Happy Death Day 2U – Recenzie

Lansare: 15 februarie

Durata: 1h 40 min

Studio: Blumhouse Production

Jessica Rothe … Tree Gelbman
Israel Broussard … Carter Davis
Phi Vu … Ryan Phan

Jessica Rothe se întoarce în fruntea distribuției cu o nouă serie de întâmplări mortale în ZI DE NAȘTERE MORTALĂ 2, continuarea maerlui succes de box-office din 2017. De data aceasta, Tree (Jesica Rothe) descoperă că e mult mai ușor să moară iar și iar, față de pericolele pe care le are de înfruntat.

Când am auzit că apare continuare la Happy Death Day (2017) am fost uşor luat pe nepregătite, pe nepusă masă, pe sus şi prin surprindere, să fiu sincer. Nu mă aşteptam la o parte a doua având în vedere că primul este un ”slasher”, şi zic slasher aşa, la liber, destul de complet şi de sine stătător. Şi am fost şi mai surprins când am văzut primul trailer la Happy Death Day 2U dar uşor sceptic în legătură cu povestea, unde s-ar putea duce sau ce ar putea face cu ea, dar actorii au revenit, iar numitorul comun a rămas criminalul.

Surpriza cea mai mare a fost de fapt filmul în sine, care, chiar dacă reţine cast-ul, de fapt îl măreşte cu câţiva noi actori, povestea continuă într-un mod foarte natural, fără să se simtă deconectată sau făcută la plesneală pentru a încasa bani. La fel şi tonul filmul este unul diferit, vorbim de un film care atingea genul horror/slasher care s-a transformat într-o comedie cu elemente de mister. Şi nu este un lucru deloc rău, pentru că funcţionează perfect în 2019 ca film, într-o perioadă mai înceată a anului când la cinema avem filme de groază care par sub categoria B sau chiar nu avem deloc ceva bun de văzut.

Cum am zis, povestea este continuarea directă a primului film, şi o avem pe Jessica Rothe reluând rolul lui Tree, care a rupt ciclul de repetat zilele doar ca să ajungă să descopere ce a provocat incidentul iniţial şi să cadă din nou în aceeaşi zi dar cu un mic twist: de data asta este într-un univers paralel. Se vede că toată lumea s-a distrat în film şi sunt nişte personaje pe care le-au reinterpretat cu mare entuziasm, vizibil din montajele filmului, ca în toate comediile, scenele haioase în care se sinucide pentru a repeta ziua şi povestea per total ca o continuare. Carter şi Ryan apar mai mult şi cu încă două personaje noi, Samar şi Dre, primul interpretat de Suraj Sharma cunoscut din Life of PI sau serialul Homeland şi cea dea doua este Sarah Yarkin, o actriţă mai puţin cunoscută în mainstream. Christopher Landon revine ca regizor, şi dacă nu vă sună cunoscut din filmele pe care le-a mai făcut precum, Paranormal Activity: The Marked Ones – adică ăla nu prea bun, sau unul care mie mi să părut personal destul de distractiv, Scouts Guide To The Zombie Apocalypse – cu siguranţă aţi văzut filme a căror scenarii au fost făcute de el, precum Disturbia şi Blood And Chocolate.

Nu este mult prea mult de spus despre film fără a intra într-o zonă de spoilere şi nu este un film nici grozav, dar sub absolut nici o formă nu este rău, în special pentru un sequel. În perioada asta chiar este unul din puţinele filme de la cinema, comedii, care merită văzute şi pentru fani, pe viitor, este un film de (re)văzut ”back to back” cu originalul. Personal pot spune că a fost un potrivit de văzut cu ocazia Valentine’s Day.

Vă invităm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Happy Death Day 2U/”Zi de naștere mortală 2″ rulează din 15 februarie la cinema și este distribuit în România de Ro Image.