The Huntsman Winter’s War – Recenzie

Clasificare: N.12

Chris Hemsworth … The Huntsman/Eric
Charlize Theron … Ravenna
Jessica Chastain … Sara
Emily Blunt … Queen Freya

A fost odată ca niciodată…

… că de n-ar fi nu am mai povesti! Așa ar trebui să încep și eu recenzia la filmul de față, film pe care l-am vizionat în această seară la Grand Digiplex Băneasa Mall. A fost multă lume în sala de cinematograf, iar după murmurul de acolo, colegii din presă au plecat mulțumiți, sau așa cred. Dar aici e vorba despre părerea mea despre film nu a celorlalți, așa că să purcedem la drum în lumea basmelor fantastice.HuntsmanFirul narativ al poveștii se derulează cu mult înainte ca Ravenna, malefica regină, să fie, aparent, învinsă de sabia curajoasei Alba ca Zăpada. Ea a fost martora plecării din regat a surorii sale, Freya, după ce aceasta a suferit o trădare care i-a frânt sufletul. Freya, care are puterea de a îngheța orice inamic, și-a petrecut viața în castelul său de gheață izolat crescând și pregătind o întreagă legiune de vânători letali, printre care și Eric și războinica Sara, pentru a vedea că preferații săi au sfidat singura și cea mai importantă cerință a sa: să-și înghețe pe vecie inima, ca să nu se poată îndrăgosti niciodată.

the-huntsman-winters-war-603592l-1600x1200-n-10c279d9Când Freya află despre moartea surorii sale, își somează soldații să ducă Oglinda Magică la singura vrăjitoare care mai are abilitatea de a-i extrage puterile. Dar, odată ce descoperă că Ravenna poate fi readusă din adâncurile aurite ale oglinzii, tărâmul magic va avea acum de înfruntat o forță întunecată de două ori mai puternică. E timpul ca armata lor să se arate invincibilă în fața celor doi războinici alungați pentru că au încălcat regula fundamentală a reginei lor. Dar e și timpul ca Eric și Sara să lupte pentru a le învinge pe cele două regine malefice, dar și pentru a reuși să se apropie pentru totdeauna unul de celălalt.

Cam ăsta este filonul filmului, care se vrea a fi o fanciză, după cum ne și arată regizorul Cedric Nicolas-Troyan la final. Ca să înțelegeți, mai pe scurt, mai ales pentru cei care nu ați văzut primul film, ”The Huntsman Winter’s War”, ca spațiu-timp, se derulează înainte, în timpul și după povestea din primul film, ”Snow White and the Huntsman” din 2012, la șapte ani mai exact. De data asta însă, contrar așteptărilor celor care au văzut primul film din franciză, regizorul s-a axat mai mult pe latura umană, pe povestea de dragoste dintre Eric și Sara, pe moralitatea unor decizii luate în urma unor traume, aici vorbim de Freya, Crăiasa Zăpezilor, și pe faptul că răul nu dispare întotdeauna și că poate renaște exact atunci când nu te aștepți.

Scenariul prezentului film este semnat de Evan Spiliotopoulos, Craig Mazincei doi nefăcând parte și din prima echipă de scenariști, cea din 2012. Evan Spiliotopoulos este cunoscut pentru scenariul pe baza căruia, în 2014, s-a produs filmul ”Hercule” cu The Rock în rol principal, iar Craig Mazin a stat în spatele succesului de boxoffice al francizei ”The Hangover”. Așa că avem parte de doi scenariști cu pretenții.HuntsmanChris Hemsworth își reia rolul din primul film, Eric, dar de data asta mai impulsiv, mai îndrăgostit și gata să se sacrifice pentru femeia pe care o iubește, pe care o crezuse moartă, dar care reapare în viața lui. Este vorba de Sara, interpretată foarte natural de Jessica Chastain, nominalizată la Premiile Oscar și câștigătoare a unui premiu Golden Globe. Jocul actoricesc din ”Misiunea 00.30” și din ”Mama” l-au făcut pe criticul de film Richard Roeper să declare, la vremea respectivă, că este „una din cele mai bune actrițe din generația sa”.

the-huntsman-winters-war-112505lCharlize Theron și Emily Blunt joacă rolurile celor două surori malefice și nu dau senzația că le-ar displace postura în care se află. Theron vine după succesul imens pe care l-a avut cu ”Mad Max – Fury Road”, iar Blunt după bizarul, dar excelentul rol jucat în ”Sicario”. Cele două doamne ale ecranului hollywoodian, își fac treaba exemplar și dacă le urmărești cu atenție ai să observi și chimia dintre cele două care este foarte bine-venită în momentele de tensiune și acțiune din film.

Din punct de vedere tehnic, al imaginii, filmul este spectaculos, mai ales că vine și în format 3D. Totuși avem de-a face cu un film fantastic, așa că efectele speciale trebuiau bine gândite și puse în aplicare. Ca și în primul film, din acest punct de vedere, nu o să pleci din sala de cinema dezamăgit. Muzica parcă nici nu o simți, atât de bine este gândită și adăugată, chiar și în scenele de luptă, căci sunt și astfel de momente.

Dar, că de… există un dar, filmul, pe alocuri, tinde să devină monoton pentru un film care se presupune că ar fi de acțiune, în esență. Dialogurile, nu toate, sunt slabe și uneori parcă era mai bine să nu se vorbească deloc, iar actorii în rolurile secundare, și mă refer aici la Nick Frost în rolul lui Nion (apare și în primul film) și echipa lui de pitici sunt aproape inexistenți, că stai și te întrebi de ce i-au mai băgat în film.

Oricum, dacă s-ar scrie acum o istorie a secolului XXI, din punct de vedere al filmelor produse la Hollywood, un capitol aparte, bizar și pe alocuri înspăimântător de plin de porcării, francizele apărute peste noapte ar avea un capitol amplu și consistent. Este cazul și acestui film, dar ca și concluzie, filmul de față este bun, acceptabil, un pic mai bun decât cel din 2012, așa că merită văzut împreună cu familia într-un weekend.

Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit din 22 aprilie în cinematografe să vedeți ”The Huntsman Winter’s War/ “Războinicul Vânător și Crăiasa Zăpezii”, film adus în România de Ro Image, în cinematograful din orașul tău, în format 3D.

the-huntsman-winters-war-230284l-1600x1200-n-6726d586Trailer: