În urmă cu ceva timp vă spuneam părerea noastră de spre scaunul de gaming de la Marvo, CH-119, creat parcă pentru mașinile de curse în combinația de culori roșu și negru. Oare ce-i lipsea acestuia cel mai mult… ei bine un volan cu care să se asorteze și am ales Marvo GT-902 – perfect pentru acel scaun! Despre el vom vorbi în rândurile care urmează.

Pachet

Este de așteptat ca la un volan de gaming să avem parte de o cutie voluminoasă, dar sincer, atunci când a sosit curierul cu GT-902, nici vorba de ceva foarte voluminos, dar nici cu o greutate prea mare.

Cutia volanului este din carton tare și combină, evident, culorile negru și roșu și dacă privești atent tot negrul de pe cutie arată ca o fibră de carbon. Pe partea din față, pe lângă sigla Marvo, numele modelului (cu litere mari, roșii), avem și o poză cu volanul și ni se reamintește că acesta include vibrații, are o rotație de 360 de grade și tot felul de butoane.

Pe capac avem un mâner pentru transport ușor; pe lateralele, pictate în culori de curse (pătrățele negre și roșii), este scris mare, pe mijloc, “BORN FOR GAMING”, iar pe partea din spate avem o imagine cu volanul și o schemă a butoanelor respectiv a avantajelor aduse de acesta. Sunt menționate și specificațiile tehnice, compatibilitatea (unde în două locuri sunt specificate chestii diferite) și codurile de bare aferente.

Deschidem cutia și găsim toate elementele și accesoriile ambalate în pungi, individual și despărțite prin cartoane pentru a nu intra în contact una cu cealaltă. Într-o punguță găsim un ghid de utilizare și un CD cu driveri, iar în cutie găsim volanul, pedalele și sistemul de prindere de birou (2 piese).

Cutia prezentabilă sigur va atrage privirile pe rafturile magazinelor retail, iar conținutul standard include toate elementele necesare pentru a-ți scoate mașinile din jocuri pe șoselele virtuale.

Aspect

Asortându-se cu scaunul CH-119, Marvo a mers pe același design și combinații de culori astfel încât să se asorteze și să ofere șoferului virtual tot ce are nevoie să intre-n curse.

Pedalele (două) au între ele sigla Marvo cu roșu, restul fiind negru la culoare, iar pedalele diferă ca mărimi și au ștanțate pe ele mai multe cercuri pentru aderența piciorului. În spatele pedalelor avem opritoare de cauciuc, iar pe spatele sistemului de pedale, avem de asemenea piciorușe de cauciuc pentru stabilitate, cablul care se conectează la volan și o extensie pentru picioare, care se rabatează.

Sistemul de prindere de birou este din plastic tare și se montează pe birou/masă cu un șurub mare cu filet, de asemenea din plastic.

Volanul se conectează la console și PC printr-un cablu USB, și observăm că pe lângă culoarea negru și roșu avem și partea de sus a “bordului” unde vine ancorat volanul, o zonă argintie numerotată de la 1-4 (vitezele) pe ambele părți, iar pe mijloc scrie pe lung BORN FOR GAMING. Pe lateralele acestei zone avem plasticul cu porțiuni decupate, și găsim, în ambele laterale și două clape multifuncționale. În partea dreaptă avem schimbătorul de viteze, acoperit cu un plastic mat, care culisează în două poziții, în direcțiile înainte-înapoi (L1/R1). Pe spate există un sistem de 7 ventuze puternice pentru o montare mai ușoară pe suprafețe plane.

Volanul, are partea de sus dintr-un plastic negru, iar lateralele unde se țin mai mult mâinile, sunt acoperite cu un cauciuc roșu cu perforații în puncte pentru o aderență bună. Există zone sculptate special pentru așezarea degetelor mari, desupra având câte o zonă a câte două butoane (stânga LT/L2, L1/LB, dreapta RT/R2, R1/RB), iar pe spatele volanului avem alte butoane, de fiecare parte. În partea de jos a volanului avem plastic argintiu care urcă spre centru unde avem sigla Marvo. Sub siglă avem 3 butoane (Share, Home, Options), iar în stânga avem butoane cele 4 săgeți de direcție, în dreapta fiind puse cele 4 butoane rotunde (A, B, X, Y) care ne amintesc de cele de pe controllerele de console.

Îmbinările par rezistente și frumos făcute și aspectul/design-ul general este reușit și după cum spuneam se asortează perfect cu acel model de scaun, sau cu rig-ul tău dacă este construit pe cele două culori – roșu și negru.

Tehnic

GT-902 are o dimensiune portivită pentru birou și anume 260 x 320 x 245 cm și cântărește, de asemenea, puțin, iar cât despre compatibilitatea am văzut pe cutie că într-un loc specifică PC/PS3/PS4/Xbox-One/Switch și într-alt loc spune doar PC/PS3/Xbox 360 așadar după teste cu o parte din aceste patforme o să vă spun care e “realitatea”.

Volanul beneficiază de vibrații (force feedback) cu ajutorul motorului cu vibrații duale, are un design ergonomic inspirat de volanele reale pentru racing, schimbator de viteze dual (maneta și padele), două pedale cu extensie pentru suportul picioarelor, sistem dual de montare cu 7 ventuze sau mecanism de prindere tip menghina pentru diferite suprafețe. Volanul are un unghi de rotație de 180 de grade și o suprafață parțial cauciucată, iar la butoane avem, pe lângă D-Pad mai multe butoane asemenea celor de pe controllere pentru console.

Conectarea se face printr-un cablu de 2 metri USB 2.0.

