Umbre – Recenzie

1
9630

Serialul este o dramă cu influențe de comedie neagră și spune povestea lui Relu (Șerban Pavlu), un taximetrist care face bani ca recuperator pentru un mafiot local. După ce omoară accidental un om, Relu vrea să iasă din lumea interlopă, dar nu mai are cale de întoarcere.

Regizor : Igor Cobileanski, Bogdan Mirică

Scenariu : Bogdan Mirică

Durata : 45 min/ episod

Lansare : Va avea premiera pe 28 decembrie, de la ora 22:00, la HBO și pe HBO GO

Studio : HBO EUROPE, Multimedia Est

Clasificare :  I.M 18

• Relu – Șerban Pavlu
  • Gina – Maria Obretin
  • Magda – Mădălina Craiu
  • Teddy – Gabriel Huian
  • Căpitanu’ – Doru Ana
  • Nico – Andreea Vasile
  • Sabin – Sergiu Costache
  • Nea Puiu – Ștefan Velniciuc
  • Tănase – Sorin Cociș
  • Toma – Dorel Vișan
  • Giani – Gabi Spahiu
  • Doctorul – Costica Bărbulescu
  • Codrin – Andrei Vasluianu

Despre: Relu (Șerban Pavlu) este un om de familie. Are doi copii, o soție și o viață dublă. Privit prin ochii familiei sale, Relu Oncescu pare un taximetrist obișnuit. Nimeni nu bănuiește că Relu lucrează ca recuperator pentru Căpitanu’, un mafiot local. Niciuna dintre cele două lumi (a familiei și a mafiei) nu știe de existența celeilalte. Relu reușește să țină totul sub control, însă nu pentru multă vreme. După ce omoară accidental un om, el încearcă să iasă din lumea interlopă, dar nu mai găsește o cale de întoarcere. Zi de zi, secretele adunate devin din ce în ce mai apăsătoare iar minciunile încep să iasă la suprafață una câte una.

HBO Europe a creat de curând un nou serial românesc- „Umbre”. Nu prea avem parte de asemenea proiecte pe micile ecrane şi când se ivesc proiecte asemănătoare sunt nereuşite. Serialul este regizat de Igor Cobileanski (născut în Republica Moldova), un reprezentant al generaţiei tinere de cineaşti, de aceea serialul are o viziune modernă şi proaspătă. Scenariul este scris de Bogdan Mirică („Bora Bora”, „Las Fierbinţi”) după o adaptare a unui format australian – „Small Time Gangster”.

Umbre (9)În rolul principal este Şerban Pavlu care îl interpretează pe Relu Oncescu, un taximetrist care are o nevastă şi doi copii. Un familist cu o viaţa dublă. Copii se numesc Chuckie şi Madga (Mădălina Craiu). Relu nu este un simplu taximetrist, ci un recuperator care lucrează pentru Căpitanu’, un mafiot local jucat de către Doru Ana. Gina (Maria Obretin) este soţia lui Relu, o femeie extrem de loială, calmă (câteodată), cu capul pe umeri şi care îşi dedică întregul timp familiei sale. O gospodină şomeră care are grijă de copiii ei, cea care şi menţine un echilibru în relaţia sa cu Relu. Nea Puiu (jucat de către Ştefan Velniciuc) face oarecum parte din familia lui Relu, locuind în aceaiaşi curte, într-o cameră modestă. El a făcut parte din lumea interlopă bucureşteană şi este singurul care ştie de viaţa dublă a lui Relu, de asemenea este şi mentorul lui.Nicoleta (Andreea Vasile) este mâna dreaptă a Căpitanului şi cea care transimite mesajele către recuperatori. Nico a fost crescută în această lume, ajungând în această ierarhie cu eforturi mari. Singura ei slăbiciune este Relu, dar aceasta nu este interesat de ea. Teddy (Gabriel Huian) este singurul fiu a lui Căpitanu’, un hipster care ascultă muzică clasică şi preocupat de şcoală, mai mult decât şi-ar dori tatăl său. După ce îl întâlneşte pe Relu, viaţa lui se schimbă, dorindu-şi să cunoască lumea în care se învârte tatăl său. Sabin (Sergiu Costache) este la fel ca Relu, un recuperator. Spre deosebrie de Relu, Sabin este răzbunător şi plin de cruzime. Îl invidiază pe Relu pentru relaţia strânsă pe care o are cu Căpitanu’.

Scena de deschidere din primul episod ni-l prezintă pe Relu într-o misiune de recuperare a unor bani. Bineînteles că treaba trebuia să aibă unele piedici şi lucrurile se complică. Secvenţa este bine gândită, te face să vrei să vezi mai mult şi îţi face cunoştinţă cu personajul principal: un tip familist, violent, vulgar. Relu este recuperator de când a intrat în această afacere, nu a reuşit să urce în ierarhia interlopă. Relaţia pe care o are cu soţia sa – Gina este una aflată pe pragul prăpastiei, slăbită de minciunile sale. Gina este o femeie cu coloană vertebrală, îşi doreşte o viaţa calmă şi un viitor cât mai bun pentru copiii săi – Chuckie şi Magda.

Umbre (14)Căpitanu pare un tip fioros, sadic… dar uneori este amuzant. Relaţia sa cu Teddy (fiul) este una bună, nu este supărat că fiul său este diferit faţă de el şi îl trimite în misiuni cu Relu, sperând să îi trezească interesul pentru moştenirea ce îi va reveni.

Relu este un fel de Ray Donovan al Bucureştiului, făcând treburile murdare pentru alţii. Şerban Pavlu este un actor de nota 10, cu siguranţa unul dintre cei mai buni actori ai României la ora actuală. Serialul „Umbre” îl va ajuta mult în carieră, a interpretat convingător  un mafiot în devenire, a intrat în pielea personajului pentru a fi cât mai veritabil. Sunt câteva scene în costumul lui Adam cu Pavlu, înjurăturile tipice româneşti nu lipsesc nici ele –  de aceea ratingul este I.M 18. Serialul merită urmărit, fiind unul dintre cele mai bune din ultimii ani care s-au făcut vreodată în România. Filmările au avut loc în lunile iunie şi iulie ale anului 2014, în Bucureşti.

Umbre” se poate viziona pe HBO din 28 decembrie (ora 22.oo) şi pe HBO GO (primul episod  este disponibil  fără abonament) şi este cel mai îndrăzneţ proiect. Producătorii nu umblă cu jumătăţi de măsură şi sunt dispuşi să facă orice cu personajele pentru a clarifica faptul că sunt cât se poate de serioşi cu direcţia spre care se îndreaptă.

umbre