“Antoine Fuqua este unul din regizorii cu mare potențial și cu o calitate aparte, ceea ce începe duce la bun sfârșit, același lucru l-a făcut și cu această trilogie de filme, avându-l ca personaj principal pe fantoma Rober McCall. ”
Regizor: Antoine Fuqua
Scenariu: Richard Wenk, Michael Sloan, Richard Lindheim
Lansare: 01.09.2023
Durata: 1h 49m
Studio: Columbia Pictures
Clasificare: IM-18 – Interzis Minorilor
Distribuitor: Intercom Film
Actori:
Denzel Washington … Robert McCall
Dakota Fanning … Emma Collins
Sinopsis:
„Robert McCall se simte ca acasă în sudul Italiei, dar descoperă că prietenii săi se află sub controlul mafiei locale. Când încep să apară victime, McCall știe ce trebuie să facă: să-și protejeze prietenii și să înfrunte mafia.” – Intercom Film
Recenzie:
Antoine Fuqua este unul din regizorii cu mare potențial și cu o calitate aparte, ceea ce începe duce la bun sfârșit, același lucru l-a făcut și cu această trilogie de filme, avându-l ca personaj principal pe fantoma Rober McCall.
Dar, deși determinat și consistent în a da publicului ceea ce-și dorește, cu ultimul film, The Equalizer 3: Final Chapter, se pare că a mai înmuiat puțin lucrurile.
Personajul interpretat de Denzel Washington, unul din actorii mei preferați, dar și ai Hollywood-ului, are patru praguri de motivație, dacă putem spune așa. Și am să argumentez și de ce, cu singura condiție ca cititorul să fi văzut și primele două filme. Dar, și-așa, argumentele vor fi înțelese, zic eu, pe deplin.
Primul film, apărut în 2014, ne dă prima motivație a personajului, concret vorbim de empatia unui om misterios cu anumite tipicării față de o tânără femeie ușoară, după ce este bătută și băgată în spital de proxeneți, iar de aici în colo avem un adevărat dezastru, cel puțin pentru băieții răi în frunte cu Marton Csokas.
În al doilea film, avem parte de a doua motivație, mult mai puternică și mai personală, moartea prietenie sale, a omului în care are cea mai multă încredere, Susan Plummer, interpretată de Melissa Leo, precum și o a doua motivație, TRĂDAREA celui pe care-l considerase prieten, partener în misiunile ultra secrete, jucat de Petro Pascal.
Acest al treilea film ne oferă și ultima motivație, de data asta mult mai personală, mai interioară, iar acum Antoine Fuqua îl umanizează pe Robert McCall, după ce ajunge să fie salva de un polițist și dus într-o mică comunitate din Sicilia, foarte aproape de Napoli.
De data asta, băieții răi nu sunt foști parteneri de misiuni, sau proxenenți, ci una din cele mai periculoase grupări mafiote napoletane, Camorra, care vor cu orice preț să distrugă micuța comunitate.
Umanizarea lui Roberto duce la decizii influențate strict de comunitatea care l-a adoptat și susținut fără a-i pune prea multe întrebări, dar tot ce se întâmplă aici are legături mult mai ascunse cu primele cadre de început și colaborarea cu o tânără agentă CIA, despre care aflăm spre final de ce personajul lui Denzel Washington a vrut să o ajute, personaj interpretat de Dakota Fanning, care revine într-un film cu marele Denzel după aproape 19 ani de la ”Man on Fire”.
Acest film, de altfel și ultimul, ne arată că pensionarea nu este niciodată absolută pentru justițiarul Robert McCall, și, în timp ce această ieșire este la fel de sângeroasă ca și predecesoarele sale, cu oase zdrobite, despre binele asupra răului, este temperată de o mare considerație pentru meșteșug și de o reticență la grabă.
Ritmul i se potrivește lui Washington. El este magnetic ca un răzbunător justițiar eligibil pentru ajutorul de asigurări sociale care, în sfârșit, încetinește suficient de mult pentru a aprecia viața bună, fără droguri și dolari, ci respect reciproc, ritual, pește proaspăt și comunitate.
După cum probabil ați observat în ultimele luni, sindicatele scriitorilor și actorilor (WGA și, respectiv, SAG-AFTRA) continuă să facă grevă în fața puterii de negociere a studiourilor și a serviciilor de streaming, care au refuzat până acum să ajungă la un acord care să compenseze în mod echitabil talentele sale prin bulversarea industriei cauzată de streaming și de inteligența artificială.
Ca urmare, o mulțime de filme au fost amânate, de la speranțe la Oscar, precum “Poor Things” al lui Yorgos Lanthimos și Emma Stone, până la superproducții foarte așteptate, precum “Dune” al lui Denis Villeneuve: Partea a doua.
În timp ce există o anumită logică justificabilă în cazul în care Warner Bros. a decis că are nevoie de Timothée Chalamet și Zendaya pentru a promova Dune 2, sau, cu siguranță, micul indie Challengers al lui Luca Guadagnino simte, de asemenea, că trebuie să o prezinte pe Zendaya la talk-show-uri pentru a genera conștientizarea existenței acelui film, de unde și mutarea lui pentru primăvara viitoare, Denzel și publicul pe care îl curtează cu filmele Equalizer operează la o frecvență diferită, mai deliberată.
La fel ca mulți actori de o anumită vârstă, Liam Nesson, Sean Penn sau Kevin Costner, Denzel Washington și-a găsit o nouă viață ca erou de film de acțiune. Doar că are tendința de a le face cu mai mult fler debonair decât majoritatea.
Oricum ar fi, un film precum The Equalizer 3 se bazează pe două lucruri: publicul mai în vârstă care îl recunoaște pe Denzel pe afiș și în spoturile TV MLB și aceiași potențiali spectatori să fie încântați să vadă un vechi favorit care se lansează într-o nouă serie de crime.
Deși, posibil, ceva mai light decât primele două pelicule, The Equalizer 3 dă spectatorului exact ceea ce se așteaptă de la personajul interpretat pentru ultima dată de Denzel Washington, cu un singur amendament.
Deși se anunța ca fiind ultimul film din serie, finalul propus de Fuqua ne cam lasă cu ochii-n soarele Siciliei, dând senzația că, poate, poate, ar mai fi ceva de spus, dar când și despre ce, nu se știe.
Oricum, filmul este bun, te ține în priză și empatizezi mai mult acum cu tot ce se întâmplă cu personajele principale, cu povestea și chiar cu presupusul final de franciză.
Așa că, dacă te-am convins sau nu, va rămâne să decizi singur dacă îți va fi pe plac acest ultim film adus pe marele ecran din 1 septembrie 2023 de Intercom Film.
The Equalizer 3: The Final Chapter rulează din 1 septembrie în cinematografele din România fiind distribuit de Intercom Film.