Ca în fiecare an, MovieNews.ro vine în vizită la cel mai mare eveniment dedicat fanilor culturii Geek. Fie că ești un otaku, fie că ești gamer sau poate un cinefil, East European Comic Con are câte ceva pentru fiecare. Anul acesta a fost rândul meu să trec pe la mega-evenimentul de la Romexpo și în rândurile ce vor urma vă voi împărtăși experiențele și părerile mele. Dar mai întâi voi continua tradiția lui Claudiu de a vă face o scurtă prezentare a ediției cu număr 11 a East European Comic Con:
An de an așteptăm cu nerăbdare să participăm la poate cel mai important eveniment Geek din România și vorbim aici, desigur, de East European Comic Con. Acest eveniment este locul unde prietenii își pot exprima liber preferințele față de cultura pop prin cosplay, își pot întâlni actorii favoriți cu care pot face poze sau de la care pot lua autograf și nu în cele din urmă este locul unde au tot ce trebuie la îndemână în materie de mercendice. Benzile desenate și cărțile sunt și ele prezente prin diferite edituri sau magazine, aleea artiștilor îi așteaptă cu cele mai frumoase ilustrații și posibilitatea de a-i cunoaște pe creatorii lor, iar zona de gaming se lărgește pe an ce trece și este mai dinamică și colorată ca niciodată. Serialele și filmele cele mai populare sunt și ele prezente prin bannere uriașe care ne reamintesc ce filme/seriale ne așteaptă în acest an, iar zona de socializare sau mai de actualitate spus, Street Food, e plină de zeci de feluri de mâncare și băuturi care să hrănească geekșii înfometați.
La fiecare articol post EECC fac acest gen de introducere pentru ca cei care nu știu ce este și cu ce se mănâncă acest eveniment să prindă curaj și să-l încerce. E un motiv pentru voie bună și distracție care nu trebuie ratat!
Acum că v-am lămurit despre EECC, să trecem la treabă!
Organizare
Așa cum e practica de ceva timp, pe lângă pavilionul B1, EECC a avut la dispoziție și întreg pavilionul central Romexpo ca Main Stage pentru diferitele evenimente ce au avut loc pe decursul celor 3 zile, precum un concurs de cosplay, panel-uri cu moderatori faimoși și chiar și un K-Pop Showcase.
Recunosc faptul că nu am mai fost de câțiva ani buni la Romexpo și am fost șocat să văd spațiul utilizat într-un mod eficient în pavilionul B1. Ultima oară fusesem aici în 2022 din motive profesionale, dar să revenim la subiect. Modul de organizare a diverselor zone a fost unul intuitiv, ce permite atât fluidizarea traficului de fani cât și o bună circulare a aerului pentru aerisirea clădirii. Spre deosebire de alți ani în care am auzit că au fost probleme cu umiditatea, anul acesta nu am observat astfel de probleme.
De cum am intrat am fost întâmpinat de o zonă Lego, unde suntem întâmpinați de 2 creații mari: un Bowser făcut din Lego ce pare a fi o recreare 1:1 a temutului antagonist a lui Mario și cea mai mare dioramă Lego din lume, ce a primit distincția de la Guiness World Records. Curios este faptul că pe lângă persoana de la vestita organizație a recordurilor mondiale mai trebuie să vină și un expert din domeniu, iar expertul în cazul de față a fost nimeni altul decât colegul nostru, Sorin Mincă (de la care așteptăm și părerile sale despre EECC 2024).
Fix lângă Bowser, deoarece nu ar fi avut sens dacă nu, se afla zona Nintendo, unde faimosul instalator italian era expus pe diferitele ecrane în noua sa aventură din Super Mario Wonder. Deoarece jocul a fost un succes și încă există interes pentru acesta și la jumătate de an după ce a fost lansat, spațiul dedicat celor de la faimoasa companie de jocuri video din Kyoto a dispus de destule console și ecrane pentru a satisface toți fanii.
Am fost impresionat de ingeniozitatea cu care a fost organizat totul. Zona comercianților a fost pusă la mijloc, între zona artiștilor și zona de gaming, iar aceștia au avut acces la spații și standuri mari pentru a permite să facă față fluxului mare de oameni. Astfel, după o sesiune intensă de sărit peste țestoase, oricine se putea opri pentru a se delecta cu un suc Korean sau să își cumpere Funko-Pop-ul mult dorit.
Pe alea artiștilor am avut surpriza să descopăr mulți oameni talentați din România, iar majoritatea creațiilor erau omagii sau propriile interpretări aduse marilor fenomene ale momentului, precum Genshin Impact, Jujutsu Kaisen sau chiar Spy Family. Este frumos să putem nu numai să apreciem munca acestor oameni dedicați și talentați, dar să putem și să îi ajutăm prin achiziționarea lucrărilor lor. Iar pentru vizitatorii ale căror nopți sunt reci, am găsit un stand de unde se puteau achiziționa dakimura cu personajele preferate. Pe lângă multitudinea de anime-uri am mai văzut și artiști ce au venit cu lucrări clasice, ce ne duceau cu gândul la benzile desenate din România, precum Harap Alb Continuă de Mihai Ionașcu.
