NVIDIA prezintă DLSS 3 cu generare de cadre prin intermediul inteligenței artificiale, pentru o performanță de până la 4 ori mai mare

DLSS 3 generează cadre întregi în timp real cu ajutorul inteligenței artificiale, care oferă benefecii pentru jocuri și aplicații limitate de GPU și CPU

0
520
Ascultă acest articol


NVIDIA a anunțat astăzi NVIDIA® DLSS 3, un multiplicator de performanță bazat pe inteligență artificială, care dă startul unei noi ere a randării neuronale NVIDIA RTX™ pentru jocuri și aplicații.

DLSS 3 se bazează pe poziția de lider a companiei în ceea ce privește tehnicile de super-rezoluție accelerată de inteligența artificială, pentru a oferi o calitate remarcabilă a imaginii și o performanță de până la 4 ori mai mare decât cea a randării brute, la care se adaugă capacitatea de reacție rapidă care definește o experiență de joc completă.  

Tehnologia a debutat astăzi în cadrul evenimentului special GeForce® Beyond, la GTC, care a prezentat, de asemenea, plăcile grafice GeForce RTX® seria 40 bazate pe noua arhitectură NVIDIA Ada Lovelace.

“DLSS este una dintre cele mai bune invenții ale noastre și a făcut posibil ray-tracing în timp real posibil. DLSS 3 este un alt salt excepțional pentru gameri și creatori”, a declarat Jensen Huang, fondator și CEO al NVIDIA. “Munca noastră de pionierat în domeniul randării neuronale RTX a deschis un nou univers de posibilități în care AI (inteligența artificială) joacă un rol central în crearea lumilor virtuale. ”

DLSS 3 beneficiază deja de un sprijin larg din partea ecosistemului de gaming, cu peste 35 de jocuri și aplicații care integrează această tehnologie.  

DLSS 3: Multiplicatorul de performanță, bazat pe inteligență artificială

Combinația dintre tehnologiile ray tracing și AI (inteligență artificială) a revoluționat jocurile video, oferind simultan îmbunătățiri spectaculoase ale calității imaginii și creșteri masive ale performanței – o performanță nemaiîntâlnită de GeForce RTX.    

Alimentat de noile nuclee Tensor de a patra generație și de un nou Optical Flow Accelerator pe plăcile video GeForce RTX seria 40, DLSS 3 este cea mai recentă iterație a tehnologiei Deep Learning Super Sampling și introduce o nouă capabilitate, numită Optical Multi Frame Generation.

Optical Multi Frame Generation generează cadre complet noi, nu doar pixeli, oferind creșteri de performanță uimitoare. Noul Optical Flow Accelerator încorporat în arhitectura NVIDIA Ada Lovelace analizează două imagini secvențiale din joc și calculează datele vectorilor de mișcare pentru obiectele și elementele care apar în cadru, dar care nu sunt modelate de vectorii de mișcare tradiționali ai motorului de joc. Acest lucru reduce drastic anomaliile vizuale atunci când AI (inteligența artificială) randează elemente precum particule, reflexii, umbre și iluminare.

Perechi de cadre la super-rezoluție din joc, împreună cu vectorii de mișcare ai motorului și ai fluxului optic, sunt apoi introduse într-o rețea neuronală convoluțională care analizează datele și generează automat un cadru suplimentar pentru fiecare cadru randat de joc – o premieră pentru randarea jocurilor în timp real. Combinarea cadrelor generate de DLSS cu cadrele de super-rezoluție DLSS permite DLSS 3 să reconstruiască șapte optimi din pixelii afișați cu ajutorul inteligenței artificiale, sporind numărul de cadre de până la 4 ori prin comparație cu lipsa lui DLSS.

Întrucât DLSS Frame Generation se execută ca un post-proces pe GPU, poate crește rata cadrelor chiar și atunci când jocul este limitat de CPU. În cazul jocurilor limitate de CPU, cum ar fi cele care au o multă fizică sau care lumi foarte mari, DLSS 3 permite plăcilor video GeForce RTX seria 40 să redea jocul la o rată de cadre de până la două ori mai mare decât cea pe care o poate calcula procesorul. 

Integrările DLSS 3 încorporează, de asemenea, NVIDIA Reflex, care sincronizează GPU și CPU, asigurând o capacitate de reacție optimă și o latență redusă a sistemului.

Dezvoltatorii de jocuri îmbrățișează DLSS 3, peste 35 de jocuri și aplicații în curând

Puterea revoluționară a DLSS 3 este un avantaj pentru dezvoltatorii de jocuri care doresc să își exprime viziunea artistică. Tehnologia ajunge în cele mai populare motoare de jocuri din lume, precum Unity și Unreal Engine. 

DLSS 3 a primit, de asemenea, sprijin din partea multora dintre cei mai importanți dezvoltatori de jocuri din lume, cu peste 35 de jocuri și aplicații care și-au anunțat sprijinul, printre care:

  • A Plague Tale: Requiem 
  • Atomic Heart 
  • Black Myth: Wukong 
  • Bright Memory: Infinite  
  • Chernobylite 
  • Conqueror’s Blade 
  • Cyberpunk 2077 
  • Dakar Rally 
  • Deliver Us Mars 
  • Destroy All Humans! 2 – Reprobed 
  • Dying Light 2 Stay Human 
  • F1® 22 
  • F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch 
  • Frostbite Engine 
  • HITMAN 3 
  • Hogwarts Legacy  
  • ICARUS 
  • Jurassic World Evolution 2 
  • Justice 
  • Loopmancer  
  • Warhammer 40,000: Darktide Marauders 
  • Microsoft Flight Simulator 
  • Midnight Ghost Hunt 
  • Mount & Blade II: Bannerlord 
  • Naraka Bladepoint 
  • NVIDIA Omniverse™ 
  • NVIDIA Racer RTX 
  • PERISH 
  • Portal With RTX 
  • Ripout 
  • S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl 
  • Scathe 
  • Sword and Fairy 7 
  • SYNCED 
  • The Lord of the Rings: Gollum 
  • The Witcher 3: Wild Hunt 
  • THRONE AND LIBERTY 
  • Tower of Fantasy 
  • Unity  
  • Unreal Engine 4 & 5

Deoarece DLSS 3 se bazează pe integrările DLSS 2, dezvoltatorii de jocuri îl pot activa rapid în titlurile existente care suportă deja DLSS 2 sau NVIDIA Streamline.  

DLSS 3 va fi disponibil începând cu 12 ocombrie

DLSS 3 este compatibil cu plăcile video GeForce RTX seria 40 și va debuta miercuri, 12 octombrie, odată cu disponibilitatea plăcilor video GeForce RTX 4090. Mai multe detalii sunt disponibile pe GeForce.com și NVIDIA.com, inclusiv detalii despre plăcile video GeForce RTX seria 40 și tehnologia NVIDIA DLSS.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.