Strategia europeană de streaming pentru HBO MAX

Scopul este de a fi în 190 de piețe din întreaga lume.

0
1160
Ascultă acest articol


În anul dintre piața europeană a filmului de anul trecut și confabularea virtuală din acest an, noii participanți la streaming au început să scuture peisajul de conținut din Europa în moduri fără precedent.

În timp ce jucători precum Netflix, Amazon și chiar Disney+, acum un an de la domnia lor europeană,s-au bucurat de un început, WarnerMedia are planuri mari în față pentru HBO Max, noul său serviciu de streaming care promite să se impună prin puterea brand-ului istoric în timp ce construiește un serviciu de masă care poate atinge un areal demografic mai tânăr.

Hannes Heyelmann, șef de programare pentru EMEA la WarnerMedia, supraveghează strategia de programare, precum și achizițiile pentru HBO Max, HBO și alte canale liniare din regiune. HBO Max urmează să fie lansat pe cele 39 de piețe din America Latină în iunie. Va urma o lansare europeană în țările nordice, Spania și Portugalia mai târziu în acest an, ca mai apoi să fie lansată și în Europa Centrală și de Est.

Lansarea ridică întrebări complexe despre distribuție pentru toate studiourile americane, nu numai pentru WarnerMedia

Și anume, sacrifică oferte cheie de licențiere a conținutului pentru a avea exclusivitate pe piețe importante? În Germania, de exemplu, operatorul de televiziune cu plată Sky, susținut de Comcast, are un acord de producție pentru conținutul HBO, la fel ca pactul său din Regatul Unit. Vor încheia acele oferte?

„Scopul este de a fi în 190 de piețe din întreaga lume. Este doar o chestiune de moment, deoarece există acorduri de distribuire și de licențiere a conținutului existent pe care trebuie să le luăm în considerare și să analizăm condițiile de piață existente. Însă este tot cu abur înainte.

Conținutul HBO este o parte foarte importantă a ofertei HBO Max, iar Sky în Germania este un partener de lungă durată pentru a lua o parte din conținutul respectiv și pentru filmele cu plată. Sky sunt partenerul nostru pentru anii următori”, spune Heyelmann, care a vorbit  în cadrul evenimentului Strategii de conținut ale pieței cinematografice europene, moderat de Variety.

Fără programele HBO, „HBO Max nu ar fi același

„Odată ce acordurile de programare și distribuție expiră, avem atât de mult conținut excelent la WarnerMedia. Noile producții și francize pe care le dorim ca exclusive pentru HBO Max.

Așa se întâmplă în SUA și America Latină și, atunci când îl vom lansa în Europa, ar trebui să existe o cantitate mare de exclusivitate a serviciului, în special când vine vorba de propriile noastre producții WarnerMedia. ”, spune Heyelmann.

Anke Greifeneder, vicepreședintele producțiilor originale pentru teritoriile de limbă germană, supraveghează punerea în funcțiune și programarea pentru canale precum TNT. Executivul notează că sosirea HBO Max înseamnă că își poate lărgi perspectivele la punerea în funcțiune, ținând cont de lansarea SVOD.

Cele mai multe producții pentru piețele locale, și în cât mai multe programe traduse în limbile locale care ajung în cele din urmă pe HBO Max, vor trebui să fie accesibile pentru alte piețe europene, explică Heyelmann, care adaugă că platforma va comanda și conținut non-scriptat.

În ceea ce privește filmul, WarnerMedia a făcut furori anul trecut, când a dezvăluit planurile de a lansa întreaga sa listă de film 2021 pe HBO Max. În ceea ce privește internaționalul și mai ales Europa, Heyelmann spune că va fi dezvoltată ideea „de la caz la caz”. Oficialul indică lansarea PVOD „Wonder Woman 1984” în Germania pe Sky alături de lansarea din cinematografe ca un exemplu de lansare care era necesară pentru acea piață, având în vedere condițiile COVID.

Cum s-ar putea adapta și HBO Max la Directiva Uniunii Europene privind serviciile media audiovizuale, aprobată de Bruxelles în noiembrie 2018, care cere mai mult conținut local de la giganții SVOD?

Aici, Heyelmann subliniază că îndeplinirea cotelor, care necesită aproximativ 30% din producția unui streamer pentru a fi programare locală, are legătură atât cu punerea în funcțiune, cât și cu achizițiile.

„Procentul îl face mai complex, deoarece trebuie să ții cont întotdeauna, dacă [achiziționăm] [X] filme, atunci trebuie să ne dăm seama ce facem din partea cotelor, astfel încât să rămânem în cei 30% ”, spune Heyelmann.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.