“BORN FOR GAMING”

Testare

După cum spuneam, am fost un pic confuz la partea de compatibilitate, acestea precizând într-un loc PC/PS3/PS4/Xbox-One/Switch și într-altul PC/PS3/Xbox 360 așa că primele teste le-am făcut prin a vedea dacă este compatibil cu platformele PC și laptop, PS4 și PS5.

Întâi am avut tendința să fac o probă pe Switch Lite, dar porturi USB 2.0 acesta nu are (decât USB-C) ci doar varianta normală de Switch, deci îl tăiem de pe listă. Pe PC și laptop nu a fost nevoie de driveri – fie ei de pe CD-ul din pachet, fie de descărcat de pe pagina oficială a produsului, conectarea s-a făcut rapid, Windows 10 detectând tot ce trebuie, deci totul OK în cazul acesta. Cât despre instalare și pregătirea volanului nu este mare lucru. Decizi cum vrei să faci prinderea de birou/masă – prin sistemul tip menghină sau ventuze, conectezi cablul pedalelor la portul volanului, cablul volanului la PC/laptop la portul USB și gata tot.

PS5 nu a fost capabil să detecteze volanul, dar PS4 da, iar câteva modificări la setările consolei a făcut ca GT-902 să fie gata imediat. Cât despre Xbox, fie el One, One X sau 360 nu dețin și nici nu am găsit în timp util vreun prieten unde să testez.

Pe PC/Laptop treburile sunt ușoare, după cum am spus, conectarea am făcut-o la birou și volanul s-a prins perfect cu ventuzele, iar sub birou am pus pedalele. Jocul meu preferat cu mașini era deja instalat, Forza Horizon 4, deci nu a trebuit decât să-i dau drumul și automat volanul a fost găsit și conectat și am putut parcurge meniurile direct de pe volan cu ajutorul butoanelor. Poți face în joc modificări la controlul volanului și odată apăsat butonul Play, se dă drumul la treabă.

Forza Horizon 4 pe GT-902 este o experiență destul de plăcută de condus, având totuși nevoie de o perioadă scurtă de acomodare. Volanul se simte perfect în mâini, e plăcut la atingere și acel cauciuc roșu îți dă voie să ai o priză bună cu acesta. Degetele mari vin perfect în acele zone făcute pentru acestea, iar mulțimea de butoane sunt la îndemână. Cu degetele mari poți accesa rapid D-Pad-ul și cele 4 butoane de la cealaltă mână, dar și cele de pe volan. Pe spatele volanului mai sunt niște butoane, pe care le accesezi cu arătătorul, iar clapele care le poți folosi fie pentru schimbarea vitezei fie cu alt scop (în cazul FH4 se schimbă modul de vizualizare a mașinii – din mașină, de deasupra ei etc). În cazul FH4, lăsat pe cutie automată nu am folosit schimbătorul de viteze, iar pedalele sunt destul de eficiente. Butoanele de pe mijlocul volanului sunt utile pentru a te întoarce în meniuri, iar cele de pe volan de pe față/spate le poți pune tu să facă ce dorești. Burnout Paradise și GRID 2 sunt, de asemenea compatibile volanul fiind văzut ca fiind Gamepad, la fel și OnRush.

Eram foarte curios să folosesc volanul pe PS4 pentru că am un joc și acolo pe care voiam să-l testez special pe un astfel de controller. SnowRunner este un simulator de camioane care necesită o precizie și un control deosebite, iar volanul avea să fie exact ceea ce aveam nevoie. Bineînțeles, după o perioadă scurtă de acomodare și stabilirea setărilor și a butoanelor, am urcat în cabină și am pornit motorul. Este foarte plăcută senzația de joc cu ajutorul volanului oferindu-ți o apropiere mai mare de realitate.

Pentru că tot erau instalate și Need For Speed Heat și Hot Pursuit Remastered, am zis să le încercăm și pe acestea, dar spre deosebire de primul, al doilea nu a dat semne că ar avea suport pentru volane (Steer Wheel). Nici Heat nu funcționează 100% OK, dar măcar am putut încerca o cursă, două. Rally 2.0 a rulat și el ok și Crash Team Racing Nitro Fueled – care a necesitat o mai multă migăleală la așezarea butoanelor.

Sistemul de vibrație nu este foarte “violent”, dar este eficient atât cât este nevoie, iar cele două clape de sub volan îmi plac cum sună când le utilizezi – fac acel “click” mișto precum mașinile reale. Schimbătorul de viteze este singurul pe care l-am folosit decât de test și niciodată în gameplay-uri, iar pedalele se simt ok, dar trebuie să-ți găsești o poziție naturală să le folosești și musai cu extensia desfăcută pentru o mai mare stabilitate pe jos.

Volanul, pe ventuze, are o stabilitate bună, însă, în cazul OnRush și Crash Team Racing, unde schimbi direcții pe bandă rulantă, partea din spate (ventuzele) tind să se desprindă. Situația se rezolvă dacă este montat sistemul tip menghină. Cablurile sunt îndeajuns de lungi, ceea ce-mi doream să fie așa căci am avut experiențe în care am fost constrâns să nu stau bine și să nu mă bucur de gameplay tocmai din cauza lungimii prea scurte a cablurilor. Spre exemplu, la PS4, am putut să stau pe canapea, ca și în cazul utilizării controller-ului, și m-am bucurat de volan așa cum e și normal să fie.

Să se înțeleagă Marvo GT-902 nu este un volan profesional de gaming, dar este perfect atât pentru începători cât și pentru cei care vor să exerseze pentru ceva profi, dar să se și bucure de gaming-ul casual.

Concluzie

GT-902 este volanul pe care e musai să-l ai pregătit pentru când apare vre-un joc cu mașini pentru că îți va oferi un pas mai aproape de realitatea experienței de șofat.

Marvo GT-902 se comercializează la un preț de aproximativ 400 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.