Gen: Action-RPG, Free-to-Play

Lansare: 20 aprilie 2022

Studio: Flying Wild Hog

Distribuitor: Jagex

Platforme: PC (Epic Games)

Clasificare: 18+

Dezvoltat de studioul Flying Wild Hog din Cracovia, Space Punks este un ”free-to-play top-down full action role-playing game”, pe scurt ARPG, desfășurat într-un univers SF ireverențios, unde jucătorii trebuie să-și croiască drumul către faimă și bogăție folosindu-și armele pentru a rezolva diferite situații periculoase.  Noul update care marchează startul Open Beta, denumit de “The Cracked One” le oferă jucătorilor noi și veteranilor deopotrivă șansa de a se bucura de un gameplay îmbunătățit. Acesta include pe lângă alte noutăți opțiunea “Get-A-Job”, mecanism destinat celor care vor să sară direct în mijlocul acțiunii, dar și un sistem de crafting optimizat, care permite crearea de unelte și mai devastatoare decât cele întâlnite până acum.

Ce este Space Punks?

Este una din întrebările pe care mi le-am adresat şi eu când am primit cod de joc, înainte de lansare. La prima vedere este un Action-RPG, cu loot, dar isometric. Este online, este cooperativ şi este pe Epic Games. Astea erau lucruri la prima vedere. După mai multe ore de joc şi aşa am găsit elementul care cumva îl evidenţiază, sau mai bine spus îl aseamănă cu ceva, cu Guardians of The Galaxy. Deşi Guardians nu este ceva unic în lume este destul de mainstream să recunoaştem câteva elemente şi în Space Punks, elemente precum umorul, personaje “quirky”, spaţiul cosmic. E un mix între Guardians of The Galaxy şi Borderlands cumva şi trage în ambele direcţii în aceeaşi măsură. Nici mai mult, nici mai puţin.

Experienţa Space Punks

Deşi la început am fost un pic confuz, jocurile astea care nu sunt ca Diablo deşi arăta că Diablo de multe ori au tendinţa să fie, cel puţin pentru mine, pe dos. Recunosc că l-am deschis de vreo două ori şi nu înţelegeam ce vrea de la viaţa mea. Până când am decis să stau jos şi să înţelegi tot procesul, tutorialul şi controlul care odată ce nu eşti cu capul adânc în altă parte devine foarte, repet, foarte intuitiv. Uşor, simplu şi sub nici o formă complicat. ȚDeşi nu este nimic nou sau inovator este stabil şi funcţional din toate punctele de vedere.

looter shooter cu o cantitate considerabilă de inamici pe ecran

Pe partea grafică jocul este colorat pe partea de loot şi outfit-uri, este foarte spaţial din punct de vedere tematic şi ai o varietate de săbii, mitraliere şi explozibil cu care să aprinzi diversele planete pe care călătoreşti. Nici aici nu străluceşte cu ceva special însă face lucrurile suficient de bine cât să treacă cu un foarte bine, având în vedere că este vorba de un joc Free-to-Play la momentul de faţă.

Pentru cine este Space Punks?

Presupunerea mea, luând în calcul factorul Free-to-Play, este că oricine poate să încerce Space Punks. Mai de seamă este elementul co-op care face jocul şi mai distractiv pentru o sesiune de gaming online cu gaşca. Nu excelează în nimic propriu zis şi la prima vedere chiar pare genul de joc pe care “l-ai încerca mai târziu/altadată” însă pentru cât de stabil este din punct de vedere tehnic, răspunde imediat, arată şi se mişcă decent sau că poţi să oricând să sari din single player (care este online) într-un multiplayer cu prietenii, merită ceva atenţie.

Space Punks îl găsiți din 20 aprilie pe PC via Epic Games Store.