Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – Recenzie

“Vrăjitoarea va deveni într-o zi Bayonetta, dar pentru moment este tânără, neexperimentată, timidă și pornește într-o aventură care pare mai mare decât ea din toate punctele de vedere.”

Gen: Acțiune, Aventură

Lansare: 17 martie

Studio: Nintendo, PlatinumGames

Platforme: Nintendo Switch

A fost odată că niciodată o tânără vrăjitoare pe nume Cereza…

Cu mult înainte că această cursantă a artelor întunecate să fie numită Bayonetta, a făcut o călătorie fatală în pădurea interzisă Avalon. Alături de ea se află Cheshire, primul ei demon, care posedă jucăria de plus a lui Cereza. Joacă-te atât în rolul lui Cereza, cât și în cel al lui Cheshire și caută prin pădurea înșelătoare puterea de a o salva pe mama lui Cereza.

Franciza Bayonetta este deja cunoscută pentru acţiunea „over-the-top”, ca să nu zic exagerată, şi personajele care ies în evidenţă şi sunt uşor de recunoscut. Dar dacă ar fi să existe un joc Bayonetta şi să nu fie nici în acelaşi stil, nici în acelaşi tone pentru care este cunoscută seria, oare ar merge? Răspunsul este clar da. Şi eu o să vă spun de ce.

Origini de poveste

Bayonetta Origins este un joc de aventură, cu explorat, cu rezolvat puzzle-uri şi câteodată cu luptă. Faptul că este aproape isometric şi ilustrat de mână, iar pe langă prezintă povestea unei Bayonetta care este tânără şi la început de cariera sa ca vrăjitoare începe să schimbe schema. Este povestea unei vrăjitoare ucenice și a jucăriei ei de pluș. Vrăjitoarea va deveni într-o zi Bayonetta, dar pentru moment este tânără, neexperimentată, timidă și pornește într-o aventură care pare mai mare decât ea din toate punctele de vedere. Este mult mai lent, chiar și în luptă, și accentul este pus mai mult pe poveste, pe partea vizuală şi pe felul în care te joci şi explorezi.

Scopul acestei aventuri şi de ce Bayonetta vrea să fie o vrăjitoare este pentru a obţine suficientă putere pentru a-și elibera mama captivă. Cereza nu reușește decât să cheme un demon, Cheshire, pentru protecție, pe care îl leagă de păpușa ei din pluș. Cu toate acestea menţionate şi pentru că ea nu știe încă cum să-l întoarcă în tărâmul infernului cei doi parteneri sunt blocați împreună și trebuie să coopereze pentru a supraviețui pădurii în care se aventurează.

Ceva diferit

De la bun început e clar că este ceva diferit legat de acest joc. Şi acesta este controlul. Controlezi două personaje în acelaşi timp, simultan, fiecare cu fiecare joy-con. Pe Cereza o controlezi cu joy-con-ul stâng, iar pe demonul Cheshire cu joy-con-ul drept. Cereza poate arunca câteva vrăji, mai ales una de legare care blochează inamicii în loc pentru o vreme, dar cea mai mare parte a luptei este dusă de Cheshire, care poate crește în dimensiune și are o gamă minunată de atacuri, chiar înainte să începi să aduni noi puteri.

Cheshire este conceput ca personajul cu care lupţi, și există un amestec foarte interesant de ofensivă și apărare în timp ce ataci și construiești combo-uri folosind joy-con-ul drept, în timp ce îl folosești pe cel din stânga pentru a o ține pe Cereza în afara pericolului și poate reușești chiar să îl asişti în lupta pe demon. Pe măsură ce jocul a progresat, am început să anticipez din ce în ce mai mult luptele, nu doar din cauza satisfacției a gameplay-ului şi a animațiilor, ci din cauza modurilor în care diferiți dușmani necesită abordări diferite.

Pe de altă parte Cereza și Cheshire lucrează împreună şi la puzzle-uri. Cereza poate ține demonul Cheshire, într-un așa-numit mod „îmbrățișare” şi are formă de jucărie de pluș, ceea ce face navigarea un pic mai ușoară, și apoi există o gamă tot mai mare de mișcări pe care le pot executa împreună și separat. Jocului îi place să-i despartă dar nu foarte departe unul de celălalt, Cereza explorând o cale, Cheshire alta, în timp ce puzzle-urile îi încurajează să lucreze înainte și înapoi pentru a le permite să progreseze. Şi deşi puzzle-urile sunt distractive și interactive, rareori prezintă dificultate, iar în cea mai mare parte a jocului acestea implică pașii necesari pentru a avansa mai departe povestea.

O poveste frumos desenată

Dacă gameplay-ul este unul excepţional şi solid, cu elementele sale deosebite, design-ul jocului este şi el destul de singular. Este un joc frumos care se foloseşte de grafica, ilustraţie şi design să împingă jucătorul mai departe. Dor privind Bayonetta Origins oferă un tratament colorat, datorită direcției sale artistice care aduce aminte de jocuri precum Zelda Breath Of The Wild (poate chiar şi Wind Waker) sau ceva chiar mai aproape de unicitatea seriei Bayonetta, Okami.

Totul în Bayonetta Origins se simte magic

Jocul este prezentat ca o carte de povești, cu decupări care apar în pagină, în timp ce vocea unei femei narează „cutscenes” exact ca un părinte care citește unui copil. Culorile frumoase se strecoară pe ecran pe măsură ce povestea progresează. Bayonetta Origins are nivele foarte frumoase din punct de vedere vizual, care se simt diferite unul de celălalt dar fără să piardă stilul artistic şi design-ul fermecat. Totul în Bayonetta Origins se simte magic.

Sunetele pădurii

Pădurea arată fantastic, iar o coloană sonoră melodică plină de melodii minunate, efecte sonore și „jingles” de pian care parcă sunt scoase din Zelda fac această lume să se simtă și mai magică. Muzica din Bayonetta Origins este fermecătoare și ajută la construirea magiei de a te atrage în această lume a poveștilor. Nu este o piesă cu care să iasă evidență cum am văzut în alte jocuri sau chiar şi în seria principală cu interpretări cum ar fi “Fly Me to the Moon” sau “Moon River” dar funcționează perfect deşi nu este nimic concret memorabil.

Actoria vocală este şi ea fantastică aici. Interpretarea Cerezei, în ciuda vârstei sale, nu pare enervantă în nici un moment, ceea ce a fost oarecum o problemă de la început luând în calcul şi polemica cu voice acting-ul de care a suferit Bayonetta 3. Bayonetta Origins este un joc care, pe partea de sunet, face exact cât trebuie pentru a contribui la o poveste deja minunată.

Ultimă vrajă

Este de neratat. Pentru cei ce caută un joc acţiune-aventură, diferit, Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon este acela. În ciuda exclusivităţii pe Switch este un joc excepţional de bun, frumos din punct de vedere vizual care oferă o experiență mai rară în zilele noastre. O singură problemă am cu jocul şi nu are de a face cu el însuşi ci cu potenţialul său. Puteau să adauge un mod cooperativ. Lipsa acestui mod se face resimțită luând în calcul că este un joc în care controlezi două personaje care la fel de bine puteau fi controlate de două persoane diferite. În afară de această mică nemulţumire, jocul este o experiență magnifică.

Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon îl din 17 martie pe Nintendo Switch.