“Pe tot parcursul anime-ului ne vom întoarce când și când la originile lui Vasemir și vom vedea cum a întâlnit primul Witcher, de ce și-a dorit atât de mult să devină unul și procesul prin care a reușit să devină unul.”

Regizor: Kwang Il Han

Scenariu: Beau DeMayo

Gen: Animație, Acțiune, Aventură

Lansare: 23.08.2021

Durata: 1h 21min

Studio: Netflix

Distribuitor: Netflix

Graham McTavish … Deglan (voce)
Theo James … Vesemir (voce)
Mary McDonnell … Lady Zerbst (voce)
Lara Pulver … Tetra (voce)

Universul The Witcher se extinde cu acest anime despre trecutul vânătorilor de monștri: înaintea lui Geralt, a fost mentorul lui, Vesemir, un tânăr vânător neînfricat, care s-a dezis de o viață în sărăcie și a început să vâneze monștri pentru bani. Dar când un nou monstru ciudat începe să terorizeze un regat dezbinat politic, Vesemir se trezește în vâltoarea unei aventuri terifiante, care îl forțează să înfrunte demonii propriului trecut.

Un “leshen” atacă o trăsură care parcurge încet nămeții dintr-o pădure, o baie de sânge înroșește zăpada rapid, dar un Witcher intervine violent într-un sfârșit… Așa da început de anime care servește drept prequel pentru seria The Witcher de pe Netflix.

Nightmare of the Wolf dorește să aducă o pată de culoare în seria Netflix și să ne facă să uităm că decembrie este destul de departe, atunci când va sosi al doilea sezon. Și mai mult de atât, se pune la cale o serie limitată care ne va spune despre originea Witcher și deja s-a anunțat a avea actori și regizori interesanți. Blood Origin a început filmările în august.

Revenind la anime-ul nostru, numele regizorului Kwang Il Han figurează în fișa tehnică pentru The Death of Superman, Voltron: Legendary Defender, Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge – să enumerăm câteva și cu toate că, spre ex. M.K.L. chiar mi-a plăcut, așteptările nu erau foarte mari. Din trailer mi-a plăcut stilul animațiilor folosite, culori, muzică și acel gen manga, dar nu dus la extrem. Personajul principal, Vasemir, este diferit dacă e să-l comparăm cu Geralt, dar cu cât parcurgem filmul cu atât îl vom cunoaște mai bine și ne vom obișnui cu el.

Pe tot parcursul anime-ului ne vom întoarce când și când la originile lui Vasemir și vom vedea cum a întâlnit primul Witcher, de ce și-a dorit atât de mult să devină unul și procesul prin care a reușit să devină unul. Timpul alternează. Prezent-trecut și tot așa. În prezent însă Witcher calcă un teritoriu condus de Lady Zerbst și o va cunoaște pe Tetra Gilcrest – o femeie puternică cu influență pentru Zerbst. Witcherii nu sunt văzuți bine, deși au nevoie de aceștia – în situația de față de Vasemir – pentru a elimina un pericol local străvechi.

O scenă devenită simbolică – cea cu Witcher în băița de albie – ne va ridica un zâmbet și aici, apoi vom trece la treburi serioase. Un ajutor solicitat de un elf (Filavandrei) este refuzat de Witcher care preia din personalitatea lui Geralt și ne face să credem că face parte din ADN-ul unui Witcher, însă mereu este lăsat loc de intervenție… pentru un bănuț și slavă Domnului treaba merge bine căci

There’ll always be another monster

Pe lângă Vasemir (voce Theo James) vom întâlni și alte personaje, inclusiv Witcheri și prieteni ai acestuia. Deglan e pe departe preferatul meu – un Witcher mare și solid, înțelept și cu o voce super dublată de Graham McTavish, iar Tetra (voce Lara Pulver) rămâne ce-a mai incitantă apariție feminină din Nightmare of the Wolf. Luka e un amic de nădejdie a lui Vasemir, la fel și Illyana – un personaj important aici.

Fiind vorba de lumea The Witcher vom avea destule lupte sângeroase – mai ales spre sfârșit – și vom asista la încleștări care te țin cu sufletul la gură împotriva Wraiths, lesheni și magi și nu în ultimul rând cu Kitsu – veți afla singuri cine e. Tot simbolic și importante sunt și acele medalioane care ne plac mult și care fanii le au și ei la piept. Nu degeaba filmul se numește “Nightmare of the Wolf” căci veți afla despre demonii cu care Vasemir se luptă și pe care trebuie să-i confrunte sau cel puțin… să se familiarizeze cu ei.

Animațiile am spus că sunt OK, culorile și atmosfera dau tonul seriei, dar muzica și efectele sonore sunt cele care aduc acele momente de tensiune și suspans – sarea și piperul. Montajul trecutului și al prezentului nu este atât de complicat precum în serialul The Witcher, iar ultimele minute din ultimul episod poate că or să vă dea o piele de găină sau cel puțin un zâmbet în colțul gurii.

The Witcher: Nightmare of the Wolf este un anime pentru publicul matur și ne întoarce în timp pentru a ne spune povestea mentorul lui Geralt, Vesemir, cum devine acesta Witcher și ne oferă mai multe detalii despre ce reprezintă un Witcher.

Rămâne, așadar, să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Animația The Witcher: Nightmare of the Wolf va putea fi urmărită pe Netflix din 23 august 2021.