Ascultă acest articol


?Aici, amator și fan parțial al figurinelor Funko – fenomenul global care ne-a invadat casele cu figurinele de plastic de 10 cm cu personaje din filme, seriale, personalități și VIP-uri și multe multe altele. Funko este, cred, și unul dintre cele mai populare astfel de creații pop culture și de pe plaiul nostru mioritic. Sunt așa de populare că le găsiți atât în librării, supermarketuri, magazine online și mai mult de atât, chiar și vesiuni piratate, sau cum le spunem noi, “chinezării”.

FUNKO POP! – pur și simplu nu au cum să nu-ți placă!

Am lucrat, lucrez cu ele și da, am și colecționat câteva și-mi plac – pur și simplu nu au cum să nu-ți placă! Bun, după ce am stabilit acest lucru important, vis-a-vis de Funko POP!, vine 10:10 Games cu ideea de a face un joc – o idee foarte mișto, un fel de fuziune între mai multe universuri de filme și seriale – și chiar și așa se numește jocul lor, Funko Fusion care a sosit și pe PS5-ul nostru din redacție, pe care l-am așteptat cu ceva Hype.

POP! Funko la Fuziune!

Așadar, băgat în PS5 Pro disk-ul codul de activare, începe instalarea, m-am asigurat că Dual-Sense-ul este încărcat și am dat Play! Am exclamat: “ce meniu cooluț – Funko într-o atmosferă arcadeish – foarte tare!” Meniuri simple dintr-o bucată, 3 slot-uri pentru salvare – să poți începe, dacă vrei, cu alt univers (vă zic imediat la ce mă refer). Foarte decent, spre exemplu că poate juca și fimea, fără să-mi strice mie socotelile, deși sunt situații când sunt certat că le stric eu pe ale ei (mda, vârsta… mea, nu a ei).

Apare un raft cu figurine Funko pe câte un rând cu câteva “universuri” – alea de care ziceam mai sus – aveam de ales între personaje din filmele The Thing, Jurassic Park, Masters of the Universe, Hot Fuzz, Scott Pilgrim vs. the World, The Thing sau din serialele The Umbrella Academy și Battlestar Galactica, urmând, ca pe parcursul gameplay-ului să deblochezi alte personaje, respectiv, alte francize (peste 20, dintre ele enumerând Back to the Future, Child’s Play, Five Nights at Freddy’s, M3GAN, The Mummy, Xena: Warrior Princess din și Funko (mascota) și chiar și KFC, iar pentru PC, în exclusivitate, Team Fortress 2). E ușor de observat că majoritatea titlurilor sunt licențiate Universal și sunt foarte interesante.

So far so good, am ales The Thing (unul dintre horror-urile mele preferate) și-ncepe un filmuleț introductiv cu engine-ul jocului, care este unul foarte bun și performant – Unreal Engine 5 – deci era de așteptat ca, din punctul acesta de vedere, al graficii, să fie ceva mișto. Introducerea este bazată pe cea a filmului The Thing ceea ce m-a dus cu gândul că e ceva impresionant, fiecare franciză să aibă povestea sa, personajele și povestea ei, plus cinematic-ule… pare ceva destul de grandios.

Am parcurs câteva niveluri din The Thing și am încercat și Jurassic Park să mă conving că ceea ce mă gândeam se confirmă și (cam) așa a fost – fiecare cu jucăriile lor, până la o anumită limită. Spre exemplu, cinematicurile, da, sunt diferite, însă primul nivel este același și este și cel de tip tutorial încare ești învățat, foarte abstract, ce ai de făcut, care-s controalele, și tot ce mai trebuie. Primul nivel este și un fel de bază pentru jucător/franciză, acolo având acces la deblocat bonusuri, personaje, niveluri noi etc. ați prins voi ideea.

De acolo, din bază, efectuarea nivelurilor și completarea misiunilor lor vor completa un fel de puzzle, care deblochează alte misiuni, bonusuri, nebunii și alte-d’astea, până ajungi să te bați cu ăla mare și rău. Nu, nu există un story per se, sunt niște niveluri care, de voie, de nevoie sunt legate prin câteva elemente minime pentru a fi ceva acolo. Practic, fiecare nivel în parte este inspirat, în mare, din universul respectiv – ceea ce nu e neapărat rău.

Deci, în fiecare univers, după deblocarea primului nivel și al bazei (este tematică în funcție de univers), nivelurile au practic cam aceeași structură și misiuni, numai că sunt “îmbrăcate” în universul în care joci în acel moment.

Tot în primul nivel, la bază, se stabilește care e villain-ul/boss-ul/ăla răul (este același indiferent de univers) și cu care te vei mai întâlni când și când acesta fiind practic “motivul” jocului.

Înainte de a trece la mecanica de joc și gameplay și detalii tehnice, vă las o sesiune de gameplay, cu primele minute de joc prin care veți înțelege mai bine ce v-am spus până acum.

Ați putut vedea, de asemenea, și meniurile, și sigur veți observa și confuziile în ceea ce privesc acel lucru elementar: ce ai de făcut. Da, la unmomendat este confuz, vei întâmpina elemente precum lipsa unei direcții, existând în joc un buton “sfătuitor”, dar extrem de abstract.

Da, arată tare bine și haios Funko Fusion, d.p.d.v. al graficii și deși pare să aibă un FPS deblocat, când nu te aștepți e posibil să ciupească puțin, să nu mai punem clipping mask-uri – te vei obișnui, probabil cu ele. Ba chiar, la un moment dat, am putut deschide un cufăr aflat în spatele unor… bare de metal (urma să apeși pe butoane să le ridici). Nu a mai fost cazul, căci am deschis cufărul și mi-am luat ce am avut de luat.

Grafica e mișto, dar devine monotonă și repetitivă per univers, la fel cum vor deveni și misiunile și tot ce ai de făcut. Un nivel-două-trei vei afla despre puzzle-uri și vei învăța mecanismele și controlul – perioadă care, da, te va ține ocupat și curios, însă după ce afli ce-și-cumul va interveni monotonia. Nu e pentru că nu ai multe chestii de făcut, din contră, ai parcă (prea) multe, dar nu ajută la feeling-ul overall. Ai bonusuri și semne de-ntrebare pe care trebuie (sau nu) să le descoperi. Parcugi nivelul să câștigi cheia, pentru a trece mai departe. Da, ai și o misiune per nivel, trebuie să salvezi pe cineva/să te bați cu vreun bad guy și cam asta e tot. Există și o “monedă” pe care o tot aduni de pe peste tot (omorând, deschizând cufere și, cum ești și sfătuit de joc – sparge tot pentru a câștiga “bănuții”).

?

Ziceam de semnuri de întrebare? Alea-s și misiuni secundare sau bonus, dar încerc să vă mai dau eu cu răspuns la întrebări legate de joc, să fim on topic, zic.

Cum? Manete? Da, da, sunt și manete – trage de aia, trage mai multe în anumită ordine, pune-o bombă la ușă, cuplează cabluri/țevi – puzzle-uri de genul. Deci “puzzle-uri?“. Daaaa. Căcălău! – scuzați-mi expresia.

Cafteală? Caftealăăăăăă. Găsești fel și fel de arme care mai de care cu moț, cu bile, cu muci, cu animale, cu rachete, cu semințe sau măsline (aici am plusat eu pentru intensitate) dar au muniție limitată, deși reîncărcabilă. Poți da cu muci-n draci, și mai știu eu ce Funkoși răi, sau îi explodezi, îi arzi și-i dovedești în fel și chip.

Se moare? Se moareeeeee, dar nu e permadeath (mersi bunului Batman pentru asta, că nu știu dacă aș fi rezistat să reiau tot parcursul de la 0) mori, îți pierzi tot ce-ai pe tine (nu, nu e Battle Royale, stai jos!), iar spiritul tău – băi SPIRITUL TĂU pleacă-n căutarea unei cutiuțe Funko de unde te respawnezi și va trebui să mergi la cadavru să-ți iei alea din buzunar înapoi.

Poți să schimbi personajul în timp ce joci? Da, poți, per nivel având câte o cutiuță (cel puțin) de unde se face respawnarea sau cu un alt personaj, și poți comuta între personaje. Bineînțeles, acasă, la bază, poți să-ți alegi tu ce personaj vrei tu, din univers – for now!

