Descurcăreţul Nathan Drake (Tom Holland) este recrutat de experimentatul vânător de comori Victor “Sully” Sullivan (Mark Wahlberg) pentru a recupera o avere adunată de Ferdinand Magellan şi pierdută cu 500 de ani în urmă de Casa Moncada. Ceea ce începe ca o tâlhărie pentru cei doi devine o cursă în jurul globului pentru a ajunge la comoară înaintea crudului Santiago Moncada (Antonio Banderas), care crede că el şi familia lui sunt moştenitorii de drept ai acesteia. Dacă Nate şi Sully reuşesc să descifreze indiciile şi să rezolve unul din cele mai vechi mistere ale lumii, vor găsi o comoară de 5 miliarde de dolari şi poate pe fratele lui Nate, dispărut de mult timp… dar numai dacă pot învăţa să lucreze împreună.

Columbia Pictures prezintă o producţie a Arad Productions / Atlas Entertainment / PlayStation Productions, Uncharted. În rolurile principale joacă Tom Holland, Mark Wahlberg, Sophia Ali, Tati Gabrielle, şi Antonio Banderas. Regia Ruben Fleischer. Produs de Charles Roven, Avi Arad, Alex Gartner, şi Ari Arad. Scenariul de Rafe Lee Judkins şi Art Marcum & Matt Holloway. Povestea pentru ecranizare de Rafe Lee Judkins şi Jon Hanley Rosenberg & Mark D. Walker. Pe baza jocului video pentru PlayStation realizat de Naughty Dog. Producători executivi sunt Ruben Fleischer, Robert J. Dohrmann, David Bernad, Tom Holland, Asad Qizilbash, Carter Swan, Neil Druckmann, Evan Wells, Art Marcum, şi Matt Holloway. Director de Imagine este Chung-hoon Chung. Designerul Producţiei este Shepherd Frankel. Editat de Chris Lebenzon, ACE şi Richard Pearson, ACE. Costumieră este Marlene Stewart. Muzica de Ramin Djawadi. Supervizarea muzicii de Gabe Hilfer.

DESPRE FILM

Pentru milioane de jucători la PlayStation, Nathan Drake şi Victor “Sully” Sullivan sunt personaje favorite ale căror poveşti au fost trăite de aceştia prin intermediul consolelor în seria de jocuri video “Uncharted”. În Uncharted, cinefilii vor vedea pentru prima dată cum cei doi îşi unesc forţele şi cum tânărul Nathan Drake devine renumitul vânător de comori.

Regizorul Ruben Fleischer (Venom, Zombieland) spune că nu este niciun secret de ce la jocurile “Uncharted” s-au conectat milioane de jucători şi s-au vândut mai mult de 44 de milioane de copii din cele şase jocuri: acestea se derulează ca un film, spune el, şi nu orice film – ci genul de film care nu se mai face. “Într-adevăr, Uncharted captează toată magia a ceea ce-mi place la un film,” spune Fleischer. “De când eram copil visam la un film de aventuri cu vânători de comori, în jurul lumii. Acest fel de film m-a făcut să fiu pasionat de istorie şi antichitate – chiar am mers la colegiu gândindu-mă că mă voi face arheolog. Imediat ce am citit scenariul, mi-am dat seama că acesta captează acea calitate magică a aventurii atemporale. Nu pot să cred că am fost atât de norocos încât să mi se ceară să fiu parte la ceva aşa de special.”

“Jocurile sunt atât de cinematografice,” spune producătorul Charles Roven, observând că acestea sunt foarte potrivite pentru un film de aventură. “Locurile în care merg aceşti tipi în aventurile lor din jocuri sunt destul de grozave din punct de vedere vizual, cu personaje captivante care fac lucruri destul de incredibile împreună. Este o bază fantastică pentru a construi un film.”

