“Este un “farming simulator” care datorită existenței unei povești pune un accent foarte foarte mare pe quest-uri.”
Gen: Aventură, Farming
Lansare: 2 martie 2021
Studio: Natsume
Distribuitor: CD Media
Platforme: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One
Clasificare: 3+
Sinopsis:
Începeți nouă viață, cu o lume întreagă de explorat!
Gestionați o fermă în timp ce explorați o lume de aventură, culturi diverse și prietenie în Harvest Moon: One World pe Nintendo Switch.
Un paradis pierdut
Odată, cu mult timp în urmă, o lume bogată în resurse a înflorit sub egida Zeiței Recoltei. Creaturi mari și mici au prosperat în peisajul sau verde. Fructele și legumele au crescut din abundență pe tot parcursul anului. Cu toate acestea, oamenii săi, odată recunoscători pentru binecuvântarea Zeiței Recoltei, și-au pierdut respectul față de natură. Solul Bountiful s-a pierdut din această lume și odată cu aceasta, puterea zeiței. Totuși, ea a crezut că într-o zi solul bogat va fi reînviat de o mână profetică…
Ce semeni, aia culegi
Luați furca și intrați în viața agricolă în timp ce recoltați recolte și aveți grijă de animalele din fermă dvs. Câștigați bani din vânzarea mărfurilor și transformați-va umila gospodărie într-o moșie înfloritoare!
One world
O lume a aventurii te așteaptă! Călătoria dvs. vă va duce prin cinci regiuni perfect conectate, cu climă foarte diferită, fiecare având propria floră și faună unice.
Noi rădăcini
Ferma Expando poate fi împachetată și dusă cu tine în pășuni noi! Oamenii din fiecare regiune și-au adaptat practicile agricole pentru a supraviețui climatului natal. Pentru a prospera în noua ta casă, va trebui să acumulezi abilitățile culturii locale – menținerea pășunilor sănătoase, cultivarea orezului, îngrijirea renilor și multe altele!
Recoltarea
Cartofii sunt singura cultură rămasă în această lume odată bogată. Pentru a obține noi soiuri de semințe, veți avea nevoie de ajutorul Harvest Wisps, dar nu sunt întotdeauna ușor de găsit…
Semințele pot crește, de asemenea, diferit, în funcție de locul în care le plantați, ducând la descoperiri de culturi proaspete!
Semințe de prietenie
De-a lungul aventurii, vă veți întâlni și veți ajuta o serie de personaje interesante. Fă-ți noi prieteni și participă la festivaluri locale pe măsură ce devii o parte integrantă a comunității.
Vedati unul dintre cei cinci burlaci frumoși sau cinci burlacite frumoase pentru a vă întemeia propria familie!
Recenzie:
Una din celelalte francize populare imediat după Animal Crossing se știe că întotdeauna a fost seria Harvest Moon. În ciuda schimbărilor suferite de-a lungul timpului, cumva, a reușit să se mențină pe linia de plutire, însă este One World un joc care să merite atenție sau alternativele acestui gen, cu timpul, s-au dovedit a fi mai bune decât greutatea unei serii de jocuri care a început în 1996.
Farming simulator cu poveste
Deși jocurile de acest tip nu se laudă de obicei că ar avea o poveste și totuși au succes, exemplul de mai sus cu Animal Crossing e suficient, Harvest Moon vrea totuși sa îți dea ceva de facut. Ceva generic, care aduce aminte mai mult aminte de jocurile Pokemon de pe vremuri, în Harvest Moon: One World intrăm în pielea unui personaj băiat sau fată, generic care pleacă într-o aventură. Cu ajutorul lui Doc Jr. – o fată ciudată dar foarte creativă să zicem, cumva și a unor zâne ne asezăm ferma mobilă și începem să facem cunoștințe în primul oraș din drum. Evident există o evoluție și mobilitatea fermei permite mutarea în alte zone însă la bază povestea asta, atât de simplă, generează și un gameplay destul de asemănător.
Continentul pe care se întâmplă această aventură are diverse zone cu diverse răsăduri, semințe și tot felul de materiale pe care le vom colecta, vinde și transforma. Vast, dar câteodată destul de gol, continentul este străbătut zilnic pentru adunarea a noi provizii, noi semințe primite de la zâne și noi quest-uri care fac parte integră din gameplay.
Troc si nu numai
Tot menționez felul de joc pentru că din capturile de imagine sau poate din trailer, nu se observă exact despre ce este vorba. Este un “farming simulator” care datorită existenței unei povești pune un accent foarte foarte mare pe quest-uri. Iar aceste misiuni, ca să nu folosesc din nou “englezismul” suferă de repetitivitate. Aceste “fetch quests”, cum sunt foarte cunoscute în lumea gaming-ului, te pun la un fel de treabă care te ține ocupat constant, culegând, luând, aducând tot felul de chestii pentru NPC-ii cu care te împrietenești pe parcursul jocului.
