Rambo: Last Blood – Recenzie

Durata: 1h 41min

Studio: Lionsgate

Clasificare: N-15

Sylvester Stallone … Rambo
Paz Vega … Carmen Delgado

Sylvester Stallone intră pentru ultima dată în pielea legendarului său personaj pentru o ultimă misiune, mai sângeroasă și mai dură ca niciodată.

Încă este ceva destul de impresionant că la vârsta de 73 de ani Sylvester Stallone este în continuare un star de acţiune, recunoscut, carismatic şi destul de talentat în ciuda minusurilor care apar cu timpul. Seria Rambo este cunoscută pentru acţiunea sa şi ultimul Rambo, Last Blood, nu e mai prejos. Dar are câteva minusuri considerabile faţă de celelalte filme sau chiar de filme de acţiune în general.

Acțiunea din Rambo: Last Blood/”Rambo: Ultima Luptă” are loc 10/11 ani mai târziu de la ultimul Rambo, cel din 2008, iar de această dată Rambo își caută “nepoata” care a plecat în Mexic în căutarea tatălui biologic fără să se mai întoarcă. Acţiunea filmului îl duce pe John Rambo pe un drum destul de violent, atât de cealaltă parte a graniţei cât şi acasă, în Arizona. Povestea filmului sună un pic a Taken şi jumătate din film este în stilul acela, însă Stallone este starul şi ştim că unde John Rambo păşeşte, se dezlănţuie o serie de evenimente destul de violente.

Se vede că au trecut 11 ani, şi Stallone este mai bătrân şi mai operat, iar gama de expresii faciale pe care le poate face sunt destul de limitate. Şi totuşi, personajul Rambo este atât de înfiripat în memoria colectivă a noastră, a fanilor filmelor de acţiune, că momentele cheie în care se opreşte şi retrăieşte traume sau se vorbeşte aşa general de PTSD-ul pe care îl au cei care au luptat în Vietnam, este credibil. Duce la capăt o misiune fără prea multă acţiune de luptă corp la corp, însă pentru a 5-a oară intră în pielea personajului dedicat 100%. Repet, este un personaj foarte cunoscut şi după atâţia ani, unul credibil. Pe cealaltă parte restul cast-ului, precum Paz Vega sau chiar şi fata, Yvette Monreal, sunt acolo prezenţe dând totul conform scenariului. Personajele negative, pe de altă parte, sunt generice, cei doi actori, Oscar Jaenada şi Sergio Peris-Mencheta. Fraţii Martinez fac tot posibilul pentru a fi absolut demni de dispreţul spectatorului, însă destul de superficial.

Superficiale sunt și scenariul şi regia, iar dialogurile sunt destul de slabe, conversaţiile par la primul draft însă filmul merge din inerţia acţiunii în sine nu din expoziţia plot-ului care este standard. Regia nu aduce nimic nou, chiar unele decizii sunt discutabile, unul din momentele cheie ale filmului se întâmplă “off-screen”. Nu ştiu sigur dacă regia sau scenariul au fost de vină însă o să presupun că toată lumea a avut de a face cu problemele filmului, care câteodată parcă doar vrea să se termine cât mai repede şi doar bifează căsuţele necesare pentru a avea un film complet.

Acum că am scos tot ce am considerat negativ despre film, mi se pare totuși un film OK. Nu este foarte bun, dar nici pe departe nu este un eşec sau o continuare nedemnă de seria Rambo. Da, scara este mai mică şi aştepţi puţin până la scenele de acţiune şi violența extrem de grafică pentru care ai venit, dar nu pot spune că a fost un film rău. Stallone cară filmul şi la vârsta lui să duci un film de categoria asta pare ceva destul de solicitant. Violenţa este şi ea cum deja ne-am obişnuit, grafică şi agreabilă celui care caută aşa ceva. Nu ne-am uitat niciodată la filmele cu Segal sau cu Chuck Norris pentru calitatea dialogului Shakespearian ci pentru acţiune. Rambo: Last Blood este un film destul de obiectiv şi axat pe ceea ce caută fanul filmelor clasice de acţiune fără prea multe pretenţii.

Rămâne, așadar, să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Rambo: Last Blood/”Rambo: Ultima Luptă” rulează cinema din 20 septembrie și este distribuit în România de Ro Image.