Producătorul Avi Arad este de acord: “Un film are nevoie de intrigă, emoţie, acţiune, mister, iar ‘Uncharted’ le are pe toate,” spune Arad. “‘Uncharted este un joc de aventuri cu multă acţiune bazat pe fapte istorice, personaje interesante, vânători de comori şi toate elementele care-l fac interesant pentru cinefili. Are elemente de navigaţie în mări întinse, navigaţie în înaltul cerului, şi personaje care au un motiv pentru care sunt la vânătoare. Aceasta îl face mai complex şi ne face să-i înţelegem pe cei care joacă jocul.”

Uncharted este o revenire la filmele clasice de aventuri, cu o notă foarte contemporană, modernă,” spune producătorul Alex Gartner. “Iar personajele sunt de genul cu care vrei să mergi într-o aventură. Vrei să vezi cum îşi rezolvă problemele şi cum se creează legătura dintre ele. Am profitat în mod intenţionat de decalajul din naraţiunea jocurilor pentru a explora o perioadă a relaţiei dintre Nate şi Sully pe care jocurile nu o acoperă, oferind o experienţă nouă.”

Tom Holland a fost fan al jocurilor chiar de când i-a picat în mână “Uncharted 4” în 2016. “Am filmat Spider-Man™: Homecoming, şi unul din beneficiile lucrului cu Sony este că au echipat toate rulotele noastre cu cele mai noi PlayStation. Unul din jocurile pe care ni le-au dat a fost ‘Uncharted 4,’ aşa că între scene, l-am jucat împreună cu prietenul meu cel mai bun Harrison. Am jucat jocul invers – după ce ne-am îndrăgostit de al patrulea, am cumpărat celelalte jocuri şi am recuperat.”

Fleischer spune că Tom Holland a fost persoana perfectă pentru a conduce adaptarea ca Nathan Drake. “Are o creativitate fără limite, este atât de colaborant cât îţi poţi dori şi este un fan avid al jocurilor,” spune regizorul. “A avut un angajament real faţă de personaj şi de franciză, care l-a depăşit chiar şi pe al meu, pentru că este un fan atât de înflăcărat.”

Alăturarea lui Holland cu Wahlberg a scos la iveală tot ceea ce Wahlberg are mai bun ca actor, continuă Fleischer. “Poate face o muncă dramatică incredibilă, este unul din cei mai amuzanţi actori din lume – pentru care nu cred că primeşte meritul care i se cuvine – şi, evident, este într-o formă fizică foarte bună. Are o inimă mare, pe care o poate ascunde sub straturi de şiretenie, neîncredere şi mister intrigant. Sully este caracterizat de toate aspectele diferite ale lui Mark simultan – portretizarea personajului de către el este perfectă.”

În ceea ce priveşte motivul pentru care jocurile sunt atât de populare, producătorul executiv Asad Qizilbash, Directorul PlayStation Productions, spune că inspiraţia pentru franciza “Uncharted” vine din filmele clasice de acţiune şi aventură, infuzate cu o interpretare modernă. “‘Uncharted’ este construit pe patru piloni majori,” explică el. “Numărul unu îl constituie locaţiile exotice, frumoase: acestea sunt aventurile în jurul globului. Numărul doi sunt poveştile bazate pe personaje: multă dramă şi o inteligenţă grozavă. Al treilea sunt secvenţele cinematografice mari de acţiune, care ies întotdeauna în evidenţă. Şi patru, momentele nostalgice emblematice pentru vânătoarea de comori, caracterizate de hărţi, puzzle-uri şi torţe.”

“Existenţa jocurilor ca material sursă pe care se bazează filmul este un lucru grozav, deoarece tonul este atât de bine stabilit,” spune Fleischer. “Umorul, relaţia – a existat un model de urmat. Dar când faci un film şi nu un joc video, trebuie să-l faci al tău. A fost într-adevăr important ca povestea noastră se se deosebească de jocuri, să prezinte un aspect diferit al acestora. Pentru orice fan al jocurilor care are experienţă în jucarea acestora – cufundat visceral în ele – am vrut să dau un film care să preceadă jocurile.”