Alea artiștilor era practic o răscruce, deoarece era punctul de intersectare pentru zona actorilor, zona comercianților și a zonei asiatice, unde Japonia și China pot fi vizitate de către cei curioși. Din păcate nu am avut oportunitatea de a întâlni nici unul din actorii invitați, din cauza cozilor imense, dar am decis să trec prin cele 2 zone dedicate celor 2 giganți asiatici. În zona festivalului Hanami am avut surpriza de a descoperi atât produse japoneze, precum faimosul Cheesecake nipon, cât și școli de caligrafie și limbi asiatice. Cireașa de pe tortul cultural ce a fost această zonă dedicată Țării Soarelui Răsare a fost chiar ambasada Japoniei ce a avut un stand fix la intrare. La acest stand se desfășurau câteva concursuri pentru promovarea World Expo 2025 ce va avea loc în Osaka între 13 Aprilie și 13 Octombrie 2025.
Zona de gaming era împărțită în mai multe părți. Organizatorii au decis să pună câteva dintre atracțiile de gaming răsfirate printre celelalte zone, pentru a genera trafic. Așa cum am spus la începutul articolului, Nintendo era prezent fix la intrare, iar CD Media erau poziționați lângă alea artiștilor pentru a invita vizitatorii să vină să încerce și jocuri mai serioase precum Dragon’s Dogma 2 sau Street Fighter 6. Zona principală de gaming se afla în spatele lui Bowser, care a preluat într-un mod indirect rolul de gardian al acesteia.
Printre zona de tech am fost martor la cele mai performante set-up-uri și jucători cu abilități diferite în League of Legends, Valorant, PUBG sau chiar Rocket League pentru a enumera doar câteva dintre jocurile pe care le-am văzut. Pe lângă gaming clasic ce se face pe PC, exista și o bucată dedicată aventurilor în realitatea virtuală, iar jucătorii care dorea să cumpere cele mai tari accesorii pentru PC puteau să le achiziționeze de la reprezentații QWERTY KEY sau Trust. Atât Asus cât și cei de la PC Garage au fost prezenți anul acesta, pentru a ajuta pe cei pasionați de jocuri video să obțină build-ul sau laptop-ul viselor, iar pentru cei care au testul maturității anul acesta și își doresc o carieră în industrie, ECHO School a avut un stand pentru a-i ghida spre diversele domenii în care ar putea profesa cu ajutorul unuia din cele 3 programe de licență dedicate industriei de jocuri video.
Street Food
La capitolul mâncare cei de la EECC nu au dezamăgit. Anul acesta fanii au avut de ales pe decursul celor 3 zile între 19 furgonete, fiecare cu delicatese proprii, de la mâncare mexicană, burgeri și cartofi până la mâncare japoneză sau chiar deserturi precum clătite.
3 zile de geek-ăreală maximă
Zona dedicată pentru a lua masa ducea la diferite discuții între fani, curioși și diferiții cosplayeri care au venit pregătiți pentru cele 3 zile de geek-ăreală maximă.
Cosplay
Nu am reușit să ajung în pavilionul central pentru a urmări concursul de cosplay, însă am avut bucuria de a vedea mulți vizitatori care au ales să se îmbrace în personajele preferate. Fie că vorbim de costume mai simple, precum persoanele care și-au pus o mască pe față, sau că vorbim de costume mai complicate, precum cele țesute de către câțiva dintre fanii dedicați, pasiunea fanilor putea fi văzută în fiecare vizitator care a ales să vină costumat la EECC. Majoritatea costumelor de anul acesta reflectă tendințele actuale, iar mulți vizitatori au ales să se îmbrace în personaje faimoase din Genshin Impact precum Raiden Shogun sau, sau chiar cele mai noi precum Neuvillete, Furina sau chiar Charlote. Am văzut puține reprezentări ale jocului care a dat tonul adolescenței mele, League of Legends, însă cele pe care le-am văzut erau toate făcute cu grijă și respect față personajele celor de la RIOT Games.
Mă bucură să văd că această comunitate care era practic non-existentă în 2008 s-a dezvoltat atât de mult, a crescut și este primitoare pentru toți fanii și sper ca pe viitor să văd nu numai reprezentarea personajelor faimoase, dar și propriile interpretări ale fanilor.
Filme și Seriale
Marii parteneri pe partea de filme și seriale a acestei ediții au fost cei de la Warner Bros., HBO și desigur Cinema City, ce au venit cu toții cu diferite materiale promoționale pentru a încuraja publicul să vizioneze cele mai noi lansări, precum Willy Wonka sau Garfield, sau pentru a stârni interesul în francize ce urmează să primească continuări, precum House of the Dragon.
Concluzie
EECC 2024 pare a fi un succes răsunător care a avut câte ceva pentru fiecare, indiferent că dacă aceștia erau fani înfocați sau persoane curioase ce se aflau în trecere. EECC a evoluat de-a lungul anilor pentru a fi mai mult decât o expoziție a acestei culturi care a lipsit câtorva generații, a devenit un spațiu social unde fanii pot descoperi comunitatea bogată ce se află în România și alături de care îți pot împărtăși pasiunile.
Tocmai a fost confirmat că la ediția EECC 2024 au participat peste 56.000 de persoane ceea ce ne bucură mult și ne dă speranțe la noi ediții următoare.
În încheiere, vă lăsăm cu interviul pre EECC acordat de Andra Vasile, PR Manager, iar post-EECC v-am pregătit un interviu (sau mai multe?!) surpriză care va fi pe site în următoarele zile și bineînțeles, o mică galerie de poze: