„Citeşte aici ce serie de evenimente neplăcute au căzut asupra unuia din cele mai aşteptate jocuri ale anului şi deja al treilea din serie.”
Gen: Shooter
Lansare: 17.09.2023
Studio: Starbreeze Studios, Overkill Software
Distribuitor: Deep Silver
Platforme: PC (Steam, Epic Games), PlayStation 5, Xbox Series X, NVIDIA GeForce NOW
Clasificare: 18+
Sinopsis:
PAYDAY 3 este continuarea mult așteptată a unuia dintre cele mai populare jocuri de împușcătur coopertativ din toate timpurile. De la lansare, jucătorii PAYDAY s-au bucurat de fiorul unui furt perfect planificat și executat. Asta face din PAYDAY o experiență FPS cooperativă, fără egal.
Ieșiți din pensie înapoi în viață criminalității în pielea Bandei Payday, a invidiei colegilor lor și a coșmarului forțelor de ordine oriunde ar merge. La câțiva ani după ce domnia de teroare a echipajului asupra Washington DC s-a încheiat, ei se adună din nou pentru a face față amenințării care i-a scos din pensie anticipată.
Recenzie:
L-am încercat pe perioada de BETA şi a mers OK. La acel moment nu am întâmpinat probleme şi părea o lansare promiţătoare a unui joc cu un fan base destul de dedicat. Însă ce s-a întâmplat în ziua cu pricina şi ce a urmat te va lăsa şocat. Citeşte aici ce serie de evenimente neplăcute au căzut asupra unuia din cele mai aşteptate jocuri ale anului şi deja al treilea din serie.
O lansare zbuciumată
Una din cele mai groaznice lansări pe 2023 a avut-o Payday 3. După teste beta, închise, deschise şi toate cele, cumva, un joc care până acum funcţiona perfect offline a trecut în Online only fără pregătirea necesară pentru aşa ceva. Primele zile de la lansare dacă nu chiar săptămâni, jocul a fost plagat de timpuri infinite de căutare a unui meci, de momente în care lumea care reuşea să găsească heist-uri erau aruncaţi de pe server şi o gamă largă de evenimente neplăcute.
Un val de recenzii negative încă mai bate peste acest joc şi la momentul în care scriu această recenzie singurul lucru cu adevarat pozitiv este că există mesajul din partea dezvoltatorilor că se fac mișcări în spatele jocului. Se caută o soluţie pentru modul offline care nu există încă şi cumva au reușit să rezolve problema de conectivitatea dar cred că e prea târziu. Nu ştiu câtă lume mai este dispusă să încerce să intre și o să ai parte de heist-uri online poate cu încă un om adevărat şi ceilalți doi bots sau dacă nu chiar doar bots. Un AI destul de competent însă nu aia este idea unui joc online cooperativ în care mai ai nevoie de încă 3 oameni să fie distractiv.
Jaful
Jocul funcţionează pe acelaşi sistem ca şi celelalte două, implicit are două faze, una în care intri, încerci metoda stealth şi cealaltă de acţiune când încep să vină poliţişti, sniperi şi tot felul de maşini de intervenţii speciale. Dacă reuşeşti să furi banii la timp dar şi ce alte obiective secundare mai ai trebuie să ajungi la punctul de extragere unde încarci banii într-o maşină şi dacă nu eşti avar o să încerci să pleci de la faţa locului sau te vei întoarce pentru restul de loot care a rămas. Poţi căra un singur lucru de fiecare dată şi având în vedere că sunteţi patru fiecare poate duce câte un sac.
Dificultatea din joc are şi ea ceva de spus în cum decurg lucrurile. Camere, personalul, poliţişti şi alte alarme sunt în permanenţă active să te oprească din jaful perfect. Jocul creează o situaţie foarte interesant pe partea de Stealth sau Acţiune. În timp ce în modul stealth trebuie să fi extrem de atent la tot, mişcările gardienilor, mişcările camerelor şi per total să cunoşti o locaţie din joc cum ştii Dust 2 în Counter-Strike pe cealaltă parte dacă alegi acţiunea eşti în extrem pericol odată ce a pornit alarma, s-a tras cu arma şi vin mascaţii. Din păcate sunt ceilalţi mascaţi, cei care te vor mort.