Mai exact: personajele Nathan Drake şi Victor “Sully” Sullivan – la începutul jocurilor – sunt parteneri în aventurile lor de vânătoare a comorilor. Jocurile preiau relaţia lor dintr-un anumit punct, deoarece în mod clar cei doi au supravieţuit împreună multor aventuri. În Uncharted, producătorii prezintă personajele către publicul de film arătând cum au ajuns astfel, selectându-l pe Tom Holland ca Nathan Drake tânăr, înainte să devină legendarul vânător de comori, iar pe Mark Wahlberg ca Sully, încă în floarea vârstei.

Roven spune că personajele filmului sunt personaje pe care fanii jocurilor le vor recunoaşte – dar înainte de a se fi modelat unul pe celălalt. “Nate este ceva mai inocent decât este în joc, pentru că n-a mai avut aventuri ca aceasta înainte,” spune el. “Iar Sully este un tip care chiar vrea să se asigure că obţine ce vrea – nu eşti chiar sigur că-i pasă sau nu de orice altceva.”

“Aceasta este o poveste care n-a fost spusă niciodată,” spune Gartner. “Pentru un public care n-a jucat jocurile niciodată, este o poveste a originii acestei relaţii cheie. Pentru fanii jocurilor, care deja sunt familiarizaţi cu personajele şi cu poveştile spuse în jocuri, apare ceva nou, ceva de învăţat, ceva de explorat, ceva ce n-au avut şansa să exploreze înainte. Pentru fiecare, este o aventură nouă.”

Ideea selectării lui Holland a apărut la un prânz al lui Holland cu Tom Rothman, preşedintele Sony Pictures Motion Picture Group. Cei doi au discutat cum pot dezvolta relaţia de succes a lui Holland cu Sony Pictures dincolo de filmele cu Omul-Păianjen, dând idei pentru posibile filme viitoare. “Luam prânzul cu Tom, şi a apărut ideea unei poveşti originale a lui Nathan Drake,” spune Holland. “Tom spune, ‘Ştii ce? Am o idee grozavă. De ce nu-l joci pe Nathan Drake?’ şi imediat, amândoi am spus ceva de genul, ‘E perfect. Să facem acel film.’”

A fost o idee pe care şi Wahlberg a adoptat-o, încântat de ideea de a lucra cu Holland. “Filmul ridică ştacheta cu chimia dintre personaje,” spune Wahlberg. “A fost foarte distractiv să lucrez cu Tom – am reuşit imediat. Este un jucător – fără jocuri de cuvinte: îi place să încerce lucruri noi şi să se joace. Şi am acceptat să fiu bărbatul mai matur. În film, pentru că Nate este ceva mai tânăr şi Sully încă are ceva libertate de mişcare, îndepărtăm straturile pe măsură ce aceşti tipi încep să devină ei înşişi.”

Pentru Holland, şansa de a lucra alături de Wahlberg a fost o oportunitate fantastică pe care a acceptat-o – şi cei doi au dezvoltat o relaţie incredibilă. “Ceea ce s-a întâmplat pe ecran s-a întâmplat şi în spatele acestuia,” spune Holland. “Sunt într-o măsură foarte mare un copil care ajunge la Hollywood, iar Mark este veteran – el face asta de mai mult timp decât am fost eu în viaţă. Mark mi-a arătat sforile şi m-a făcut să dau ce e mai bun, să arăt ce pot face. Pe măsură ce am adus la viaţă aceste personaje, a fost drăguţ să văd sinergia dintre mine şi Mark şi dintre Nate şi Sully.”

DESPRE PRODUCŢIE

“Filmele nu se mai fac aşa,” spune Tom Holland, remarcând că filmul a fost filmat la locaţie şi pe scene construite (mai degrabă decât cele generate de computer) ori de câte ori a fost posibil. “Atunci când faci aceste filme mari, mari de acţiune, joci doar pe un ecran albastru. Pentru acest film, Ruben a spus ferm că are nevoie de un sentiment tangibil că ne aflăm în locuri reale, aşa că a făcut presiuni pentru decoruri reale. Şi cripta şi biserica au fost construite. Ambarcaţiunile sunt reale – am avut interior, exterior, şi un exterior din afară pe un cardan pentru a simula că bărcile zboară. Am împins limitele a ceea ce am putut face cu decorurile efective.”

