Wonder Woman – Recenzie

Durata: 2h 21min

Studio: Warner Bros.

Gal Gadot     …     Diana Prince / Wonder Woman
Robin Wright     …     General Antiope
Connie Nielsen     …     Queen Hippolyta
Chris Pine     …     Steve Trevor

Înainte de a deveni Wonder Woman, Diana a fost prinţesa din Amazon, crescută într-un paradis izolat şi antrenată pentru a fi invincibilă în luptă. În momentul în care un pilot american se prăbuşeşte pe ţărmul insulei sale şi o avertizează că urmează să izbucnească un război care va zdruncina lumea, Diana decide să renunţe la liniştea căminului său, convinsă că intervenţia ei poate opri ameninţarea. Luptând alături de omenire într-un război menit să oprească toate războaiele, Diana îşi va descoperi marile puteri şi adevăratul său destin.

Fiecare bărbat își dorește în viața lui o super-femeie,

…și ăsta este un adevăr, dar, trăim în realitate și noi, bărbații rămânem doar cu dorința și cu visul.

Wonder Woman există doar în universul DC și bine face că există, nu pentru dorințele bărbaților, ci pentru că este unul din personajele carismatice și, la fel ca Batman sau Superman, este unul din personajele iubite.

Personajul Wonder Woman apare pentru prima dată în 1941, personaj creat de William Moulton Marston și Harry G. Peter, în revista All Star Comics #8, ca mai apoi, în 1942 să apară pe coperta revistei Sensation Comics #1. Mai apoi, prin anii ’70, apare primul serial purtând același nume, cu Lynda Carter în rolul principal. Dacă ar fi să vorbim puțin despre acest serial, în 3 sezoane, am putea spune că a devenit unul din cele mai apreciate seriale de televiziune având protagonist unul din personajele universului DC, și, în același timp, un etalon pentru viitoarele actrițe ce aveau să-i dea viață Prințesei Diana din Themyscira.

Întorcându-ne la filmul de față, regizoarea acestuia, Patty Jenkins împreună cu scenaristul Allan Heinberg și Zack Snyder s-au inspirat în a crea povestea din perioada Golden Age, unde îl regăsim și pe Steve Trevor, interpretat excepțional de Chris Pine, exact ca și fiind un spion britanic, doborât de naziști, după ce fură documente secrete dintr-una din bazele acestora, tocmai pe insula Themyscira, un paradis al Amazoanelor, creat de Zeus însuși, pentru a-și proteja armata și pentru pregătirea viitoarelor luptătoare împotriva Zeului Războiului, Ares / Sir Patrick, interpretat de inegalabilul David Thewlis.

Wonder Woman este jucată de Gal Gadot, și trebuie să recunosc că a fost o alegere înțeleaptă a regizoarei. Tânăra actriță cu origini israeliene, și-a asumat acest rol iconic cu brio, și chiar aduce veridicitate jocului actoricesc. Cred că Lynda Carter ar fi fericită să vadă cum și-a dus la bun sfârșit Gadot roul oferit de producători și, în cele din urmă, asumat de actriță.

Nu vreau să par răutăcios, dar acest film face puțină dreptate Universului DC, după ce, cu mulți, foarte mulți bani, ultimele filme din același univers (vezi Batman vs Superman, etc), au cam fost, cel puțin pentru fani, eșecuri de casă, culmea, cu încasări mari.  Viziunea lui Jenkins în ceea ce privește personajul, și universul în care își duce existența eroică Prințesa Diana, este una realistă, plină de elemente palpabile, dacă vreți, și foarte bine puse în vedere.

Cadrele nu sunt lungi, amețitoare, ci bine filmate, atât cât trebuie pentru a-i putea explica unui privitor mai puțin avizat cu eroii DC, dar și pentru cei avizați. Cele mai importante momente din film sunt construite cu grijă, justificate și justificabile, până la apogeul luptei finale dintre Diana și Ares. Acest moment este unul din cele mai bune momente de acțiune, din Universul DC, pe care le-am văzut până acum.

Filmul are un trend ascendent bine gândit și calculat și nu te plictisește absolut deloc, ba mai mult, te face să aștepți următorul cadru ca să vezi, descoperi ce se întâmplă. Coloana sonoră este asigurată de Rupert Gregson-Williams, care se joacă de-a dreptul cu tema principală, muzicală, a filmului, și o face foarte bine. Imaginea este opera lui Matthew Jensen, cunoscut pentru Game of Thrones, dar și pentru alte producții. Jensen chiar își face datoria cu vârf și-ndesat și fiecare cadru filmat, chiar și cele în care se folosește CGI-ul, este o capodoperă.

Dacă vorbim de costume, meritul este al creatoarei Lindy Hemming, și trebuie să amintesc aici de costumul impecabil purtat de Gadot, cel al eroinei, care este wow!

Wonder Woman este filmul pe care fiecare fan DC al acestui personaj și l-a dorit, este filmul care mai spală din rușinea ultimelor eșecuri, și, să sperăm că următorul film din Universul DC, Justice League (mai nou se pare că iar sunt probleme cu regizorul), va fi la fel de bun. Cu aceste gânduri și rânduri vă invit să urmăriți Wonder Woman care va sosi în cinematografe în 3D, IMAX 3D și 4Dx din 2 iunie. Distribuit în România de Vertical Entertainment.

REVIEW OVERVIEW

REVIEW OVERVIEW

Scenariu
90 %
Interpretare
80 %
Imagine
90 %
Sunet
90 %

SUMMARY

Wonder Woman este filmul pe care fiecare fan DC al acestui personaj și l-a dorit, este filmul care mai spală din rușinea ultimelor eșecuri, și, să sperăm ca următorul film din Universul DC, Justice League (mai nou se pare că iar sunt probleme cu regizorul), va fi la fel de bun.