Toți au nevoie de ceva și îți vor da la schimb altceva
Toți au nevoie de ceva și îți vor da la schimb altceva. Curios este faptul ca multe dintre aceste misiuni se leagă, nu știu dacă intenționat sau nu, dar chestia asta îi dă un anume ritm jocului. Partea mai puțin grozavă care face ca ritmul acela să nu fie tocmai cel mai grozav, este traversatul pe jos. Personajul are o singură viteză și este un alergat care foarte repede, cum se deschid bucăți din hartă, îți dai seama că este destul de ineficient, asta datorită faptului că pierzi stamina. Reprezentată cu inimioare, orice activitate faci în Harvest Moon îți va consuma stamina.
Cred că se poate aprecia cam câtă activitate ai de facut ca să consume o jumătate de inimioară, de exemplu dacă tai patru copaci este o jumătate, sau doi palmieri este o jumătate. Diferite materiale consumă mai repede sau mai încet. Răsădurile în schimb, în afară de stamina mai au nevoie și de apă, săpat, pus semințe etc. Toate aceste activități consumă energie. Este genul de joc care te întrerupe el însuși de la joc să faci o pauză fie că mănânci mere, ciuperci sau ce ai cultivat, fie că te duci să dormi, este important să menți stamina ridicată ca să poți juca. Partea de cultivat, asta de “farming”, pe lângă grija de teren și cea de animale, care devine și aceea un fel de mini joc în care faci curat și hrănești animalele, jocul are si o economie destul de ciudată din punctul meu de vedere. Ca în viața reală, totul este foarte scump. Că sa fac ceva full circle, un ciocan de spart pietre costă 1000 de bani în timp ce tu, ca să vinzi iarbă este 3 sau 5 bani pe bucată. Legumele sunt într-adevăr mai scumpe, însă trebuie să cultivi multe, de care oricum ai nevoie, ori pentru tine ori pentru misiuni. Cel mai important de menționat este că dacă vrei totuși să circuli mai repede pe hartă vei avea nevoie de un cal care te va costa 15000 de bani și ăla e furt pe față.
Cele patru anotimpuri
Altceva ce te fură un pic la început este cum arată jocul. Binișor sau decent. Draguț. E genul acela de joc vizual inofensiv. Mă rog, este tot jocul complet inofensiv pentru că la fel ca și Animal Crossing sau Stardew Valley nu are o fărâmă de rău în el. Dar pe parcursul jocului îți dai seama că de fapt, grafica este… un pic cam depășită. Este clar un joc pentru cei care nu au genul ăsta de pretenții și probabil chiar aș spune că bate spre o zonă de vârstă pre-adolescentă. Tărâmul gol lasă și el de dorit însă personajele au un design plăcut și ușor familiar. Culorile cred că sunt singurele care 100% funcționează perfect acest lucru și datorită fiecărei zone, dar și a sistemului de zi/noapte sau vreme. Traversatul dintr-o zonă în alta va schimba vremea și atmosfera vizuală.
Jocul, pe Switch cel puțin, suferă din motive pe care nu mi le pot explica. Are momente exacte când agață și nu e ca și cum se întâmplă cine știe ce pe ecran. Efectiv mergi și vezi cum sacadează ecranul ușor, apoi își revine. Poate pe un hardware mai puternic sau pe următorul model de Switch – pe care încă nu l-au anunțat oficial cei de la Nintendo, va merge mai fluid, sau poate că un update/patch va corecta asta. Dar la fel, probabil pentru cineva mai tânăr asta nu înseamnă nimic si nu impide cu nimic distracția de a avea efectiv de muncă constant.
Voice acting nu are și muzica nu este nici ea cea mai strălucită. Nu e neapărat rea, nu e nici măcar enervantă, doar… este. Există ca să existe și cam asta este tot. Am întâmpinat ceva muzică mai stranie în mină, de exemplu, și aia cred că m-a cam sâcâit, dar nimic extraordinar de bun sau extraordinar de rău.
Jocul chiar nu face nimic greșit, dar parcă nici silința nu și-o dă pentru a fi altceva sau a schimba ceva. E conceput de așa natură. Creatorii, studioul nou care se ocupă de Harvest Moon s-au complăcut în primul concept și primele idei cu care au venit la masă și au mai făcut un joc în serie. Din nou, nici asta nu ar fi o problemă, pentru că muncă a fost depusă, dar merita un pic mai multă creativitate. Pare genul de joc care să funcționeze pe așa ceva. Scrie în titlu “Harvest Moon” și “One World”.
O recoltă bună?
Nu știu. Nu sunt publicul țintă pentru acest joc și am încercat să fiu obiectiv cu el și chiar și obiectiv este un produs care nu atinge standard triple A, dar care în același timp nici nu vrea asta. Este o alternativă decentă la jocuri de farming în caz că vrei să încerci ceva nou. Dar cel mai sigur este că, de fapt, este îndreptat către copii și pre-adolescenți, chiar și unii adolescenți. Portabilitatea îl face mai interesant pe Switch decât pe celelalte platforme și la cât de ieftină este consola Lite este un bun joc cu care să îți distrezi copilul și să îi dai ceva de făcut… sigur din toate punctele de vedere. Fascinant este și felul în care misiunile te mențin activ constant și parcă nu vrei să te oprești, deci, cumva are acel factor captivant care multe jocuri nu reușesc să îl atingă, indiferent de categoria din care face parte.
Harvest Moon: One WorldIt Takes Two s-a lansat din 2 martie și poate fi achiziționat în format retail și digital pentru PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One.