“Aceste locaţii fac această mitologie la fel de reală ca şi călătoriile lui Magellan,” spune Arad. “Oraşele pe care le vizităm sunt frumoase şi conferă poveştii credibilitate şi simţul istoriei.”

“Au existat atât de multe momente în timpul procesului de realizare a acestui film, încât m-am simţit ca un copil într-un magazin de dulciuri,” spune Fleischer. “Construirea acestor decoruri te transformă. Cripta de sub catedrală, catacombele, camera comorii (care a fost o anticameră romană), şi apoi, bineînţeles, ambarcaţiunile piraţilor … fac totul mult mai visceral şi real, atât pentru actori, cât şi pentru public. Adaugă un strat de textură şi realitate pe care-l poţi simţi când vezi filmul. Şi în producţia de filme modernă aceste metode nu se mai aplică prea mult. O mare parte din merit îi revine designerului de producţie Shepherd Frankel, care a fost responsabil pentru construirea tuturor acestor decoruri incredibile care umplu cadrele filmului. Viziunea şi angajamentul său de a-l face credibil şi real – este un omagiu pentru el.”

Producţia a fost de asemenea filmată în locaţii reale. “Am filmat în Santa Maria Del Pi, o catedrală gotică din secolul cincisprezece din Barcelona – care este exact locul în care are loc scena din film,” spune Fleischer. “Am stabilit sediul Moncada într-un loc incredibil din Barcelona numit el Born – este o piaţă victoriană care urma să fie transformată într-o bibliotecă, dar când au început să excaveze fundaţia, au descoperit Barcelona antică dedesubt. Acum este un sit arheologic – antichitate sub această structură veche de 150 de ani. Mi s-a părut foarte potrivit să-l transformăm în sediul Fundaţiei Moncada.”

Designerul de producţie Shepherd Frankel spune că El Born Centre Cultural i Memòria “reflectă scopul şi amploarea” efortului lui Santiago de a-şi lăsa amprenta în istoria familiei sale. “Santiago simte că este rândul lui,” spune el. “Miza este mare. În această locaţie incredibilă vedem moştenirea lui şi înţelegem cum se aşteaptă ca fiecare fiu să-şi îndeplinească destinul.”

“O temă recurentă în Uncharted este intersectarea dintre antichitate şi modernitate,” spune producătorul Alex Gartner. În afară de exemplul de la el Born, anticul şi contemporanul se vor amesteca în ceea ce numeşte Gartner “secvenţa deasupra/dedesubt”: Nate şi Chloe încearcă să evadeze din catacombele de sub Barcelona cu ajutorul lui Sully, care este deasupra lor la nivelul străzii – într-o pizzerie Papa John’s aflată într-o clădire medievală. “Chloe şi Nate sunt în mare pericol şi pot fi eliberaţi numai dacă Sully îndeplineşte anumite lucruri deasupra,” explică Gartner. “Ei pot reuşi doar colaborând.”

O altă locaţie în care istoria şi prezentul se împletesc este casa de licitaţii Augustine, unde Nate şi Sully încearcă să obţină o cruce antică. “Aceasta stabileşte tema filmului, care este întâlnirea dintre Lumea Veche şi Lumea Nouă, antichităţile faţă de fundalul unui New York contemporan. A fost important pentru noi să marcăm acest lucru,” spune Frankel.

Frankel a ştiut, în momentul în care a păşit în imensul atrium al Deutsche Telekom Hauptstadtrepräsentanz (Biroul Reprezentanţei) din inima Berlinului, că şi-a găsit locaţia. “Când am păşit înăuntru m-am gândit, ‘Acest atrium spune povestea noastră.’ E o clădire veche din cărămidă, construită în anii 1800, care a fost modernizată cu o faţadă din sticlă şi oţel,” spune el. “A fost un spaţiu tridimensional incredibil pentru filmările complicate de care aveam nevoie: oameni care observă sau participă la licitaţie, urmărirea mai multor jucători şi a echipelor lor suport şi jocul de-a pisica şi şoarecele care urmează.”

