Ascultă acest articol


“Pe partea de poveste avem o acţiune care se întâmplă în paralel cu celelalte două, în timp ce War este judecat şi Death căută să îi dovedească inocenţă în fața Charred Council, este cheamată Fury, cea de-a 3-a călăreaţa a apocalipsei, să oprească cele Seven Deadly Sins care au fost eliberate pe Pământ, sau mă rog, ce a mai rămas din Pământ.”

Gen: Aventură, Acțiune, Hack’n’Slash

Lansare: 27 noiembrie

Studio: THQ Nordic/Gunfire Games

Distribuitor: Activision-Blizzard România

Platforme: PlayStation 4, Xbox One, PC

Clasificare: A.P.13

Sinopsis:

Ne întorcem pe Pământul apocaliptic în Darksiders III unde jucătorii vor intra în pielea lui Fury și aventura și lupta sa împotriva Seven Deadly Sins.

Recenzie:

Jocurile Darksiders sunt un fel de verişori de gradul 2 ai seriei God Of War, care admiră Diablo şi Dark Souls. Chiar dacă fiecare joc Darksiders are trăsăturile lui caracteristice şi sunt suficient de diferite între ele ca să fie o serie interesantă, dar la sfârşitul zilei tot rude sunt şi au aceleaşi plusuri şi minusuri. Iar după o pauză de 4 ani între jocuri, revenirea un pic cam sub radar cu o a 3-a parte în serie, este aşteptată şi… nu prea. Ţin minte când am văzut şi am auzit prima dată că o să apară Darksiders III am fost uşor hype-uit şi apoi am uitat complet şi deodată se lansează şi am rămas privind în stânga şi în dreapta întrebându-mă “ce?”.

Pe partea de poveste avem o acţiune care se întâmplă în paralel cu celelalte două, în timp ce War este judecat şi Death căută să îi dovedească inocenţă în fața Charred Council, este cheamată Fury, cea de-a 3-a călăreaţa a apocalipsei, să oprească cele Seven Deadly Sins care au fost eliberate pe Pământ, sau mă rog, ce a mai rămas din Pământ. Împreună cu un Watcher – un personaj care doar există pentru a discuta cu Fury – şi ajutorul primit de la Lord of the Hollowscare pe parcursul poveştii îi va înmâna diferite puteri eroului nostru, sau antieroului Fury, care traversează prin diferite locaţii în căutarea acestor Seven Deadly Sins care au luat diverse forme în estetică generală a jocului. La început, dintre personaje, absolut nici unul nu este prea plăcut, însă cu cât joci mai mult cu atât parcă se crează un fel de ataşament cel puțin faţă de Fury şi o să observi cum restul personajelor sunt mult mai nesuferite. Cât despre evoluţia acţiunii este una destul de haotică, dar nu din cauza faptului că nu este scrisă bine ci din cauza sistemului de joc.

Şi cu asta intrăm în partea tehnică, ca să explic şi de ce am folosit cuvântul “haotic”. DS3 pare a fi un sandbox game, dar are o traiectorie destul de lineară dintr-o parte în alta. Vei vedea totuşi locaţii la care nu vei putea ajunge imediat, iar pe parcursul jocului vei lua puteri şi vei putea debloca zonele pe rând. Există o anume verticalitate a nivelelor, destul de interesantă, iar din punct de vedere grafic, totul arată decent, nimic exagerat sau nimic care se vrea hiper-realist sau alte godrays pe hartă; este un joc destul de colorat cu o estetică care prevalează în toată seria, numai că de această dată este parcă mai apocaliptic, sau postapocaliptic… căci totul e distrus.

Pe partea controlului este destul de simplu, două butoane de atac şi mult mult dodge. Răspunde destul de rapid la comenzi şi nu întâmpini probleme când vine vorba să ataci doar că trebuie atenţie căci poţi cădea de pe margini, jocul neavând acei pereţi invizibili, iar prăpăstiile sunt periculoase.

