozitiv, care arată ca o pereche de ochelari de schi. Așa cum s-a zvonit, acesta dispune de o baterie separată și se controlează cu ochii, mâinile și vocea. Prețul va porni de la 3.499 de dolari și va fi lansată la începutul anului viitor, începând cu piața din SUA, urmând ca mai multe țări să urmeze mai târziu în acel an.
Vision Pro este poziționat în principal ca un dispozitiv AR, dar poate trece între realitatea augmentată și realitatea virtuală completă folosind un selector.
Dispozitivul nu necesită controler, iar tu poți naviga printre rândurile de pictograme ale aplicațiilor într-un sistem de operare numit visionOS uitându-te la ele. Poți atinge pentru a selecta și puteți derula prin culisare, poți de asemenea da comenzi vocale, iar Apple spune că “sute de mii de aplicații familiare iPhone și iPad” vor funcționa automat în acest mod. În plus, casca suportă accesorii Bluetooth, inclusiv Magic Keyboard și Magic Trackpad, și îți permite să conectezi Mac-ul pentru a-l utiliza în interioul căștii. Camerele orientate în jos pot captura mâinile tale chiar și atunci când acestea se odihnesc pe corp.
Casca are partea frontală de sticlă și un cadru de aluminiu, conținând cinci senzori, 12 camere, un ecran 4K pentru fiecare ochi și un computer integrat care pare să fie răcit cu un ventilator. Masca căștii (pe care Apple o numește “Light Seal”) și curea (pe care Apple o numește “Head Band”) sunt prevăzute cu căptușeală textilă și sunt modulare, iar Apple afirmă că se pot adapta la o varietate de forme de față și dimensiuni ale capului. Cureaua are nervuri și se fixează în jurul capului tău, iar tu poți schimba diferite mărimi și stiluri de curea.
Zeiss a creat inserturi optice personalizate care se atașează magnetic la lentile pentru persoanele care poartă ochelari. Dispozitivul are o baterie externă care rezistă până la două ore și poate fi conectată printr-un “cablu textil flexibil” care se poate strecura într-un buzunar (dimensiuni reduse), sau o poți conecta la o sursă de alimentare externă și o poți utiliza pe parcursul întregii zile. Apple promite că afișajul se va vedea incredibil de clar și poate reda video 4K.
Sistemul utilizează un cip M2, dar include și un nou cip numit R1.
De asemenea, Apple promite că nu vei fi izolat de oamenii din jurul tău. Casca va afișa ochii tăi cu un sistem numit EyeSight, iar dacă te afli într-o realitate virtuală completă, un ecran luminescent îi va acoperi pentru a sugera că nu ești disponibil. De asemenea, dispozitivul creează o “persona” digitală – în principiu, un avatar hiperrealist – prin scanarea feței tale. Dispozitivul utilizează video passthrough, care îți permite să vezi lumea reală în culori complete, dar poți proiecta obiecte 3D în spațiul real, inclusiv să scoți obiecte dintr-un șir de mesaje în lumea reală.
Atunci când vorbești cu oameni în mod remote, poți utiliza sunetul spațial pentru a aranja participanții la FaceTime sub formă de “panouri video” în jurul camerei. De asemenea, poți captura și “retrăi” video la 180 de grade cu o cameră 3D în timp ce te afli în cască. Apple promovează și conținutul TV și Arcade pe cască, inclusiv conținut premium de la Disney.
Casca a fost în dezvoltare de mai mulți ani și se pare că a trecut prin mai multe iterații, precum și prin ani de… întârzieri. Este menit să fie o adiție semnificativă la gama de produse Apple a CEO-ului Tim Cook și a primit laude din partea specialiștilor din industrie, chiar dacă va intra pe o piață care nu a prins încă avânt. Principalul său competitor va fi probabil Meta, care a avut succes relativ cu casca Quest 2 axată pe jocuri și a avut o recepție mai mixtă pentru cască Quest Pro cu utilizare generală.