Professor Marston and the Wonder Women – Recenzie

Distribuitor:

Luke Evans … William Moulton Marston
Rebecca Hall … Elizabeth Marston
Oliver Platt … M.C. Gaines
Bella Heathcote … Olive Byrne

Povesta lui William Moulton Marston și relația s-a cu soția și amanta care l-au inspirat să creeze supereroina Wonder Woman.

În SUA, în blocul de trailere de dinaintea filmului Wonder Woman a rulat și un teaser misterios care promitea ceva documentar sau film artistic despre originile lui Wonder Woman. Aflând tot mai multe, iată că am ajuns să văd filmul biografic despre Marstoni și Olive Byrne, în forma lui concretizată de la primele zvonuri până acum. Recunosc, deși este un film mic, are parte de un timing excelent ținând cont recenziile pozitive ale lungmetrajului Wonder Woman din 2017.

Pentru cine nu știe, creatorii erau o familie poligamă într-o perioadă de timp în care acest lucru trebuia clar ascuns. Se atinge problema ideii de tabu sexual și conviețuire după cum dictează societatea, iar din punctul ăsta de vedere filmul portretizează foarte bine povestea.

La capitolul imagine și muzică este un film mediocru realizat, prea grăbit după părerea mea pentru a atinge povestea. Mai bine îi mai amânau lansarea și-l mai șlefuiau decât să-l lase cu aspect de biografie de pe Lifetime. Explică lucrurile de bază, câtă influență au avut cele două femei în viața lui William Moulton Marston (Luke Evans) și elementele din numerele lui din Wonder Woman preluate din viața reală. Pentru cine știe mai multe despre acest concubinaj, este cunoscut faptul că practicau BDSM, de unde sunt inspirate scenele din benzi în care sunt femei legate și unul dintre motivele pentru care la scurtă vreme după apariție, Wonder Woman a devenit o revistă tabu, în ciuda nevoii a unei benzi desenate cu o eroină care să vândă. Acest aspect este accentuat numai în scenele în care Marston este interogat in legatura cu WW, dar în viața lui reală abia este atins tavanul de sticlă.

Un punct în plus filmului atribui pentru faptul ca nu s-a sfiit sa arate faptul că îndrăgosteala a pornit de la soția lui William împreună cu Olive Byrne și de multe ori William era un spectator care făcea observații, acesta fiind doctor de profesie. Byrne i-a ajutat și pe Marstoni să pună la punct și detectorul de minciuni, sursa de inspiratie pentru lasoul lui Wonder Woman și invenția nepatentată a celor doi soți Marston.

Ca film în general nu pot să zic că-l recomand, dar e destul de bun pentru începătorii în ale benzilor desenate care nu vor să stea să citească prea multă istorie a originilor personajelor. Cu siguranță nu ar fi existat filmul ăsta dacă nu apărea lungmetrajul cu Wonder Woman. Este ok faptul că există, dar asta nu e suficient pentru a fi luat în seamă cu adevărat. Putea să iasă un film biografic bun cu Marston, chiar dacă asta ar fi însemnat să apară mai târziu.