Ascultă acest articol


Japonezii constată că lumea nu se satură niciodată de cei doi instalatori italieni, că orice joc din seria Mario și Luigi a venit cu tot felul de inovații, cu revoluții în gaming, cu controlul simultan al celor doi în aventurile lor comice. Tot timpul, Mario și Luigi au călătorit în timp, au dispărut, s-au reunit, unul a vânat și fantome, celălalt s-a transformat în elefant, în John, în raton, în Ion Iliescu, poate chiar și-n guvernul României. Și tot timpul ajungeau cumva să se ia la trântă cu Bowser, dinozaurul balaurian iguanifer, cum ar zice regretatul Lorin Fortună.

După ani și ani, Mario și Luigi se vor întoarce

Cred că acum vreo 10 ani, mai exact 9, aveam un joc din seria Mario & Luigi, deci Brothership este titlul nou, dar care se mulțumește să repete cam toate ideile din jocurile trecute. Pe scurt, jocul are două degete de idei noi și 8 degete de idei vechi, adică nu se simte foarte proaspăt, revoluționar, cum a fost Odyssey, de exemplu, sau Super Mario Bros. Wander.

Brothership începe clasic, cu Mario și Luigi care cad într-un portal, zici că portalul ăsta e ca gropile din sectorul 3, și se trezesc într-un loc plin de chestii ciudate, de ghinde cu picioare și mâini. Concordia e numele tărâmului cu insule, înconjurat de apă multă, un Mario tropical, cu Luigi pe post de servitor deștept. Ce bine c-au ajuns cei doi frați aici, că fără ei se alegea praful și toate alea de locuitorii de aici. Cineva rău le-a distrus copacul sacru, arborele sfânt, și nu știu cum naiba au făcut că le-au tăiat și canalele de navigație între insule. E psihoză! Așa că Mario și Luigi, deși se pricep să repare țevi și baterii de cadă, pornesc într-o super aventură să-i stârpească pe băieții răi și să reconecteze insulele din Concordia. Și uite așa, nava plutitoare, cu numele de Insula Shipshape, Mario și Luigi încep show-ul.

Uite porcul pe post de ghid

În timpul Fraternității, așa-i zicem, în loc de Brothership, Mario și Luigi primesc sfaturi de la un NPC, un porc zburător, Snoutlet, un fel de ghid al jocului. Mai există Connie și Arc, ultimul un navigator expert. Și de aici începe o poveste lungă, de peste 35 de ore, cred că spre 40 lejer, dacă vreți să faceți tot-tot pe insule. Cu cât progresează, Mario și Luigi unesc tot felul de bucăți împrăștiate haotic în universul Concordiei și dau de zeci de personaje, meșteri mari, calfe și zidari, și vânzătorul 10, care-i și întrece. Era Manole, dar aici nu răspunde nimeni la numele de Manole. Personajele pașnice le vor da misiuni secundare celor doi frați, pentru că, pe lângă povestea principală, aveți o mulțime de chestii de făcut.

Inuslele de pe Concordia vor fi unificate sau reunificate, mai bine spus, după ce călătoriți la greu, legați insulele pe canale navigabile, cu ajutorul unui tun care-i propulsează pe cei doi năstrușnici mustăcioși spre zări albastre. Toate insulele, dar absolut toate, au o secvență de puzzle, obstacole și ființe care au nevoie de ajutor.

Combatul, clasic dacă ai jucat Paper Mario sau Mario RPG

Mario și Luigi luptă cu toți adversarii, cam la fel, iar dacă ai jucat Super Mario RPG sau seria Paper Mario, combat-ul nu te va surprinde, este identic. Este bazat pe ture, turn-based, iar Mario atacă cu butonul A în săritură, la început, iar Luigi, cu B. Cei doi se ajută în combo-uri de sărituri, pentru a-i strivi pe adversari, să scape de jivinele cu pene. Cu timpul, jucând tot mai mult, veți primi și alte arme, ciocanul clasic, de la Donkey Kong, din istorie, iar bătăile pot dura prea mult față de cât v-ați fi așteptat. Animațiile sunt lungi, fără șansa de a da skip sau de a trece peste, ori viteză, nu, totul e la fel. Noroc că multe bătălii pot fi evitate, chit că vei pierde niște experiență sau monede, însă eu zic că la un moment dat să participați doar la bătăliile care contează.

