“Noul Ishin este fidel originalului care a apărut în 2014 și folosește o bază de joc identică ca celelalte jocuri ale seriei. ”
Gen: Acțiune
Lansare: Disponibil
Studio: Sega, RGG Studio
Distribuitor: CD Media
Platforme: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox One X|XS, Microsoft Windows PC
Clasificare: 16+
Sinopsis:
Secole de pace se apropie de sfârșit. În întreagă națiune, factiunile se adună în așteptarea războiului civil. Loialiștii imperiali se unesc sub steagul „sonno joui” – venerați împăratul, expulzand barbarii. Ei luptă pentru a răsturna dictatură militară a Japoniei și pentru a-i închide granițele influenței străine. Între timp, guvernul de guvernământ, Bakufu, a desemnat forțe speciale de poliție să mențînă ordinea – cu condiția că acestea să reușească să coexiste fără să tragă lame unul asupra celuilalt. Și în capitală Kyo, un bărbat care va schimba cursul istoriei caută dreptate… și răzbunare.
Sakamoto Ryoma – Acuzat că a ucis pe cineva pe care-l ține drag, acest samurai umil dintr-un tărâm de apă renuntă la numele său și se ascunde. Pentru a găsi identitatea adevăratului ucigaș, Ryoma trebuie să se ascundă printre lupii infamului Shinsengumi. Luând pseudonimul Saito Hajime, nu trece mult până când ajunge implicat în schemele politice și violență sălbatică care vor remodela țara și vor da naștere unor legende.
Recenzie:
Există în lume o considerabilă cantitate de jocuri cu samurai. Nu foarte multe, dar nici foarte puţine. Este un concept care ne place, ne atrage şi care din când în când mai răsare în lumea gaming-ului. Dar Like a Dragon Ishin! nu este nici unul. Şi deşi vorbim de un joc apărut în 2014, cross platform, era pe Playstation 3 şi pe Playstation 4, le-a luat ceva timp să îl aducă şi în vest cu toate schimbările, dar a fost foarte bine primit şi era unul din cele mai aşteptate din serie (acum rămâne şi Kenzan).
Ishin!
Cu povestea în haotică faza Bakumatsu de la sfârşitul perioadei Edo, Sakamoto Ryoma, este personajul principal. Un individ tulburat din cauza presiunilor conflictuale și a incertitudinii cu privire la viitor şi societate. Aflat în mijlocul unei lovituri de stat data de Tosa și hotărât să-l găsească pe criminalul care i-a asasinat prietenul care era şi un fel de figură paternă, Ryoma își schimbă identitatea şi bântuie străzile din Kyo și se alătură forţei de elită de samurai numită Shinsengumi a cărui scop este să protejeze shogunatul.
Anii 1860 au fost o perioadă destul de complexă în istoria Japoniei, cu revolte, lupte pentru putere în guvern și amenințarea invaziei olandeze și britanice, iar Ryoma jonglează cu mizele personale în cam toate aspectele acestei perioade. Povestea jocului este una captivantă unde toată lumea are un rol precis şi momentul său să strălucească, în special în scenele din poveste principală. În special luând în calcul formatul ăsta aproape episodic de mister pe care îl vei desluşi de-a lungul jocului mergând mai departe cu personaje complexe şi o excepţională actorie pe partea de gaming care aş spune că în ciuda lucrurilor ridicole care se întâmplă în aceste jocuri, ia un ton un pic mai serios. Toate astea fără să piardă esenţa Yakuza/Like a Dragon.
Înapoi în timp
Diferit de ultimul Yakuza: Like a Dragon, adică 7, cel care s-a transformat într-un JRPG, revenim în timp la lucruri mai simple. Familiar fanilor seriei, lupta din Ishin îţi permite să schimbi liber între patru stiluri diferite de luptă. În acest caz, există brawling-ul cu mâna dreaptă (cel mai bun pentru evaziune), jocul tradițional de spadă al samurailor (daune uriașe, angajament ridicat), trick-shooting cu un revolver (variat, evident) și un stil hibrid de sabie și pistol care îmbină elemente din toate trei pentru combo-uri spectaculoase, dar daune generale mai mici. Este din nou un Beat-Em Up în sensul cel mai Yakuza al cuvântului.
Este din nou un Beat-Em Up în sensul cel mai Yakuza al cuvântului
Un sistem flexibil de upgrade te recompensează pentru utilizarea diferitelor poziții și îţi permite să adăugi PERK-uri precum Heat Actions, populare în serie, sau combo-uri extinse pe măsură ce îţi creşti nivelul. Dojo-urile de-a lungul Kyo au propriile lor povești mici și deblochează mai multe opțiuni pentru a obține cele mai bune scheme/stances. Cărțile Trooper acționează că abilități speciale care oferă fie buff-uri sau atacuri „magice” care contribuie ridicolului cu care ne-a obişnuit seria.