Ciocnirea continuă atunci când vânătorii de comori identifică navele lui Magellan – despre care ei cred că încă ascund aurul dispărut – declanşând o luptă uimitoare în aer între două ambarcaţiuni vechi de secole.

Pentru Frankel, integritatea structurală a filmului depinde de proiectarea navelor care şi-au pierdut-o pe a lor. “Aceste ambarcaţiuni vechi au stat pe uscat într-o peşteră umedă timp de 500 de ani,” remarcă el. “Mai întâi, par că şi-au pierdut din integritate – dar la o privire mai atentă, realizezi că sunt ca piñatas scurs. Cu cât lupta durează mai mult, cu atât se va pierde mai mult din comoară. Este un ceas care ticăie grozav.”

DESPRE SECVENŢELE DE LUPTĂ ŞI ACŢIUNE

Ca veteran al filmelor cu Omul-Păianjen, Holland este experimentat în filmarea scenelor de acţiune, dar chiar de la început i-a fost clar că Uncharted va necesita abordarea sa proprie. “Trebuia să fii mai ancorat în realitate,” spune el. “Când faci un film despre Omul-Păianjen, limita este cerul – în esenţă, Omul-Păianjen poate să facă orice. La sfârşitul zilei, Nathan Drake este o persoană normală. A fost emoţionant să am oportunitatea să aduc la viaţă un astfel de personaj – să explorez secvenţele de acţiune şi să determine ce poate să facă şi ce nu poate.”

Pentru a ancora filmul în realitate, Fleischer a profitat de avantajul fizicului atletic al lui Holland pentru a plasa actorul în mijlocul acţiunii cât mai mult posibil. “Jocurile video au stabilit ştacheta atât de sus în ceea ce priveşte acţiunea că am simţit că trebuie să avem performanţe la acelaşi nivel,” spune Fleischer. “Îmi place să văd feţele actorilor în mijlocul acţiunii, astfel încât să se poată vedea că sunt ei înşişi şi că sunt într-adevăr în acel loc făcând asta. Am făcut eforturi să atingem acel nivel, şi meritul îi revine lui Tom Holland, care s-a antrenat în acest sens.”

“Vrei să-i conferi acţiunii caracter şi personalitate,” continuă Fleischer. “Este atât de grozav să poţi găsi umor în acţiune, sau chiar să ridici personalul prin acţiune.”

“În Uncharted, de fiecare dată când Nathan Drake face ceva pentru a ieşi dintr-o problemă sau pentru a se ajuta singur, lucrurile merg şi mai rău pentru el,” spune Gartner.

Un exemplu bun este secvenţa în care Drake cade dintr-un avion, încercând să se salveze sărind pe cutii de marfă – o secvenţă pe care fanii jocului o vor recunoaşte din “Uncharted 3.” “Evident, nu l-am agăţat pe Tom de coada unui avion,” spune Fleischer. “Dar a luat căzături puternice, s-a rostogolit, s-a trântit, s-a agăţat de capătul din spate al unui braţ robotic ce arunca acele cutii. Este un omagiu adus condiţiei sale fizice şi angajamentului cu care dă întotdeauna 150% în fiecare secvenţă.”

“A trebuit să filmăm asta timp de patru sau cinci săptămâni, aproape în fiecare zi,” spune Holland. “Uneori, eram cam la o sută de picioare în aer, agăţat de o cutie care se învârtea şi trebuia să stau agăţat până când mă arunca. Firele mă prindeau – şi a fost înspăimântător, dar asta a făcut ca scena să fie mult mai autentică. Chiar am forţat limitele a ceea ce am văzut înainte în cinema şi am acordat respect secvenţelor incredibile de acţiune din jocuri.”

Holland spune că pentru a reuşi, s-a antrenat pentru Uncharted la fel de dur sau mai dur decât pentru filmele Omul-Păianjen. “Mai întâi m-am antrenat pentru agilitate. Apoi am stat lângă Mark şi am realizat cât de mare este,” spune el. “Am realizat că trebuie să pun ceva fibră, pentru că altfel, aş fi arătat ca nepotul său. M-am antrenat – am mâncat cât de mult am putut. Aşa că atunci când Mark a spus, ‘Uau, chiar ai pus ceva masă pe tine, e bine,’ m-am simţit atât de flatat.”

“E o transformare reală de la Peter Parker la Nathan Drake,” spune Fleischer. “Fizic, Tom era atât de mare şi în formă. A dat totul în fiecare zi.”

Realizatorii filmului au adoptat de asemenea o abordare pe baza personajului în ceea ce priveşte stilul de luptă al lui Nathan Drake, susţine Holland. “Este incredibil de capabil, dar nu este antrenat,” spune Holland. “Am venit cu un stil prin care poţi să crezi ce face, doar pentru că este talentat.”

“Când Nate este chemat să plece în această aventură, este emoţionat – a visat la asta toată viaţa – dar este neexperimentat,” spune Fleischer. “Nu a ieşit niciodată din ţară. Nu a sărit niciodată de pe un balcon de la etajul patru pe un candelabru. Nu a făcut niciodată o cursă cu o barcă cu motor prin Pacificul de Sud.”

Pe de altă parte, Braddock este antrenat, şi Tati Gabrielle la fel – aşa cum vor adeveri şi Holland şi Wahlberg.

“Când am întâlnit-o prima dată pe Tati, am gândit, ‘Cum o va juca pe această răufăcătoare înfricoşătoare?’” admite Holland. “Şi apoi am avut prima noastră zi în platou şi ea a prins viaţă, iar eu mi-am luat-o. E o scenă de luptă între noi doi, ea m-a lovit în piept şi chiar m-a durut. Am întrebat-o, ‘Eşti instruită în arte marţiale?’ Şi da, are centura neagră la karate.”

“Şi-a transformat corpul,” spune Fleischer. “Era atât de conectată – încât karambitul devenise aproape o prelungire a mâinii ei.”

“Ca răufăcătoare, e la fel de bună cum o văzusem de mult timp,” spune Wahlberg, care are o scenă de luptă cu Gabrielle şi cu karambitul ei. “Aş fi preferat să o văd făcând asta, nu să-mi tăbăcească fundul. Este fantastică.”

Ali se va confrunta de asemenea cu Gabrielle. “Braddock are instruire militară, este aproape un robot în luptă,” spune Ali. “Pe de altă parte, Chloe trebuie să găsească moduri şirete pentru a ieşi din lupta cu ea. Ştie că nu se poate compara cu Braddock, care o va omorî dacă ajunge destul de aproape. Aşa că Chloe trebuie să fie foarte vicleană – este ca şi cum ar rezolva un puzzle în orice moment.”

Pentru secvenţele de acţiune cu Sully – care, ca şi Wahlberg, are în jur de 50 de ani în film – realizatorii au proiectat secvenţe de acţiune adaptate pentru personaj. “M-am antrenat să fiu în formă, dar am fost suficient de norocos să-l joc pe bătrânul om de stat care nu trebuie să fie atât de în formă sau capabil fizic cum este Nathan,” spune Wahlberg. “Este suficient de deştept să-şi folosească viclenia şi să-l lase pe Nathan să facă cea mai mare parte din sarcinile grele – mai ales să fie bătut.”

Aceasta este o falsă modestie a lui Wahlberg, după Fleischer. “Nu cunosc nicio altă persoană de 50 de ani care să arate ca Mark Wahlberg,” spune Fleischer. “Este atât de experimentat – cascadorii repetau cu el şi el învăţa imediat, de la prima preluare. Este într-o formă fizică foarte bună şi este atât de talentat.”

