Povestea unei fete irlandeze (Saoirse Ronan) care își caută norocul în New York-ul anilor ’50. Printre alte întâmplări, se căsătorește în secret cu un instalator (Domhnall Gleeson) pe care îl întâlnește la dansul de vineri seara.
Regizor: John Crowley
Scenariu: Nick Hornby (scenariu), Colm Tóibín (carte)
Lansare: 26 februarie
Durata: 1.51m
Studio: Fox Searchlight
Distribuitor: Grand Cinema & More
Clasificare: A.P.12
Actori:
Saoirse Ronan – Eilis
Emory Cohen – Tony
Domhnall Gleeson – Jim Farrell
Sinopsis:
Povestea unei fete irlandeze (Saoirse Ronan) care își caută norocul în New York-ul anilor ’50. Printre alte întâmplări, se căsătorește în secret cu un instalator (Domhnall Gleeson) pe care îl întâlnește la dansul de vineri seara.
Recenzie:
Brooklyn este despre o tânără irlandeză care traversează oceanul Atlantic în anii ’50 pentru a-și găsi un rost în viață. Este un film despre dezrădăcinare, despre durerea resimțită când ești prins între doi pereți, ce incidental se transformă în două lumi. Este un film despre o frică primordială, respectiv cea experimentată la popasul dintre cele două lumi deja menționate, frică însă rezultată din absența chemării către vreuna dintre ele. Și este un film despre o tipă care-și caută soț. Important e că măcar p-ăla îl găsește.
Să-l faceți mincinos pe cel care vă spune că împlinirea nu însemna pe-atunci un loc de muncă asigurat și o figură iubitoare la care te întorci cu bucurie acasă. Ce a ieșit din viziunea regizorului John Crowley (Boy A și chiar două episoade din al doilea sezon din True Detective), prin scenariul adaptat de Nick Hornby (An Education, High Fidelity) după romanul omonim al lui Colm Tóibín este simplitatea teleologică a fericirii unora.
Ochii mari și ispititori de albaștri ai lui Saoirse au ajuns o capcană pentru mulți dintre cei care au evaluat filmul, înecându-se în ei. Interpretarea ei integră a lui Eilis ne face să uităm de locurile unde scenariul, regia și culorile Brooklyn-ului prin ochii lui Yves Bélanger nu reușesc să susțină pelicula de care, asemeni deciziilor pe care trebuie să și le asume, este împovărată.
Chiar dacă echipa de actori ridică sprâncene pe alocuri – Jim Broadbent, Jessica Pare (zou-bisou-bisou, anyone?), Domhnall Gleeson (atotprezent în vreo trei filme nominalizate la Oscaruri) și Emily Bett Rickards (NOT the best hacker The Flash characters know), nici aceștia nu se fac remarcați în vreun fel. Italianul lui Emory Cohen, cel cu care se presupune că protagonista trăiește o poveste de dragoste, se păstrează onest, dar stângaci în ceea ce-l privește.
Brooklyn este despre Saoirse Ronan care traversează un ocean de probleme pentru a trăi simplu, comod, mediocru chiar. Este despre nimic cu adevărat sentimental, prea sclipicios ori prea cerșetor de atenție – un studiu subtil ce are în atenție viața deloc romantizată a imigranților adus la viață prin notele plăpânde ale coloanei sonore semnate de Michael Brook (Into the Wild, Heat, The Perks of Being a Wallflower).
Singing in the Rain, fustele peste genunchi, complimentele directe ale unor băieți cu prea mult gel în păr și chicotelile deloc subtile ale fetelor se conturează într-un tablou ca o îmbrățișare: caldă la început, ce generează un sentiment plăcut, tandru, dar călător.
Câteva cuvinte despre film s-au spus și la matinalul de pe Radio 1.
Brooklyn este distribuit de Grand Cinema & More și va sosi în cinematografe din 26 februarie.
Postere:
Trailer: