“Nu am nimic de obiectat împotriva unui joc precum The Great Ace Attorney sau orice alt Ace Attorney.”

Gen: Aventură

Lansare: 27 iulie 2021

Studio: Capcom

Platforme: PlayStation 4, PC (Steam), Nintendo Switch

Clasificare: 17+

Distrează-te într-o lume dramatică, dar fermecătoare și inteligentă, în care aduni probe, faci deducții și duci lupte în instanță, cu pachetul dublu de aventuri juridice ale avocatului începător Ryunosuke.

Acțiunea se desfășoară în Japonia și Anglia de la sfârșitul secolului 19. Fiecare titlu propune cinci episoade pline de suspans, haz, răsturnări de situație și lovituri de teatru: exact la ce te-ai aștepta într-un joc Ace Attorney.

Alătură-te lui Ryunosuke Naruhodo, strămoșul lui Phoenix Wright, și ajută-l să deslușească secretele care se ascund în spatele unei conspirații criminale internaționale, rezolvă un caz vechi foarte ciudat și alte câteva procese complicate între timp. Te așteaptă zeci de ore de acțiune avocățească!

Când lucrezi la un caz, vorbești cu martori, analizezi probele și indiciile și încerci să lămurești mobilul crimei înainte să intri în sala de judecată. În instanță, asculți mărturiile, examinezi martorii acuzării și prezinți probe. Desigur, nu ar fi un joc Ace Attorney dacă nu ai putea să exclami „OBIECTEZ!” atunci când ai la îndemână faptele și probele necesare să demontezi afirmațiile acuzării și să demonstrezi nevinovăția clientului tău.

Jocul are și funcție de asistență, ca să te ajute dacă te blochezi în investigații, deci poți savura aventurile detectivului amator, chiar dacă este prima oară că intri într-un joc Ace Attorney! Te descurci să rezolvi aceste cazuri complicate? Evenimentele s-au pus în mișcare.

După o îndelungată aşteptare şi mai mult ca o surpriză, Capcom a decis să aducă peste tot în lume nu unul, ci două din jocurile exclusive Japoniei din seria Ace Attorney, apărute în 2015 şi respectiv 2017. The Great Ace Attorney Chronicles 1 şi 2 pentru o îndelungată perioadă au fost nu doar exclusive ţării ci şi doar pe 3DS, iOS şi Android. Însă în 2021 s-a petrecut miracolul. O variantă tradusă şi frumos împachetată care conţine ambele jocuri a apărut pe Nintendo Switch, Playstation 4 şi PC.

Înapoi în trecut

The Great Ace Attorney Chronicles spune povestea lui Ryunosuke Naruhodo, strămoş de-a lui Phoenix Wright din seria originală de jocuri Ace Attorney. Acţiunea se petrece la sfârşitul secolului 19, începutul secolului 20, în perioada Meiji din Japonia şi merge în contrast cu epoca Victoriană din Anglia, fiind amândouă locaţii importante jocului.

Împreună cu Ryunosuke mai îl avem pe Kazuma, un alt tânăr avocat şi pe Sato, o asistentă judiciară. Acel contrast despre care vorbeam se întâmplă datorită faptului că Ryunosuke călătoreşte în Anglia unde cel de-al 4lea personaj important acestor noi jocuri apare şi este detectivul Herlock Sholmes, cu care se împrieteneşte.

Povestea în schimb este spusă în mod episodic, fiecare joc având 5 episoade la număr. Nu îşi pierde niciodată esenţa originală a jocurilor însă se simte foarte japonez. Traducerea este fantastică şi pentru ceva de tip visual novel, care chiar se poate juca singur prin apăsarea unui buton îţi face experienţă mai mult de comic în mişcare decât de joc, dar tot este de menţionat că multe lucruri, multe elemente sunt extrem de japoneze chiar dacă sunt foarte atent traduse şi explicate. Acest lucru transforma jocul într-o experienţă mai de nişa decât una pentru toată lumea.

