Ready or Not – Recenzie

Nu ştiu dacă mai apar atât de des comedii negre, spre horror, dar "Ready or Not" chiar este o gură de aer proaspătă printre Slendermenii, Bye Bye Menii sau Adevăr sau Provocare-menii lumii horror.

0
2410

“Este un film din acela cu o singură locaţie care întâmplător mai are şi un exterior, însă arată atât de bine şi regia este atât de relaxată că tot ce ai de făcut este să urmăreşti filmul şi să fii atent la conacul în care se întâmplă toată acţiunea.”

Regizor: Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett

Scenariu: Guy Busick, Ryan Murphy

Gen: Comedie, Horror, Mister

Lansare: 11 octombrie

Durata: 1h 35min

Studio: 20th Century Fox

Distribuitor: Odeon Film

Samara Weaving … Grace
Adam Brody … Daniel Le Domas
Andie MacDowell … Becky Le Domas

Noaptea nunții unei mirese ia o întorsătură terifiantă când familia excentrică a proaspătului mire o forțează pe tânără să ia parte la un joc înspăimântător.

Ready or Not, sau cum a fost tradus la noi “Scapă cine poate”, deşi o traducere mai adecvată ar fi fost “Cine nu-i gata îl iau cu lopata” este surpriza sezonului SPOOKY (octombrie, Halloween) care m-a luat prin surprindere. Nu ştiu dacă mai apar atât de des comedii negre, spre horror, dar acest film chiar este o gură de aer proaspătă printre Slendermenii, Bye Bye Menii sau Adevăr sau Provocare-menii lumii horror.

Filmul este despre Grace, o tânără în ziua nunţii, care acum face parte dintr-o familie foarte bogată cu o tradiţie uşor bizară; cel nou venit în familie trebuie să joace un joc, aleatoriu extras dintr-o cutie. Unul din ele este un pic mai special, este vorba despre “Hide and Seek” adică clasicul “De-a v-aţi ascunseala” cu un mic twist, cel care se ascunde este vânat până la răsărit. Pare foarte lugubră aceasta premisă însă este tratată lejer şi cu umor pe tot parcursul filmului dar şi cu ceva tensiune surprinzător de eficientă.

În rolul principal, Samara Weaving (nepoata actoruluu Hugo Weaving, “Matrix”) este surprinzător de bună în rolul principal. O ştiam din filmul Netflix “The Babysitter” dar încă nu a atins o faimă stelară deşi prezintă potenţial. Are o gamă amplă de emoţii şi potrivite pentru fiecare scenă și până la ultimul cadru. Restul personajelor, precum Adam Brody, Mark O’Brien, chiar şi Andie MacDowell – doamna aceea din toate reclamele la produse de păr şi creme de față pe care o vedeam prin anii ’90, deşi sunt actori buni, personajele lor sunt la un pas de a face parte dintr-un desen animat. Ei sunt vânătorii şi în ciuda conflictelor, scenariul îi foloseşte ca pe forţă care mişcă filmul şi cu care interacţionează Grace pe parcursul vânătorii. Totul într-un mod amuzant şi degajat.

Amuzant şi degajat este şi filmul în sine, nu îţi cere decât atenţia. Este un film din acela cu o singură locaţie care întâmplător mai are şi un exterior, însă arată atât de bine şi regia este atât de relaxată că tot ce ai de făcut este să urmăreşti filmul şi să fii atent la conacul în care se întâmplă toată acţiunea. Este amuzant datorită personajelor, datorită conversaţiilor şi chiar datorită unu  “gag” care se întâmplă pe parcursul filmului şi surprinde mai mult prin alegerea de a fi comic şi nu un revenger movie sau ceva mai serios precum a fost “You’re Next” – un film foarte de bun sau “Revenge” din 2017. Tonul face tot filmul.

Are şi momente mai de respiro și se simte un pic prea lung sau poate acţiunea încetineşte pentru a crea tensiune, sau, există posibilitatea ca vinovat să fie scenariu căci, la un moment dat, un personaj face ceva destul de aiurea, existând mai multe posibilități să fie făcut, ca exemplu. Se pare că anul acesta avem un Halloween destul de aerisit, dar noroc cu “Ready Or Not” pe care chiar vi-l recomand să mergeți să-l vedeți la cinema.

Rămâne, așadar, să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Ready or Not / “Scapă cine poate” rulează cinema din 11 octombrie și este distribuit în România de Odeon Film.