Art Revolution lansează ghidul Response-Ability – Cum sa creezi un atelier de educație prin teatru adresat profesorilor, educatorilor și artiștilor implicați social. Ghidul este realizat de o echipă de artiști și specialiști în educație alternativă pe baza experienței dintr-o serie de 20 de ateliere de educație prin artă la care au participat peste 400 de adolescenți.

Declanșarea pandemiei în 2020 și trecerea la desfășurarea orelor în mediu online a adus complicații suplimentare pentru școala românească despre a cărei reformă s-a discutat mult dar s-a făcut puțin, iar ghidul vine în sprijinul profesorilor în acest context.

Ghidul este disponibil online, gratuit, și poate fi descărcat de aici: http://artrevolution.ro/index.php/response-ability/

Ghidul Response-Ability însumeaza cunoștințele dobândite prin derularea a două proiecte culturale care s-au adresat adolescenților din licee din București (Crangași, Pantelimon, Rahova) și respectiv din împrejurimile capitalei (comunele Cernica, Clinceni, Chitila).

În cadrul proiectelor au fost create două tipuri de ateliere online de educație prin artă care, pornind de la două spectacole de teatru (Foreplay și Growing Up), și-au propus să hrănească abilitatea adolescenților de a da răspunsuri echitabile atât pentru ei înșiși și valorile proprii, cât și pentru binele celorlalți.
Proiectul Response-Ability ajunge acum la final cu o ultimă difuzarea online a spectacolului Foreplay si cu lansarea ghidului de învățare non-formală. Spectacolul ”Foreplay” va fi transmis online gratuit sâmbătă, 27 noiembrie, iar accesul se face pe baza unei rezervări la adresa artrev.ro@gmail.com.

Ghidul Response-Ability – Cum sa creezi un atelier de educație prin teatru explică pas cu pas modul de realizarea a acestor ateliere online. El poate fi folosit în cel puțin 3 moduri:

• pentru realizarea unor ateliere pe aceleași teme în cadrul orelor de dirigenție sau ca activități care să completeze curicula, în cadrul Săptămânii Școala Altfel (de către profesori sau artiști care lucrează în aria educației prin cultură);
• ca îndrumar pentru interacțiunile de predare online în general, prin preluarea informațiilor despre tipuri de aplicații online și utilizarea lor în alte contexte sau la alte discipline;
• ca hartă pentru modalități de învățare experiențială pentru cei care doresc să dinamizeze interacțiunea cu elevii, să stimuleze implicarea acestora și să le dezvolte gândirea critică;

”Atelierele re-definesc conceptul de responsabilitate: lăsăm deoparte sensul de îndatorire, obligație (căci tinerii tind să respingă tot ce este impus) și aducem în prim-plan capacitatea de a reacționa just atât față de sine, cât și față de grup/ comunitate/ societate”, a declarant Ozana Nicolau, regizoare și coordonatoare al proiectului

Dezbaterile din cadrul atelierelor au fost ghidate de Cezara Grama (specialist în educație alternativă pe teme de implicare civică în cadrul Școlii pentru Democrație – Asociația Expert Forum) și Alexandra Mihalache (specialist în educație pentru sănătatea reproducerii și egalitate de gen – Fundația Tineri pentru Tineri).

Alexandra Mihalache: “Mă bucur mult să observ din interacțiunea cu elevii atelierelor că nivelul de informare a tinerilor cu privire la sănătatea sexuala a crescut. Totusi, dacă în jurul lor nu se formează în următorii ani un ecosistem care să susțină educarea lor, să combată miturile despre sănătatea reproducerii care încă există și să-i susțină cu servicii adaptate, România va fi în continuare fruntașă la numărul de sarcini la adolescente.”

Cezara Grama: ”Cred că generațiile tinere vor putea să schimbe sistemul dacă beneficiază de informații despre drepturile lor, despre cum funcționează statul și dacă sunt încurajați să își facă vocea auzită și aibă curaj să se opună practicilor corupte de care se lovesc. Avem nevoie de reforme reale în sistemul de educație astfel încât să le oferim tinerelor generații instrumente pentru a face schimbările pe care ni le dorim.”

Response-Ability este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Response-Ability în Licee este un proiect cultural co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului cultural 2021 – București – Oraş deschis. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro
Parteneri: Centrul de Teatru Educațional Replika , Asociatia Teach For Romania, Asociatia Expert Forum și Fundația Tineri pentru Tineri.

*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.

*Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului București sau ARCUB

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.