The Marvelous Mrs. Maisel – Recenzie

Clasificare: TV-MA

Rachel Brosnahan … Miriam ‘Midge’ Maisel
Alex Borstein … Susie Meyerson
Michael Zegen … Joel Maisel
Marin Hinkle … Rose Weissman
Tony Shalhoub … Abe Weissman

The Marvelous Mrs. Maisel este un nou serial Amazon Studios care a aterizat parcă la cel mai potrivit moment posibil, în special datorită climatului social cinematografic actual, dar și pentru că avem întotdeauna nevoie de o porție de râs atunci când materialul este minunat scris.

Subiectul este simplu, la prima vedere: O tipă de 26 de ani încearcă să crească profesional drept comediant pe la sfârșitul anilor ‘50. Da, v-ați prins probabil acum de ce nu este atât de simplu. În perioada aceea femeile din industria aia erau mai rare decât nașterile puilor de panda din ziua de azi, Joan Rivers devenind bunica stand-up-ului abia după un deceniu. Astfel, protagonista este pusă față în față cu o grămadă de greutăți, dar la fel ca binecunoscuta Mildred Pierce, acestea o ambiționează și mai tare.

Serialul acesta prinde viață datorită scenariului lui Amy Sherman-Palladino (Gilmore Girls), aceasta fiind și creatoarea seriei. Glumele ei witty și rapide ajută foarte mult atât momentele de stand-up, cât și construcției personajelor, Miriam Maisel (Rachel Brosnahan) și managera sa, Susie (Alex Borstein) fiind delicioase în fiecare scenă în care se află. Show-ul nu este totuși comedie pură și nici nu are cum să fie datorită implicațiilor sociale din stand-up in anul 1958 și a faptului că Miriam este o tipă frumoasă care vrea să reușească într-o nișă. Îmi plac la nebunie momentele când e pe scenă și spune lucrurile astea direct, înjură, vorbește de subiecte tabu sau despre viața ei personală, o altă parte care incearcă să o tragă în jos profesional.

Stilul regizoral se potrivește subiectului și cinematografia la fel, scenele de stand-up acaparând întreaga atenție iar cele dramatice sunt pigmentate de umorul sadic al lui Miriam și Susie din acele momente. Costumele sunt impecabile și fără a vă da vreun spoiler, există și un comentariu asupra costumelor într-un anumit moment. Vreau să precizez că și piesele muzicale alese sunt foarte bune, majoritatea foarte cunoscute și sunt implementate la momentul potrivit.

Pentru mine serialul ăsta a fost o surpriză plăcută și calmantă. Am intrat în el fără vreo așteptare, fără să văd vreun material promoțional și m-a încălzit ca un vin fiert bun la început de decembrie. Primul sezon are 8 episoade, este pe Amazon Prime de pe 29 noiembrie si compania a comandat din start 2 sezoane. Atât cred că ar și trebui să țină, pentru că așa cum spuneam și mai sus, din punct de vedere istoric este aproape de perioada Joan Rivers, care a spart bula nișei cu blue comedy din partea unei femei, în special când venea vorba de poziția ochilor lui Jackie Kennedy.

Vedeți-l. Dacă vă tentează profesia, luați notițe din el. Amy Sherman-Palladino are toate șansele să devină o adevărată powerhouse cu serialul ăsta, împreună cu Rachel Brosnahan. Chiar dacă nu vă interesează această profesie, tot veți trage o porție de râs pe care nu o veți regreta.

Sezonul 1 din The Marvelous Mrs. Maisel are 8 episoade și îl găsiți integral pe Amazon Prime.