Ali a intrat şi ea în acţiune – prima dată când a fost chemată ca actriţă pentru acest gen de muncă. “Am condus o barcă, am alunecat peste o maşină de două ori în două moduri diferite, am escaladat zidul unei fântâni …” îşi aminteşte ea. “Ca să fiu sinceră, a fost intimidant, pentru că nu aveam o idee foarte clară despre cum era Chloe până când n-am jucat jocurile. Uneori doar am închis ochii şi am sperat că voi cădea în picioare – ceea ce s-a întâmplat.”

În sfârşit – şi poate că asta n-a fost cea mai periculoasă cascadorie din film – Holland chiar şi-a luat în serios responsabilitatea de a portretiza în mod convingător un barman la începutul filmului. “Destul de amuzant, am mers la şcoala de barmani pentru a mă pregăti pentru rol,” îşi aminteşte actorul. “Barmanii de la Chiltern Firehouse din Londra mă lăsau să merg în spatele barului şi să amestec băuturi pentru oamenii de acolo. Am devenit destul de îndemânatic în spatele barului.”

DESPRE DISTRIBUŢIE

Tom Holland (Nathan Drake) a devenit rapid unul din cei mai interesanţi şi mai versatili tineri actori de la Hollywood. A câştigat recunoaştere mondială pentru portretizarea lui Peter Parker / Omul-Păianjen în şase versiuni recente ale Universului Cinematografic Marvel: Captain America: Civil War (2016); Omul-Păianjen ™: Întoarcerea acasă (2017); Avengers: Infinity War (2018); Avengers: Endgame (2019); care a depăşit cu mult numărul de bilete vândute şi actualmente este al doilea film cu cele mai mari încasări din toate timpurile, atât la nivel naţional cât şii mondial; Omul-Păianjen ™: Departe de casă, care a încasat peste 1,13 miliarde de dolari la nivel mondial şi a devenit cel mai mare film Omul-Păianjen până la lansarea din Decembrie a filmului Omul-Păianjen: Niciun drum spre casă. Acest film a depăşit toate recordurile anterioare, cu peste 723 milioane de dolari intern, fiind al 4-lea film din toate timpurile la nivel intern şi peste 1.69 miliarde de dolari la nivel mondial, clasându-se al 6-lea la nivel global din toate timpurile. Filmul este încă în lansare şi creşte în diagramele din toate timpurile.

MARK WAHLBERG a fost nominalizat atât la Premiul Oscar cât şi la Globul de Aur pentru munca sa remarcabilă în filmul The Fighter şi în drama apreciată a lui Martin Scorsese The Departed. Wahlberg a jucat diverse personaje pentru realizatori de film vizionari cum ar fi David O. Russell, Tim Burton, şi Paul Thomas Anderson. Rolul său remarcabil din Boogie Nights l-a consacrat pe Wahlberg ca unul din cei mai căuitaţi actori de la Hollywood.

Cariera remarcabilă a lui Wahlberg în film a început cu Renaissance Man, regizat de Penny Marshall, şi The Basketball Diaries, cu Leonardo DiCaprio, urmate de un rol împreună cu Reese Witherspoon în thrillerul Fear. Mai târziu îl găsim în Three Kings şi The Perfect Storm, cu George Clooney, şi The Italian Job cu Charlize Theron. Apoi, Wahlberg a jucat în filmul biografic de fotbal Invincible şi în Shooter, pe baza nuvelei de mare succes a lui Stephen Hunter, Point of Impact. Wahlberg a colaborat cu regizorul filmului The Yards, James Gray şi cu Joaquin Phoenix pentru We Own the Night, pe care l-a şi produs. În 2013, a colaborat cu regizorul Peter Berg la drama militară Lone Survivor şi 2 Guns cu Denzel Washington. În anul următor, a jucat în Ted 2 cu Seth MacFarlane şi în Daddy’s Home cu Will Ferrell. Printre alte filme ale lui Wahlberg se numără The Gambler, The Lovely Bones, The Other Guys, Pain & Gain, Contraband, Ted, Transformers: Age of Extinction, Deepwater Horizon, Patriots Day, Transformers: The Last Knight, Daddy’s Home 2, All the Money in the World, Mile 22, Instant Family, Spenser Confidential, filmul animat Scoob, Joe Bell, şi Infinite. Viitorul film este Father Stu, povestea adevărată a vieţii unui boxer devenit preot.

