Doi mari “jucători” pe piața televizoarelor, LG și TCL trec prin schimbări afectate în mod direct și indirect de noua administrație aflată la conducerea Statelor Unite. Lupta globală în cadrul vânzărilor de “televizoare premium” a fost întotdeauna importantă.
Deși noțiunea de “televizor premium” nu este una definită, includerea unor termeni de marketing precum „NanoCell” (LCD de bază) și „QLED” / QD-LCD (fără iluminare miniLED avansată) poate să nu ofere o imagine exactă însă prețul ridicat și tehnologia implementată se deosebește față de produsele de acest gen, “entry level” sau de gamă medie precum, luate ca exemple, „QLED” sau chiar „miniLED”, ceea ce face din ce în ce mai mult o chestiune de reclasificare a mai multor televizoare LCD sub brandul premium.
Cu toate acestea, vânzările de televizoare LCD MiniLED cresc rapid, înregistrând o creștere de peste 170% pe an, conform Counterpoint.
În timp ce piața globală de televizoare a crescut doar cu 2% în ultimul trimestru al anului 2024, vânzările de televizoare premium au crescut cu 51%, iar TCL a devenit pentru prima dată al doilea cel mai mare vânzător de televizoare premium.
Cele mai recente date de piață provin de la Counterpoint Research. Acestea arată că gigantii chinezi Hisense și TCL continuă să câștige cotă de piață de la giganții sud-coreeni LG și Samsung, care au condus mult timp piața televizoarelor.
În ceea ce privește livrările globale de televizoare, LG a fost depășit de TCL în 2022, iar Hisense în anul următor. Datele pentru trimestrul IV al anului 2024 arată, din nou, că Samsung rămâne lider, cu TCL pe urmele sale. LG a rămas pe locul patru.
TCL depășește LG în ceea ce privește televizoarele premium
Hisense și TCL au câștigat, de asemenea, o cotă semnificativă de piață în vânzările de televizoare premium în ultimii ani. În trimestrul IV al anului 2024, TCL a depășit LG în vânzările de televizoare premium pentru prima dată.
„Livrările de modele premium de televizoare, care includ QD-MiniLED, QD-LCD, NanoCell, LCD 8K, QD-OLED, WOLED și MicroLED, au crescut cu 51% pe an, atingând un nivel record. Pentru întregul an 2024, livrările au crescut cu 38% pe an”, scrie Counterpoint Research.
„Pe măsură ce mărcile chinezești și-au intensificat atacul asupra pieței premium, care se așteaptă să înregistreze o creștere semnificativă, cota de piață a Samsung a scăzut la 29%, cu 12 puncte procentuale mai puțin față de anul precedent. Pe de altă parte, TCL a livrat de mai mult de două ori mai multe televizoare premium pe an, depășind LG și ocupând locul doi pe piața premium.”
Deși piața vânzării de televizoare, în 2024, a fost una într-o competiție restrânsă între marii producători globali, 2025 va fi “afectat” de alți factori care vor influența producția globală, în mod direct, iar legat de asta Counterpoint a venit cu un fel de… avertisment:
„Dacă «bomba tarifară» a administrației Trump este implementată, televizoarele produse în Mexic vor fi, de asemenea, afectate de taxa vamală de 25% aplicată Mexicului. În special, companiile sud-coreene, care reprezintă o parte semnificativă a pieței nord-americane de televizoare premium, se așteaptă să fie mai afectate. Prin urmare, sunt necesare măsuri urgente pentru a face față fiecărei situații”, a declarat Calvin Lee, cercetător la Counterpoint Research.