Cu ce vine nou Mario și Luigi Brothership? Cu Battle Plugs, elemente care aduc puteri suplimentare pentru personajele tale, tornadă cu Mario și Luigi, de exemplu, furtună cu țepi, unde de șoc explozive și multe altele.

Și nu doar luptele contează, cei doi vor primi echipamente noi, salopete cu zale, să nu mai facă buba, mănuși speciale, de azbest, să nu-i mai pârlească pe la spate dușmanul. Ce să mai, nebunie curată. Mario e puternic pe sărituri, puteți să îl puneți pe Luigi să-i ia la ciocan pe dușmani iar Mario să sară pe ei. Bine, a sunat dubios, dar ați înțeles ce am vrut să spun.

Logica lui Luigi, ca la Napoli

Întotdeauna m-am întrebat dacă Mario și Luigi sunt sicilieni, după mustăți, așa aș crede, dar cine știe. Oricum, încă un element nou al jocurilor din universul Mario și Luigi este Logica lui Luigi. În anumite momente ale jocului, în special când veți ajunge la zone de puzzle, dar nu numai, fratelui mai înalt, mai fricos și mai slab, îi vor veni idei strălucitoare. Și cu Luigi Logic puteți face multe, cei doi frați se fac mingi, OZN-uri, iar Luigi culege tot, sparge tot, în vreme ce Mario își vede de treaba lui.

E foarte bună logica lui Luigi, mai ales la inamicii de tip boss, pentru că omul nostru va căuta o slăbiciune și o va găsi, dar ce e nasol, că toate astea au un factor uriaș de repetitivitate.

Cel mai mare păcat al acestui joc este repetitivitatea, vă spuneam că luptele sunt puțin cam lungi, dar toate la fel, nimic schimbat, totul se petrece la fel. Iar când îți apare butonul de derulare rapidă, dai în el ca la mică, mare, mică, mare, mare. Dublaj câștigat și jackpot.

Nu vă zisei nimic despre poveste

Povestea din Mario & Luigi Brothership nu m-a convins, cică gașca asta corporatistă dubioasă Zokket și Extension Corps i-au făcut de petrecanie Concordiei. Adică ei sunt responsabili și trebuie să răspundă pentru nemerniciile comise. Cam asta faceți toate cele 25-30 de ore de poveste, îi urmăriți pe băieții răi. Mai sunt și misiunile secundare, care se repetă și se repetă și se tot repetă și nu au nimic bun. A, că te mai aliezi cu niște șampioni din Regatul Ciupercii, ajunși și ei prin portal. Am mai descoperit și un mini-joc din ăsta de pescuit și în rest: repetiție, repetiție, repetiție, repetiție…

Uitasem să vă spun despre grafică, jocul e optimizat și nu prea, adică are momente când aștepți mult la încărcarea nivelului și nu sunt primul care se plânge de asta, deși asta nu prea se întâmplă la jocurile Nintendo.

o combinație de RPG – turn based

Am așteptat mult pentru Mario și Luigi, ba chiar mă uitasem și la desenele animate, e îmbucurător că franciza a fost readusă în prim plan, însă noul joc nu oferă prea mult, este o combinație de RPG – turn based, care te duce cu gândul la celebrul Super Mario RPG și cam atât. Nu este un joc rău, are o grafică reușită, animată, plină de culori vii, tropicale, dar e departe de tot ce am jucat în ultima vreme din titlurile Mario.

Mario & Luigi: Brothership este distribuit în România prin intermediul celor de la CD Media. Jocul este disponibil din 7 noiembrie 2024 pe Nintendo Switch.

  • Gen: Aventură
  • Lansare: 7.11.2024
  • Studio: Nintendo
  • Distribuitor: CD Media S.E.
  • Platforme: Nintendo Switch
  • Clasificare: 3+
  • Sistem de testare: Nintendo Switch
  • Sinopsis: “Frații se întorc pentru o nouă aventură în largul marii! Pornește cu Mario și Luigi pe Insula Shipshape (parte nava, parte insula) și călătorește prin lumea vastă a Concordiei. Lansează-te din tunul Shipshape pentru a vizită, explora și caută prin insule care variază de la păduri tropicale la orașe aglomerate. Întâlnește prieteni noi de-a lungul drumului, precum Connie și Snoutlet (cu siguranță nu un porc), și întâlnește fete familiare din Regatul Ciupercilor, precum Peach și Bowser, care te pot ajută – sau împiedică – în călătoria ta!”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.