Boși? Inamici? Armate? Pfoai, fel de fel de Funko-villaini, mai nemorți, mai mari, mai mici, mai animalici, ai de toate, important e să fii pregătit să tragi pentru că se respawnează scriptat și nu ai mai niciodată “spatele acoperit”.

LA FEL DE CUTE PRECUM FIGURINELE POP!

Personaje jucabile, ie multe, nenea? Mâncate-ar tata, aici jocul se ține bine (pe lângă grafica aia fun), ai, după cum spuneam, din peste 20 de francize, personaje, și sunt LA FEL DE CUTE PRECUM FIGURINELE POP! – asemănările sunt identice cu personajele din PVC fiecare venind îmbrăcat și înarmat corespunzător precum fraciza din care provine. Foarte cool, da.

Cum se-aude, șefule? Păi, măi, ai pac-pac, FX alea, însă muzica, tati… muzica, la început o vei observa, însă devine foarte repetitivă și chiar enervantă (deși sunt unele piese simpatice care-ți vor aminti de universul respectiv – dar repetitivitatea le va omorâ). Atât…

Cum miști personajele? Cât de marfă ie Dual-Sense? Animațiile sunt simpatice și controlul e fluent, nu-ți va pune probleme la manetă, însă nu te aștepta de la Dual-Sense să-ți ofere mai mult de-o vibrație ici-colo și un control smooth. Nu, nu adaptive triggers, nu speaker intern, nu gyro, nu… orice chestie mișto mai are controlerul Dual-Shock. Sorry dudes.

Inițial am zis că fiind un joc Funko, ar trebui să se presteze și pentru puști și copii – pentru că Funko are un fanbase mare printre aceștia, pe lângă noi, ăștia cu buletine și rate la stat, dar acea confuzie despre care vă spuneam posibil să le scoată micuților păr sub nas, și la ăștia mai măriceii, pubian alb – mă scuz iar pentru verbalul vulgar.

Fani Funko… măi, eu zic să testați și voi, pentru că așa este corect cam pe peste tot, în orice domeniu (fie el film, comic book, mâncare, preferințe sexuale și înclinări, gurmandisme, sau opinii personale). Părerea-mi aparține, nu trebuie să vă luați după ea, dacă nu vreți, dar printre glumițe am încercat să fiu cât de critic posibil și cum e și normal să fie, la critică trebuie cumva să detașezi preferințele personale de critica în sine. Eu am făcut asta și dacă s-a văzut, cu atât mai bine.

Ca o concluzie (?), Funko Fusion e o inițiativă, cel puțin interesantă, a 10:10 Games, dar greutatea unui brand internațional cunoscut pop-culture, Funko împreună cu colos al cinematografiei, Universal, atârnă mult mult prea greu pentru cât poate duce acest studio. Da, nu este numai praf în ochi ci mulțumită unui motor grafic bun și o virtualizare 1:1 a iubitelor personaje Funko POP!, studioul trebuie felicitat pentru inițiativă și este îndeajuns ca, fan sau nu, să încerci măcar acest adventure presărat peste tot cu puzzle-uri și colorat, poate cine știe…

Așadar, eu vă invit să testați joculețul Funko Fusion care este disponibil din 13 septembrie 2024 pe ce platformă dorești, pe PlayStation 5, Xbox One, Xbox One XS, PC, sau din 15 noiembrie pe Nintendo Switch, PlayStation 4.

  • Gen: Arcade, Aventură, Platformer, Shooter
  • Lansare: 13.09.2024 / 15.11.2024
  • Studio: 10:10 Games Ltd
  • Distribuitor: CD MEDIA
  • Platforme:  PlayStation 5, Xbox One, Xbox One XS, PC (Steam) – septembrie, Nintendo Switch, PlayStation 4 – noiembrie
  • Clasificare: 12+
  • Sistem de testare: PlayStation 5
  • Sinopsis:

Trăiește un festival de fandom cum nu s-a mai întâmplat niciodată în Funko Fusion!

Exprimă-ți fandomul cu peste 60 de personaje unice jucabile din peste 20 de francize preferate de fani, toate recreate cu drag în formă Funko Pop! Explorează lumi incredibile inspirate din Jurassic World, Back to the Future, JAWS, The Thing, Chucky, Battlestar Galactică, Hot Fuzz, The Umbrella Academy, Masters of the Universe, Invincible și multe altele!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.