Fast and Furious 8 – Recenzie

3
49722

O femeie misterioasă (Charlize Theron), îl seduce pe Dom să intre în lumea interlopă și acesta pare că nu mai are scăpare dar când acesta ajunge să-i trădeze pe cei care îi erau cei mai apropiați, cu toții vor fi supuși unor încercări cum nu și-au imaginat vreodată.

Regizor: F. Gary Gray

Scenariu: Chris Morgan, Gary Scott Thompson

Gen: Acțiune, Crimă, Thriller

Lansare: 21 aprilie

Durata: 2h 16m

Clasificare: AP-13

Vin Diesel     …     Dom
Jason Statham     …     Deckard
Dwayne Johnson     …     Hobbs
Michelle Rodriguez     …     Letty
Tyrese Gibson     …     Roman
Ludacris     …     Tej Parker
Charlize Theron     …     Cipher
Kurt Russell     …     Mr. Nobody
Luke Evans     …     Owen
Elsa Pataky     …     Elena
Scott Eastwood     …     Little Nobody

Acum, Dom și Lett sunt în luna de miere, Brian și Mia s-au retras din acțiune, iar restul echipei a fost exonerată de orice vină. Cu toții par să ducă o viață cât de cât normală. Dar, când o femeie misterioasă (Charlize Theron), îl seduce pe Dom să intre în lumea interlopă, acesta pare că nu mai are scăpare, și, când acesta ajunge să-i trădeze pe cei care îi erau cei mai apropiați, cu toții vor fi supuși unor încercări cum nu și-au imaginat vreodată.

De pe plajele din Cuba, trecând prin străzile din New York, și ajungând tocmai pe tărâmurile înghețate ale Mării Barenț, echipa noastră de elită va traversa tot globul pentru a opri un anarhist în planurile sale de a dezlănțui haosul asupra întregii lumi, dar și pentru a-l aduce înapoi acasă pe cel care i-a făcut să devină o familie.

Ce altceva ai putea să-ţi mai doreşti de la un film Fast and Furious?

Dom, Letty, Roman, Tej, Ramsey, Hobbs şi Deckard sunt familia furioasă şi iute din cel mai nou film Fast & Furious. Nu vă lăsaţi intimidaţi de numărul 8 din titlu. El este acolo pentru a ne confirma că vom vedea un film din deja celebra serie şi că ne vom reîntâlni cu personajele de care ne-am ataşat. În rest, puteţi să mergeţi să-l vedeţi fără vreo teamă că aţi pierdut ceva din povestea de până acum. Chiar s-ar putea să va trezească interesul şi pentru celelalte filme apărute de-a lungul timpului.

O să vă spun de la bun început că Fast & Furious 8 a fost pentru mine cel mai distractiv. Recunosc că nu toate îmi sunt foarte proaspete în memorie şi că probabil Fast & Furious 7 este cel mai prezent, însă am tot revăzut secvenţe şi din celelalte filme şi pot să spun cu mâna pe inimă că îmi place direcţia în care se îndreaptă. Absolut tot ceea ce a făcut seria faimoasă este acum la maxim. Acţiune? Din plin! Urmăriri spectaculoase cu maşini? Avem, plus un submarin. Caterincă? Dacă nu ei, atunci cine? Ce altceva ai putea să-ţi mai doreşti de la un film Fast and Furious?

Am urmărit seria de la început şi m-au fascinat mereu locaţiile şi maşinile exotice, cascadoriile incredibile, fazele care îţi lasă un gol în stomac, dar şi optimismul echipei. În plus, temele abordate au fost mereu la înălţime, filmul promovând familia şi legăturile cu cei apropiaţi, dreptatea şi curajul de a trece peste orice obstacole împreună cu cei care îţi sunt alături. Am apreciat mereu mesajul seriei şi chiar dacă unele filme au fost ceva mai triste, echipa a dat mereu dovada de forţă şi optimism pentru a depăşi toate momentele grele, inclusiv trecerea în nefiinţa a lui Paul Walker în 2013.

Revenind în 2017, familia lui Dom (Vin Diesel) are azi de înfruntat cel mai greu obstacol din viaţa lor. Pe Dom însuşi. Nu o să va dezvălui motivul pentru care Dom se întoarce împotriva lor şi acţionează într-un mod cu totul ciudat. Este o surpriză interesantă, cu un final elegant pentru el şi cei apropiaţi lui. Mai sunt astfel de surprize pe parcurs, cum ar fi actriţa care o interpretează pe mama lui Deckard (Jason Statham) pentru ca orice băiat rău are o mamă de care bineînţeles că îi este puţin teama. Nu în ultimul rând, chiar Deckard trece acum de partea lor şi lucrează împreună cu ei pentru a-l ajuta pe Dom, în ciuda lui Hobbs (Dwayne Johnson) care îi face zile grele.

Acţiunea ne plimbă prin câteva zone preferate de multe filme în ultimul timp, din Havana până în Berlin şi New York, dar şi o bază sovietică de reabilitare a submarinelor nucleare, secvenţe filmate de fapt în Islanda. Cu alte cuvinte, Furios şi Iute 8 nu se dezminte şi livrează pe toate planurile care l-au făcut faimos până acum. Povestea este una relativ simplă, iar partea pe care nu vreau să o dezvălui este şi ea puternic legată de temele abordate de serie. Mă bucură faptul că nu s-au complicat şi s-au axat pe ceea ce contează, iar asta apreciez mai mult decât o poveste care încearcă să mă impresioneze cu firele ei narative complicate şi greu de urmărit în două ore.

Dacă ar fi să scot puţin în evidență şi anumite aspecte care nu mi-au plăcut, atunci ar trebui să menţionez faptul că unele personaje, teoretic principale, nu se bucură de atât de mult timp pe ecran pe cât ar merita. Mă refer aici la Ramsey (Nathalie Emmanuel) pe care aţi mai văzut-o în Game of Thrones şi la Tej interpretat de Ludacris care mie îmi place enorm şi care este efectiv eclipsat de Roman (Tyrese Gibson). În rest, personajul negativ interpretat de Charlize Theron (Cipher) nu este chiar atât de credibil pe cât ar vrea să pară, dar cum este prima ei apariţie în serie o să-i acordăm puncte pentru intenţie şi potenţial, că în rest este o prezenta incredibilă. De 10, cum ar zice Ludacris.

Şi dacă tot am pomenit de durata filmului, ar trebui să vă spun că nu am simţit cele peste două ore şi cred că asta spune multe când vine vorba de modul în care filmul reuşeşte să îţi capteze atenţia. Furios şi Iute 8 este fix acel tip de film la care te duci ca să te simţi bine, să te bucuri de acţiune, să râzi la unele faze haioase, să vezi cele mai tari momente cu maşini de lux şi cele mai incredibile faze demne de James Bond. Iar la final să vezi familia reunită. Ce alt film să te umple de optimism şi de voie bună mai aveţi luna asta?

Distribuit de Ro Image, The Fate of the Furious / “Furios și Iute 8” rulează în cinematografele și IMAX din România din 21 aprilie.