Gen: Acțiune, Aventură

Lansare: 12 august 2021

Studio: Ubisoft Montreal

Distribuitor: Ubisoft România

Platforme: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows PC, Stadia (PlayStation 5, Xbox Series S/X)

The Siege of Paris is este cel mai nou DLC pentru Assassin’s Creed: Valhalla și este al doilea expansion după Wrath of the Druids.

Ne întoarcem în Franta cu seria Assassin’s Creed dar de data asta câteva secole în urmă. De la Unity la Valhalla s-au petrecut multe dar cel mai interesant este ce se întâmplă acum. Daca Valhalla a fost un sezon lung al unui serial interesant cu Vikingi și am avut sezonul 2 în care Vikingii au plecat in Irlanda, sezonul 3 al acestui “serial” este acel moment istoric în care vikingii au ajuns la Paris. Nu neapărat atât de istoric cât să iei 10 la un examen, dar suficient de aproape cât să onoreze categoria de “Historical Fiction”.

Liberte. Egalite. Vikinge

Cum indică și titlul acestui DLC, Eivor se urca din nou într-o aventură care o/îl va duce către un nou tărâm, Francia. Pe înțelesul tuturor, Franța secolului IX. Acolo ne lovim de un conflict cu care A.C.V. ne-a obișnuit deja, rege sau conducător al zonei are probleme cu imigranții și misiunea principală devine: “Eivor ajută-ne!”. Regele Carol al 3-lea este cel în cauză, din dinastia Carolingiana, istoric a fost supranumit Carol Cel Simplu însă în joc este cunoscut ca și Charles The Fat, adică Carol Cel Gras. Pe lângă această problemă un alt inamic pare să se ascundă în umbre “Bellatores Dei”. Per total DLC-ul preia un moment istoric plin de lupte-conflict dar și tratative și încearcă să combine toate în stilul A.C. cu care deja ne-am obișnuit.

Toss a coin to your Viking

Dintr-un motiv necunoscut acest DLC mi-a dat că bate mai spre The Witcher decât spre altceva. Introducerea a noi misiuni stealth care aduc seria mai la origini dar și câteva elemente noi precum șobolanii fac DLC-ul mai interesant și produsul final complet, până la momentul de față, unul de temut în termeni de ore de joc. Cu fetch quest-urile de rigoare și formula A.C., asediul Parisului o să fie o experiență în plus în lumea lui Eivor. Și totuși mă întreb de ce îmi aduce aminte de The Witcher?

Explorăm Parisul Medieval

Punctul forte, cum am menționat în trecere, este cel a misiunilor de infiltrare care aduc jocul la vremurile sale de glorie stealth-tastică. Sunt 5 la număr și vor fi declanșatoare a unor evenimente mai departe pentru a explora în întregime Parisul, dar și de a obține noi ținte. Șobolanii în schimb sunt un nou inconvenient. Încă un băț în roate care face exploratul un pic mai periculos și te vor face să cauți rute alternative.

Assassin’s Creed Valhalla: The Siege of Paris îl găsiți din 12 august în format digital pentru PlayStation 4 pe PlayStation Store, Xbox One și PC pe Microsoft Store și pe Stadia. Disponibil este și pe noua generație de console, PlayStation 5 și Xbox Series S/X.