Acelaşi joc şi totuşi
Noul Ishin este fidel originalului care a apărut în 2014 și folosește o bază de joc identică ca celelalte jocuri ale seriei. Dar, având în vedere că a fost reconstruit pe Unreal Engine 4 şi nu pe Dragon Engine sau pe cel vechi care presupun că tot o formă de Dragon Engine era, seamănă mai mult cu Yakuza 0 și Yakuza Kiwami decât cu Yakuza 6 sau Lost Judgment. Oricum este un pas remarcabil înapoi după alte cinci jocuri în actualul Dragon Engine în special după Lost Judgment, care a avut cel mai bun sistem de luptă de tip Brawler/Beat Em Up pe care l-a făcut studioul RGG până momentul de fată. Cu Ishin îţi dai seama clar cât de mult a evoluat seria Yakuza cu toate spin-off-urile. O fluiditate mai bună a mișcării și cum răspunde jocul în momentele de luptă fiind vorba de o experienţă mult mai solidă.
Dar are şi o problemă. Este totuşi tehnologie mai veche şi își arată vârsta în alte aspecte, ca de exemplu „Quality of life” care pur şi simplu nu ţine de acest joc. Am văzut cum poate să fie un joc din seria Yakuza la un alt nivel cu Dragon Engine şi să te întorci la momente de loading şi alte chestii de genul, simple, pare un pic o povară. Fidelitatea jocului faţă de cel lansat în 2014 este o sabie cu două tăişuri.
Sunt multe de făcut
Kyo este un oraş plin de activităţi. Şi sunt la fel de multe şi distractive ca şi până acum. De la mini-jocurile de karaoke cu care ne-am obişnuit în serie unde am cântat pe butoane melodii precum Iji Sakura sau deja faimosul şi preferatul Baka Mitai (sau Dame Da Ne Song) care revin cu o interpretare scenică spectaculara la joculeţe în care să îţi pierzi timpul de agricultură, pescuit sau chiar gătit. Pe măsură ce recoltezi fructe și legume și pescuieşti mai mult pește din râuri și mări deschise, poţi găti mai multe feluri de mâncare. Gătitul se face la fel prin mici mini-jocuri care te răsplătesc cu alimente ca elemente de vindecare și bani în plus dacă vrei să faci cererile de livrare a alimentelor. Este, de asemenea, modul în care îţi creşti legătura cu fiica adoptivă a lui Ryoma, Haruka, care este cam același personaj ca în jocurile principale.
Ca și în cazul oricărui alt joc Yakuza, quest-urile secundare garantează distracţie şi povești câteodată mai serioase altă dată mai stupide cu momente absurde sau emoționante. Vei face un exercițiu logic pentru a acuza în mod corect vinovații care au furat mochi de zici că joci Ace Attorney, vei ajuta un copil să repare o relație cu un prieten, şi vei tăia tipi în stânga şi în dreapta intro mare divergențe bizare sau amuzante care dau viaţa străzilor din Kyo. Aceste misiuni secundare sunt întotdeauna binevenite ca un motiv pentru a continua să joci și să experimentezi partea asta mereu prezentă a jocurilor RGG.
O ultimă „pledoarie”
Like A Dragon: Ishin! este într-adevăr o parte fascinantă a serie produsă de RGG Studio. Una care combina creativ personajele şi genul de dramă cu care ne-a obişnuit seria Yakuza cu o piesă de epocă dintr-o perioadă turbulenta din istoria Japoniei. În beneficiul sau, Ishin renunță la unele dintre aspecte care au glorificat samuraiul de-a lungul timpului dar tot nu pierde din vizor ce face îl face atractiv, atât în poveste cât şi în industria jocurilor video. Dacă un lucru se poate spune despre Ishin! şi Yakuza în general este că sunt consistente pentru că, în ciuda faptului că jocul ăsta este un Spin-Off există o familiaritate inconfundabilă. Şi presupun ca ei ştiu asta din moment ce întotdeauna folosesc aceleaşi personaje ca cele din seria originală pentru a da viaţa altor noi. Chiar dacă Sega a reuşit cumva să aducă Ishin! în Vest cred că trebuie ferm să continuăm să cerem şi să fim vocali şi legat de celelalte jocuri Spin-Off din serie să ajungă şi la noi. Nu mă mulţumesc doar cu faptul că deţin fizic Yakuza Kenzan şi ambele Kurohyou de PSP în format fizic, dar complet în japoneză. Le vreau şi localizate. Și, deși această revizuire folosește o fundație mai veche care pe alocuri îşi arata vârsta, aproape 10 ani, este un cadou deosebit să avem în sfârșit o versiune a jocului care a fost pregătită şi pentru platformele moderne ca de exemplu PS5. Like a Dragon: Ishin! aduce o completare a seriei mult aşteptată cu o poveste interesantă, cu o distribuţie pe măsură şi cu multe multe ore de mister, acţiune şi Baka Mitai.
Like a Dragon: Ishin! îl găsiți acum pe PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox One X|XS, Microsoft Windows PC.