Clasicul sistem cu un mic twist

Fiecare Ace Attorney vine cu ceva pe partea de gameplay reîmprospătând seria sau formula. Nici unul din celelalte nu a devenit plictisitor dacă eşti adânc băgat în poveste sau în caz. Însă modul ăsta de joc de tip visual novel cu mai multe elemente interactive, ar putea să devină plictisitor repede dacă luăm în considerare că în total există 6 jocuri în seria principală şi 5 spin-off-uri. The Great Ace Attorney Chronicles are aportul său de noutate prin Herlock Sholmes.

Personajul aduce un nou sistem de investigaţie care îţi adăugă indicii şi informaţii noi în timpul cazului. Personalitatea lui Herlock Sholmes este de asemenea una fantastică şi întotdeauna este un spectacol să îl vezi în plină investigaţie dar acest simplu element produce o nouă dinamica în joc şi devine un nou strat în jocul martorilor şi al juraţilor. În rest jocul este asemănător cu ce am văzut până acum mai puţin cele două ecrane din epoca DS şi 3DS. Accesezi repede şi uşor fiecare lucru de care ai nevoie şi jocul devine destul de simplu de acolo.

De la 2D la 3D

Săritura cred că a fost făcută cu un joc în urmă sau chiar printr-un spin-off dar este binevenită oricum. De la originale în care personajele erau statice, schimbând poziţia sau reacţia în funcţie de ce se întâmplă, pe motorul MT Framework au prins viaţă. Personajele rămân cumva statice dar de data asta sunt în 3D reacţiile sunt în timp real şi se simte că un joc 3D nu doar un simplu visual novel.

Pe de altă parte multe lucruri par să rămână neschimbate ca de exemplu atenţia la detalii şi continuitate. Nu arată şi nu se simte diferit de nici unul din celelalte jocuri din serie să zici că “Acesta nu este Ace Attorney-ul meu” sau “Păcat că l-au schimbat”. În esenţă jocul diferă mai mult mecanic faţă de Phoenix Wright: Ace Attorney şi evident în motor. Personajele sunt detaliate şi nu e aşa mare diferenţă între Ryunosuke şi Phoenix sau între Sato, asistenta judiciară, şi Maya. Se vede dragostea pentru a menţine seria originală şi unică pe care Shu Takumi, regizorul jocului, o are pentru Ace Attorney.

Objection!

Nu e nimic de ridicat “Objection!”. Nu am nimic de obiectat împotriva unui joc precum The Great Ace Attorney sau orice alt Ace Attorney. Fac parte din una din seriile mele de jocuri preferate. Singurul motiv pentru care mi-am luat fizic un DS la vremea lui a fost să joc Phoenix Wright şi Professor Layton (două jocuri care mai târziu au avut chiar şi un crossover). Puzzle şi mister este combinaţia perfectă şi The Great Ace Attorney are entuziasmul necesar şi calitatea Capcom să ofere cel mai bun produs posibil. Am zis mai sus că nu este pentru oricine şi asta este adevărul. Nu toată lumea are răbdare să joace aşa ceva în special având în vedere că textul nu este şi citit. Nu există acel voice acting pe partea de joc care să aducă pe toată lumea la ceva de genul însă există voice acting pe partea de cinematicuri pentru că sunt ca nişte episoade dintr-un anime. Este un pic cam ciudat totuşi, chiar şi pentru mine, fan al seriei, că până acum nu s-a gândit nimeni să încerce să înregistreze dialogul (chiar dacă vorbim de mii şi mii de linii de dialog) pentru un singur joc să vadă rezultatul, dacă ajunge sau nu la mai multă lume în felul ăsta. Curios, foarte curios Wilson.

The Great Ace Attorney Chronicles îl găsiți din 21 iulie în format digital pentru PlayStation 4, PC (Steam), Nintendo Switch.