Zona de acţiune
Cu opt locuri disponibile la momentul de faţă de jefuit jocul oferă în jur de 20-30 de minute per „misiune” în funcție de abilitățile fiecăruia. Se poate lungii dacă alegi să faci misiune stealth se poate scurta dacă te omoară cineva. În teoria urmează să mai apară şi alte locaţii dar de moment cu ăstea defilăm şi din ăstea furăm din nou și din nou.
Aspectul principal al acestor jocuri este că fiecare nivel se poate rejuca cu diferite scenarii. Deşi extremele sunt clare ori faci 100% stealth, ceea ce încă cred că nu este chiar complet posibil, ori faci 100% acţiune ceea ce după mai multe încercări devine plictisitor. Tot ce este la mijloc face jocul interesant, cum abordezi situaţia, ce furi, ce alte obiective secundare ai şi evident cum cooperezi cu ceilalţi din jurul tău dacă nu sunt bots. Asta este baza jocului, este un PvE cu extragere.
Tehnic vorbind
Arată bine şi cam atât. Locaţiile sunt vizual interesante, unele chiar mari şi câteodată mă gândesc că au fost create de fani Hitman pentru că mai mult decât locaţii adevărate par nivele puzzle unde trebuie să faci diverse chestii ca să deschizi o uşă, să opreşti camere şi așa mai departe. Fiecare jaf este un sandbox cum fiecare misiune din Hitman era ceva abordabil cum voiai tu descoperind noi moduri de a te ocupa de problemă. Aici, în schimb, totul este mai definit, finalitatea este clară, „Ia banii şi fugi”.
„Ia banii şi fugi”
Este un joc care pe mine nu mă convinge din punct de vedere tehnic. Arată cool. Dina cest motiv, a fost primul lucru pe care l-am menţionat însă feeling-ul pe care îl are de arcade shooter nu este pentru mine. Am o impresie generală că proporțiile nu sunt tocmai corecte. Pistoale prea mici, mitraliere prea mari, ADS-ul prea agresiv nu vezi nimic. Pare să fie inconsecvent în materie de cum am zis, proporţii. Feeling-ul de Arcade şi el pare să se lovească cap în cap cu seriozitatea părţii de infiltrare, de stealth, de jaf propriu zis. E ca şi cum combini Wacky Races cu realismul tehnic de condus din Gran Turismo. Poate să fie ceva distractiv, dar cu siguranţă nu este normal.
Împărţitul băniilor
Când tragi linie, la final, Payday 3 nu are nici pe departe conţinutul necesar pe care îl vrei de la un sequel, un al treila joc. Este adevărat că Payday 2 a avut mult timp să crească şi cu siguranţă şi Payday 3, dacă nu moare subit, o să aibă parte de o mare de DLC-uri, Battle Pass-uri sau mai ştiu eu ce. Dar ca lansare e acelaşi lucru de la 0. Îmbunătăţirile pe partea de calitate de viaţă sunt minime şi doar încearcă să aducă un nou val de oameni în serie, cei care nu au fost acolo pentru Payday The Heist sau Payday 2. Este genul de joc în care trebuie să investeşti mult timp şi eventual să o faci alături de încă trei prieteni, lucruri care sunt deja dificile pentru gamer-ul adult şi poate chiar şi pentru cel adolescent care are deja tabieturile sale. Aşa că singurul lucru care mi-a rămas în momentul de faţă sa-l fac este să arunc o întrebare în aer care să reducă tot ce am zis mai sus la minim şi aceasta este „După o lansare atât de dezastruoasă și venit cu mâna în buzunar pe partea de conținut, pentru cine este Payday 3, aşa cum este astăzi?” – Dacă aveți un răspuns, vă aștept la secțiunea de comentarii de mai jos.
De PAYDAY 3 se ocupă Starbreeze Entertainment și Deep Silver și este disponibil pe PC via PC (Steam, Epic Games), PlayStation 5, Xbox Series X, NVIDIA GeForce NOW din 21 septembrie.