Pe partea de sunet jocul pot să spun că excelează; toate efectele din jur sunt clare, biciul metalic se aude furios, iar muzica, care, chiar dacă nu apare tot timpul, este impresionantă. În special în momente în care te plimbi şi te uiţi în jur se aude o muzică la fix să-ți ţină companie până la următorul punct.

Acum pentru toţi cei care sunt chiar interesaţi şi au trecut peste lucrurile de bază la care te-ai aştepta de la un joc triple A, vin cu părerea mea nefiltrată şi fără reţineri. Darksiders III, jucat pe un Playstation 4 Pro, nu este tocmai o experiență plăcută de joc. Nu ştiu şi nu pot să vorbesc despre ce se va întâmpla în viitor, despre patch Day One, despre DLC-uri sau versiunile de Xbox One sau de PC. Consider că nu este o experiență plăcută de joc pentru că în 2018 te-ai aştepta la o calitatea mai bună dpdv al aspectului și al poveștii, un frame rate mai mare şi din păcate, jocul are ocazionale framedrop-uri care nu sunt chiar atât de grave din cauza lor să nu poți duce o luptă sau să mori fără să știi ce s-a întâmplat. Ai acea senzație că în permanență ceva nu este în neregulă. Am întâmpinat glitch-uri diverse şi bug-uri mici care afectează experiența și aspectul jocului, totul denotând o lipsă de atenție de care dau dovadă dezvoltatorii. Separat de aceste probleme, jocul are un sistem de Level Up prin suflete, care aduce aminte de alte jocuri. Acestea le pierzi când mori şi le poţi recupera când ajungi la locul unde ai murit. Totul OK, mai puţin faptul că tu strângi suflete, le schimbi pentru puncte la Health, Strenght sau Arcane Magic şi cu fiecare punct poţi urca, pe rând, câte un nivel din aceste 3 categorii. Totul este aranjat cum trebuie doar că nu se simte nicio diferență între Nivel 1 sau Nivel 23, cel puțin nu în luptă, inamicii dând ortul la fel de greu pe oricare nivel ar fi personajul. Probabil cei spune că motivul este căci și inamicii cresc odată cu tine în nivel, dar atunci face complet nefolositor sistemul de Upgrade şi Level Up.

Toate aceste probleme micuțe sau nu, adunate, duc la un gameplay frustrant. Mici detalii legate de lume şi zone, de inamici şi cum se respawn-ează aceștia, fac ca toată experienţa să nu-și câştige meritul de a fi atât de greu și incomod. De mai multe ori pe parcursul jocului am fost nevoit să mă opresc şi să mă joc complet altceva ca să mă pot relaxa. Este un joc care te obligă să te baţi individual, prin targeting, cu inamicii dar ei vin la grămadă și din cauza faptului că impactul loviturii asupra fiecărui inamic în parte, aproape că nu se simte, lupta cu grupul se trasformă într-un dans în care ești nevoit să dodge-uieși și să abordezi tactica “loveste şi fugi”, la fiecare în parte.

Sunt împărţit în ceea ce priveşte o recomandare obiectivă a acestui joc, pentru că am fost atât de frustrat şi deranjat de aceste mici inconveniențe despre care nu știu dacă vor fi rezolvate pe viitor. De obicei, când vine vorba de jocuri care nu sunt genul meu pot să îmi dau seama, dar când vine vorba de action adventure platformere îmi aduce aminte de jocurile cu care am crescut precum Mario 64 sau Zelda sau ce se mai juca pe vremea aia, Crash Bandicoot. Nu pot spune de bună ştiinţă că este un joc de luat pentru cineva care nu a jucat seria și nu îl pot recomanda cuiva care nu cunoaşte aceste personaje din Darksiders sau care nu a avut ocazia măcar să încerce celelalte două titluri înainte de Darksiders III, chiar dacă acesta pare mai bun. Bineînțeles, fiecare are libertatea să încerce și să decidă singur dacă-i este pe plac.

Darksiders III îl găsiți de astăzi în format digital pe PlayStation Store, Microsoft Store și Steam și retail în magazinele de specialitate.

Mulțumim Activision-Blizzard România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.