Me Before You – Recenzie

0
7843

Inspirat din best-seller-ul lui JoJo Moyes, filmul urmărește povestea lui Lou, o tânără dintr-un orășel cam lipsită de perspective, și a lui Will, un bărbat de succes ajuns în scaunul cu rotile după un accident.

Regizor: Thea Sharrock

Scenariu: Jojo Moyes

Gen: DramăRomanticDragoste

Lansare:  1 iulie

Durata: 110 minute

Studio: Metro-Goldwyn-Mayer

Distribuitor: Forum Film România
Forum Film Româniaong>Clasificare: AP.12

Sam Claflin … Wil Traynor
Emilia Clarke… Lou Clark
Charles Dance… Stephen Traynor
Janet McTeer… Camilla Traynor
Stephen Peacocke… Nathan

Will simte că nu mai are pentru ce să trăiască până când o angajează pe Lou ca infirmieră. Pentru a-i dovedi că viața merită trăită, Lou îl ajută să se îndrepte, împreună, către mai multe aventuri.

lucruri mărețe, sacrificii imense

Omul este capabil, prin natura lui, de lucruri mărețe dar și de sacrificii imense… așa am putea descrie, pe scurt, ceea ce reprezintă filmul ”Me Before You” film adus în România de Forum Film Romania.me-before-you-702763l

O fată draguță de 26 de ani, Lou Clark, ieșită total din tiparele orașului în care trăiește, este în căutarea unui job pentru a-și întreține familia. Așa ajunge să fie angajată la castelul familiei Traynor, în care trăiește tânărul Will Traynor, ca și companie pentru șase luni. În ziua în care merge la interviul pentru angajare află că trebuie să fie însoțitoarea tânărului de 31 de ani care, în urma unui accident de motocicletă, era paralizat de la gât în jos.

me-before-you-862422l-1600x1200-n-d145dca4Înainte de accident Will Trayner, după cum el spune la un moment dat, era un tip plin de succes, un sportiv desăvârșit, plin de viață, un bărbat bine după care toate domnișoarele și doamnele întorceau ochii, cu o perspectivă de viață foarte bună având în vedere că provenea dintr-o familie foarte bogată. Dar toate astea se duc pe apa sâmbetei atunci când este implicat într-un accident de motocicletă. La doi ani de la accident îl găsim pe Will Trayner trist, deprimat, singuratic, necomunicativ, cu o ură justificată împotriva a tot și a toate, izolat în camera sa, așteptând să treacă zilele până la momentul în care a decis să părăsească această lume.

Lou Clark, interpretată foarte bine de Emilia Clarke, actriță cunoscută mai ales pentru rolul său din serialul de televiziune ”Game of Thrones” și pentru rolul din filmul ”Terminator:Gensys”, până la momentul întâlnirii cu Will, a avut o viață mai mult decât normală, cu o familie normală, cu un prieten de șapte ani, un tip cu care nu se potrivea mai deloc, fără planuri de viitor și fără aspirații mărețe.me-before-you-862599l-1600x1200-n-e24d6acdHabar nu a avut că, odată cu acceptarea acestui job, în viața ei se va produce o schimbare radicală. Toată această aventură a ei va fi ca un roller-coaster, de la agonie la extaz. De la un început în care trebuia să studieze manualul cu instrucțiuni precise în ceea ce privește modul de a interacționa cu Will Trayner, ajunge la a stabili împreună cu familia tânărului o grămadă de activități, toate menite dea-i face viața mai frumoasă și, ulterior, de a-l face să renunțe la ideea de a-și pune capăt vieții.

Pe parcursul celor șase luni petrecute împreună se dezvoltă, pas cu pas, o superbă poveste de dragoste atipică și fără nici un fel de interese. Sacrificiul amândurora a fost pe măsura situației în care se aflau. În cazul ei, sacrificiul a fost despărțirea de prietenul cu care era de șapte ani și mai important a fost acceptarea renunțării lui Will la a avea o viață alături de ea. În ceea ce-l privește pe el, sacrificiul făcut a fost acela de a accepta să iasă în public chiar și la nunta fostei sale iubite.

me-before-you-285780l-1600x1200-n-5bcd0578

Scenarista, care este de altfel și autoarea romanului cu același titlu, Jojo Moyes, sub bagheta regizorală a debutantei pe marile ecrane, Thea Sharrock, cunoscută mai mult pentru piesele de teatru pe care le-a pus în scenă, se dovedește a fi o fină observatoare și un foarte bun psiholog reușind să scoată în evidență faptul că omul, prin natura sa este capabil de lucruri mărețe în numele iubirii dar și de sacrificii extreme tot în numele iubirii. Subiectul cărții și ulterior al filmului a fost foarte deștept ales, autoarea mizând foarte mult pe impactul avut asupra publicului de toate vârstele.

Sam Claflin, și-a interpretat rolul foarte bine, cu o reală măiestrie artistică afișând pentru cunoscători multul timp alocat studiului asupra rolului, argumentele fiind finețurile de ordin tehnic asupra veridicității asumării personajului.

Emilia Clarke își asumă și ea cu responsabilitate rolul tinerei Lou Clark, cu toate veleitățile personajului, puse foarte bine în evidență, atât de scenaristă cât și de regizoarea filmului, cum ar fi naivitatea, a nu se confunda cu prostia, dar care totuși există în puținele momente din film, zburdălnicia și stilul ei vestimentar cu totul ieșit din comun.  me-before-you-281359l

Filmul este de-a dreptul impresionant. O altfel de poveste de dragoste, fără happy-end, de la care spectatorii părăsesc sala într-o proporție foarte mare cu ochii în lacrimi. Mesajul filmului este, în opinia mea, că iubirea poate veni în orice moment al vieții și ea trebuie acceptată și trăită din plin chiar dacă  cere foarte mari sacrificii.

Me before you” din 1 iulie în cinematografe. Film adus în România de Forum Film Româniaîn format 2D.

Câteva cuvinte despre film s-au spus și la matinalul de pe Radio 1.

me-before-you-