Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children – Recenzie

Clasificare: AP.12

Eva Green … Miss Alma LeFay Perigrine

Asa Butterfield… Jake

Samuel L. Jackson… Barron

Judi Dench… Miss Avocet

Ella Purnell… Emma Bloom

Pe măsură ce Jake află mai multe despre rezidenții acestuia și despre abilitățile lor neobișnuite, el își dă seama că siguranța este o iluzie, și că pericolul pândește sub forma unor inamici puternici, și ascunși. Jake trebuie să își dea seama ce este real și ce nu, în cine poate avea încredere, și cine este el cu adevărat.

Tim Burton a reușit de fiecare dată să impresioneze prin imaginația sa debordantă și prin viziunea de ansamblu a grandorii poveștilor pe care le-a transpus pe ecrane. Dacă ne aducem aminte de Edward Scissorhands, Alice in Wonderland, The Nightmare Before Christmas și Charlie and the Chocolate Factory, atunci nu ar trebui să ne surprindă.

Dar iată că o face încă odată și trebuie să recunosc că ceea ce a rulat pe ecran a fost impresionant din punct de vedere al crației vizuale, dar și din punctul de vedere al creației artistice a actorilor angrenați în acest film. Povestea creată de Burton, are la bază un roman scris de Ransom Riggs, și adaptat pentru marele ecran în scenariul scris de  Jane Goldman.

Dacă trecem la film propriu-zis putem spune că plot-ul acestuia nu ni se dezvălui încet, așa cum ne-a obișnuit până acum Burton, ci rapid ne introduce în poveste și aflăm că Jake nu este un copil obișnuit și că, obligat de împrejurări, trebuie să se maturizeze mult mai repede decât ar trebui și să i-a locul bunicului său, mort în condiții suspecte.

miss-peregrines-home-for-peculiars-288446l-1600x1200-n-e548956cEu îl știu pe Asa Butterfield din două filme care mi-au plăcut și m-au dezamăgit în același timp, este vorba de Hugo din 2011 și Ender’s Game din 2013, și pot spune că puștiul ăsta are potențial, iar peste câțiva ani sunt convins că o să-l vedem pe podiumul Premiilor Oscar.

În filmul de față dă viață lui Jake, un copil retras, fără prieteni, introvertit, singurul său aliat în lumea în care trăiește fiind bunicul lui, pe care îl pierde și încearcă să-i afle motivul morții suspecte. Astfel se decide să meargă într-un loc ciudat, aproape retras de lume, undeva în Irlanda de Nord și caută explicații dar și pe Doamna Perigrine, personaj despre care, pe când era micuț, credea că este doar un personaj de poveste. Realitatea este cu totul alta în momentul în care descoperă faptul că poveștile spuse de bunicul său erau de fapt reale și pline de pericole.

miss-peregrines-home-for-peculiars-281039lMiss Alma LeFay Perigrine este misterioasă, rigidă, calculată și cu puteri extraordinare, reușind să maipuleze timpul. Eva Green este cea care îi dă viață și dacă nu ar citi și soția recenzia, aș spune că mai, mai că m-aș îndrăgosti de ea. Mai ales pentru rolul jucat în producția semnată de Burton. Cu toate că nu are foarte multe cadre, filmul axându-se mai mult pe ceea ce se întâmplă cu Jake și ceilalți copii (pe care vă las să-i descoperiți mergând la film), Eva reușește să aducă un ceva în plus și să umple, la propriu, ecranul cu persoana și jocul ei actoricesc.

Filmul este fantastic din punct de vedere al imaginilor și al modului vizionar al regizorului de a crea acea lume. Nu este la fel de fabuloasă ca cea din Harry Poter, de exemplu, dar are farmecul ei și acel ceva ce te atrage și te face să dorești mai mult. Muzica este bine gândită și transpusă peste imagini dând doza de mister și de savoare filmului, fără să deranjeze auditiv foarte tare.

Personajul negativ este Barron, un fost vrăjitor transformat în monstru și este interpretat fără de cusur de Samuel L. Jackson și dacă nu ar fi fost un film pentru copii cred că Sammy ar fi folosit la greu acel cuvânt care l-a caracterizat în multe alte filme și începe cu F.

miss-peregrines-home-for-peculiars-277665l-1600x1200-n-1db33dd0Concluzia este că Tim Burton revine cu o nouă producție 3D de mare clasă, film ce merită văzut cu sufletul la gură și sunt convins că vom avea parte și de o a doua parte la acest film. Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit din 30 septembrie în cinematografe să vedeți „Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children”, în format 2D, 3D și 3D IMAX, film adus în România de Odeon Cineplex.

miss-peregrines-home-for-peculiars-496255l-1600x1200-n-e82bb0a1