Tati Gabrielle (Braddock) joacă actualmente în serialul de succes al Netflix “You.”

Actualmente, filmează în drama de jaf a Netflix Jigsaw împreună cu Giancarlo Esposito şi Rufus Sewell. Este cel mai bine cunoscută pentru rolul principal Prudence din “Chilling Adventures of Sabrina” de la Netflix.

Gabrielle este de origine coreeană şi afro-americană şi provine din zona Golfului. Agentă a schimbării şi susţinătoare conştiincioasă a iniţiativelor DEI, a conştientizării sănătăţii mintale şi sustenabilităţii, este de asemenea pescetariană. Gabrielle locuieşte actualmente în Los Angeles.

De la introducerea în cinematografia americană, ANTONIO BANDERAS (Santiago Moncada) a devenit unul din actorii internaţionali principali ai generaţiei sale.  A primit laude din partea criticilor pentru performanţele sale în film, televiziune şi teatru, precum şi pentru activitatea sa din culise ca regizor. În 2005, a fost onorat cu o stea pe Hollywood Walk of Fame.

În 2020, Banderas a primit nominalizări la Premiul Oscar şi la Globul de Aur pentru cel mai bun actor pentru portretizarea convingătoare a lui Salvador Mallo din drama autobiografică a lui Pedro Almodovar  Pain & Glory.  De asemenea, a câştigat premiul pentru Cel mai Bun Actor la Festivalul de Film de la Cannes din 2019, premiile pentru Cel mai Bun Actor la The New York Film Critics Circle Awards, şi premiul Goya al Academiei Spaniole pentru Cel mai Bun Actor pentru performanţele sale incredibile.

Născut în Malaga, Spania, Banderas a urmat cursurile Şcolii de Arte Dramatice din oraşul natal şi la absolvire şi-a început cariera de actor lucrând la o societate de filme mică stabilită acolo. Mai târziu, s-a mutat la Madrid şi a devenit membru al prestigiosului Teatru Naţional al Spaniei.

DESPRE PRODUCĂTORI

RUBEN FLEISCHER (Director / Producător Executiv) a regizat cel mai recent Zombieland: Double Tap, care i-a avut în distribuţie pe Woody Harrelson, Jesse Eisenberg, Emma Stone, Abigail Breslin, Zoey Deutch, Rosario Dawson, şi Luke Wilson, o continuare zece ani mai târziu a primului film artistic de mare succes, Zombieland.

Producător nominalizat la Premiul Oscar, câştigător al Globului de Aur şi lider în industria divertismentului timp de mai mult de patru decenii, Charles Roven (Producător) este fondatorul Atlas Entertainment. În timpul carierei sale ilustre, Roven şi-a clădit o reputaţie pentru colaborarea creatoare şi a câştigat laude pentru activitatea sa în film, televiziune şi muzică. În calitate de producător, fondator şi membru în consiliul de administrare al unui număr de companii majore din industria divertismentului, Roven a ajutat la obţinerea unor venituri de miliarde de dolari. Doar casele de bilete globale, filmele sale au avut încasări brute de peste 9,5 miliarde de dolari până acum, aducându-l între primii zece producători din toate timpurile.

AVI ARAD (Producător) a fost Preşedinte şi Director Executiv al Marvel Studios, divizia de film şi televiziune a Marvel Entertainment, şi Director Executiv Creativ al Marvel Entertainment. În Iunie 2006, Arad a plecat pentru a-şi înfiinţa propria companie de producţie – Arad Productions, Inc. Arad a fost o forță motrice care a adus pe ecran multe dintre cele mai faimoase personaje de benzi desenate ale Marvel, cu un palmares spectaculos, inclusiv o serie de deschideri de box office nr. 1.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.